Pričelo se je s 176 ikonami. Sedaj jih poznamo 1800. Kdo pa se odloča, kateri znak postane emoji in kakšen pomen bo imel?
Ko je zasnoval prve emojije, se Shigetaka Kurita zagotovo ni zavedal, da ustvarja digitalni znakovni jezik, ki bo silovito pretresel digitalni svet. Njegovih prvih 176 originalnih emojijev je nastalo februarja leta 1999 za japonske mobilne telefone. Zanimivo – vključevali so vseh pet luninih faz, tri znake za ure pa tudi odprt in zaprt dežnik. Danes izrazni svet emojijev sestavlja že 1800 znakov, v svoji komunikaciji pa jih uporablja že 90 odstotkov svetovne internetne populacije. Ne glede na to, kakšno je morda vaše osebno mnenje o emojijih in njihovi uporabi v vsakodnevni komunikaciji, se zagotovo lahko strinjate, da mnogi z njimi izrazijo modrost, ironijo, veselje in tako svoje tekstovno sporočilo dopolnijo z dodano »emotivno« vrednostjo.
Kako močen je ta znakovni jezik, ponazori primer Instagrama, ki je v letu 2015 prepovedal fotografije, ki so bile označene z jajčevcem, saj je po mnenju družbenega omrežja njegov kontekst apeliral na moški spolni organ in s tem kršil njihove predpise o komuniciranju spolnosti.
Leta 2015 je kalifornijski konzorcij Unicode standardiziral rabo piktogramov in dodal različne možnosti za njihovo prilagoditev – med drugim tudi za izbiro barve kože ter androgenih ikon za označevanje poklicev. Konzorcij se je oblikoval v poznih 80-ih letih, ko so v Applu iskali rešitev za ustrezno prikazovanje japonskega jezikovnega sistema. Rešitev je v rabi na vsakem operacijskem sistemu (na pametnih telefonih in računalnikih), dejansko na jeziku Unicode temelji tudi internet. Konzorcij, ki ga sestavljajo strokovnjaki iz Googla, Appla in drugih IT-gigantov, se je v prvem desetletju torej ubadal primarno z zapisovanjem unikatnih znakov, ki pripadajo določenemu jezik. Zadnja verzija Unicoda vsebuje 128.000 znakov, ki združuje 135 modernih in historičnih jezikov, emojiji pa temu naboru vsako leto doprinesejo več.
Uvedbo novih emojijev lahko predlagajo posamezniki in podjetja, kot je to nedavno storilo podjetje Durex condoms; ne morete pa jih kupiti, saj »potrebo« po njihovi rabi izglasuje konzorcij.