Deli

Glede na aktualne napovedi in nestanovitne čase se digitalnemu oglaševanju še vedno obetajo dobri časi. Delež naložb v digitalno oglaševanje namreč narašča s 7,8-odstotno stopnjo rasti in zavzema vse večji del celotnega oglaševalskega kolača. Med oblikami digitalnega oglaševanja izstopa prikazno oglaševanje, ki beleži 7,9-odstotno rast, in oglaševanje v t. i. trgovskih medijskih mrežah (ang. Retail media), ki s 18,7 odstotka beleži najvišjo rast med oblikami digitalnega oglaševanja.

Delež naložb v digitalno oglaševanje narašča - iPROM - Novice iz sveta

Skupne naložbe v oglaševanje bodo v ZDA letos presegle 350 milijard dolarjev, a se rast nekoliko upočasnjuje glede na preteklo leto – napovedana je 3,8-odstotna rast. Po izjemni 26-odstotni rasti naložb v oglaševanje v letu 2021 se stopnja rasti nekoliko ohlaja. Analitiki napovedujejo, da se bo okrepila v prihodnjem letu, ko se bodo makroekonomske razmere v ZDA stabilizirale.

Naložbe v tradicionalne kanale padajo - iPROM - Novice iz sveta

Naložbe v tradicionalne kanale padajo

Naložbe v oglaševanje v tradicionalnih medijih (npr. tiskani mediji, linearna televizija in radio) se bodo letos v ZDA zmanjšale za 6,3 odstotka, znašale bodo 89,97 milijarde dolarjev. V skupnem oglaševalskem kolaču pa bodo zrastle naložbe v digitalne medije, ki bodo letos prvič presegle 260 milijard dolarjev in zavzele še večji delež oglaševalskega kolača. Po napovedih se bo rast v primerjavi s preteklimi leti sicer nekoliko umirila, dosegla bo 7,8 odstotka.

Napovedana 7,9-odstotna rast naložb v prikazno oglaševanje - iPROM - Novice iz sveta

Napovedana 7,9-odstotna rast naložb v prikazno oglaševanje

Prikazno oglaševanje in oglaševanje na iskalnikih se bosta letos v ZDA povečali za 7,9 oziroma 8,3 odstotka. Prikazno oglaševanje na povezani televiziji (CTV oz. video oglaševanje na spletu) prav tako doživlja rast (21,2 %), medtem ko je rast oglaševanja v družbenih medijih nizka (3,4 %). Naložbe v oglaševanje na iskalnikih rastejo precej počasneje zaradi izzivov, s katerimi se sooča Google in se nanašajo tudi na razvoj in uporabo generativne AI. Digitalno oglaševanje prek t. i. trgovinskih medijskih mrež (ang. Retail media), ki beleži 18,7-odstotno rast, bo veliko prispevalo tudi k rasti oglaševanja na iskalnikih.

Pospeški digitalnega oglaševanja v trgovinski panogi z razmahom trgovinskih medijskih mrež - iPROM - Novice iz sveta

Pospeški digitalnega oglaševanja v trgovinski panogi z razmahom trgovinskih medijskih mrež

Naložbe v digitalno oglaševanje v trgovinski panogi, ki se krepijo z razvojem vse več trgovskih medijskih platform, so v porastu in dosegajo že 45,15 milijarde dolarjev. Trenutno največji del teh naložb predstavlja Amazon, ki se kot del tripolija uvršča med t. i. ograjene vrtove velikanov, a se napoveduje, da se bo njegov delež zmanjšal, saj je na voljo vse več neodvisnih ponudnikov.

Naložbe v oglaševanje v družbenih medijih trpijo zaradi Metinih izzivov

Naložbe v oglaševanje v družbenih medijih v ZDA bodo letos dosegle 68,45 milijarde dolarjev in zabeležile manjšo rast (3,4 %). Naložbe v oglaševanje na platformah družbe Meta ocenjujejo na 51,35 milijarde dolarjev v 2023, kar pomeni le 2,7-odstotno rast. TikTok je svetla točka družbenih omrežij, vendar predstavlja le 9 odstotkov vseh naložb v oglaševanje v družbenih medijih v ZDA. Med manjšimi igralci bosta večjih naložb deležna še LinkedIn in Reddit.

Deli

Arhiv