Tako kot vsako olimpijsko leto smo bili tudi letos priča prizadevanjem oglaševalcev in blagovnih znamk, da se pred očmi milijardne množice po vsem svetu dokažejo v inovacijah in strateškem razmišljanju.
Blagovne znamke se lahko naučijo marsikaj novega od tistih, ki so oglaševali na olimpijskih igrah. V nadaljevanju opisani primeri kažejo, kako so znamke kar najbolje uporabile vsakega od digitalnih kanalov in s tem dosegle, da so bila njihova sporočila slišana in da so ustvarile pomenljive povezave s svojimi občinstvi.
Spodbujanje vključenosti
V preteklih letih smo bili že priča znamkam, ki so v svojih kampanjah skušale izpodbijati stereotipe (Always – Like a Girl, Hello Flo – First Moon Party, Bud Light – Equal Pay). In olimpijske igre niso pri tem nobena izjema. Tako so pri Dove-u v času iger lansirali kampanjo »My Beauty My Say«, v kateri so prikazali, kako se mediji pri športnicah precej bolj osredotočajo na njihov izgled kot na njihove sposobnosti.
Pri tej kampanji je zelo zanimiva njihova popolnoma interaktivna spletna stran, kjer so bili predstavljeni neprimerni citati medijev in statistika glede števila komentarjev, ki se nanašajo na izgled športnic. Pri Dove-u so prosili gledalce, naj na to odgovarjajo neposredno medijem nazaj in jim povejo, da so nezadovoljni z njihovim poročanjem. V ta namen so gledalcem na omenjeni spletni strani omogočali interakcijo z mediji prek družbenih omrežij.
Kampanja je odličen primer, kako lahko znamka uporabi digitalne kanale za namen interaktivnosti med njo in potrošniki. Ustvarili so zelo personaliziran dialog. To skupaj s tem, da podpirajo nekaj, kar je njihovim potrošnikom zelo pomembno (opolnomočenje žensk), predstavlja dvojni uspeh digitalnega oglaševanja.
Osredotočenost na mobilni kanal in družbena omrežja
Kampanja podjetja Sport Chek je posebna iz dveh razlogov. Prvi je, da svojega sporočila v video oglasu ne začne z uspehi, ki jih dosegajo športniki, pač jim želijo neuspeh, pri tem pa postrežejo s kompilacijo neuspelih trenutkov: tekač, ki se spotakne, gimnastičarka, ki pade, in gruča padlih kolesarjev. Na sredi videa pa se ton spremeni v željo, da bi ti mali porazi, ki se zgodijo, peljali k še večjim uspehom. Video se zaključi s sporočilom »imeti, kar je treba« (#whatittakes).
Drugi razlog pa je izbira naprav in platform pri medijskem zakupu. Popolnoma so se osredotočili na mobilni kanal in video na Facebooku. Obe platformi sta danes še kako potrebni, če želi znamka dosegati uporabnike tam, kjer potrošniki preživijo največ časa.
Digitalna izkušnja blagovne znamke
Kampanja podjetja Bridgestone je zanimiva zato, ker so razvili mobilno aplikacijo – igro, v kateri so lahko uporabniki preizkusili svoje zmogljivosti v različnih olimpijski športih (plavanje, gimnastika …) in izzvali svoje prijatelje, pri čemer so lahko tekmovali z vedno novimi igralci, ko so napredovali v igri naprej.
Mobilne igre so v ZDA v porastu, saj imajo že 180,7 milijona igralcev, 56 odstotkov pa jih vsaj enkrat ne mesec igra prek svojih mobilnih naprav. To lahko izkoristijo znamke in z igrami svojim potrošnikom omogočijo izkušnjo z boljšo vključenostjo, deljivostjo in prijetnim tekmovanjem med prijatelji.