Deli

Številne analize in izkušnje iz prakse dokazujejo, da nativno oglaševanje ni le trend, ampak postaja eden izmed standardov v digitalnem marketingu.

ABC nativnega oglaševanje ali zakaj mu rečemo tudi domorodno oglaševanje-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Uros Končar

Če začnem z definicijo nativnega oglaševanja iz iPROM Slovarja, je to način spletnega oglaševanja, pri katerem skuša oglaševalec pozornost pridobiti tako, da potrošnikom predvaja vsebine, ki so skladne z uporabniško izkušnjo glede na spletno mesto, kjer oglašuje.

Oglasni formati so tako po obliki kot funkciji skladni z uporabniško izkušnjo. Namen tovrstnega oglaševanja je, da je plačljivo oglaševanje videti manj vsiljivo, s čimer se poveča verjetnost klikov na oglase. Številne analize in izkušnje iz prakse dokazujejo, da nativno oglaševanje ni le trend, ampak postaja eden izmed standardov v digitalnem marketingu. Zakaj? Preprosto zato, ker omogoča pripovedovanje zgodb in ker deluje.

Zakaj nativno?

Ti oglasi posnamejo obliko, vsebino in funkcionalnost platforme oz. medija, na katerem se pojavijo, iz česar izhaja ime nativno oziroma domorodno oglaševanje. V mnogih primerih se pojavijo bodisi kot članek bodisi kot videoposnetek, ki ga oglaševalec pripravi za promocijo izdelka, hkrati pa ima oglas obliko in slog, s katerima je zelo podoben objavam uredništva platforme oz. medija. Gre za trenutno najbolj nevsiljivo obliko spletnega oglaševanja z visoko stopnjo odzivnosti.

Ti oglasi so učinkoviti predvsem zaradi boljše uporabniške izkušnje in drugačnega dojemanja oglasnih sporočil, saj uporabniki oglasno sporočilo dojamejo kot podajanje kakovostne vsebine oz. dobro informiranje. Nativno oglaševanje oglaševalcu omogoča pripovedovanje zgodb skozi oglase, ki bralcu digitalnega medija približajo oglasno sporočilo. In je to vse? Ne, skozi različne zgodbe lahko nagovorimo in programatično ciljamo uporabnike in jim dostavimo prilagojeno vsebino, ki po obliki spominja na novico. Zelo dobro deluje tudi v kombinaciji s ponovnim trženjem (ponovnim ciljanjem), ki omogoča, da vsebino prilagodimo z dodatnimi informacijami in jo ponovno posredujemo uporabniku, ki je že zaznal našo vsebino oziroma oglas.

Trendi in napovedi

Gre za eno izmed najhitreje rastočih vrst oglaševanja v globalnem programatičnem digitalnem ekosistemu.

Po podatkih Business Insiderja (BI) naj bi vrednost naložb v nativno oglaševanje v Združenih državah do leta 2018 dosegla 21 milijard USD.

Medtem ko največji segment nativnega oglaševanja predstavljajo družbeni mediji, je najhitreje rastoči segment znotraj nativnega ekosistema nativno prikazno oglaševanje, ki naj bi se v naslednjih dveh letih povečalo za več kot 200 %.

Prihodki iz nativnega oglaševanja v ZDA-iPROM-Mnenja strokovnjakov

Vrste nativnih oglasnih formatov po standardih IAB:

Organizacija IAB Europe je leta 2013 predstavila 6 različnih kategorij za lažje razlikovanje nativnega oglaševanja.

Najbolj razširjene oblike nativnih oglasnih formatov na večjih spletnih medijih znotraj EU so:

Oglasi s priporočili Native RecommendationAds

Ustvarite akcije z velikim dosegom in odličnim učinkom tako, da umestite svoje oglase z besedilom in grafično opremo v pravo vsebinsko/uredniško okolje z nativnimi priporočili. Oglasi se prikažejo skupaj z ostalimi priporočenimi članki glede na uporabnikovo vedenje pri branju in klikanju ter tako ne zmotijo poteka branja.

Native Content Distribution-iPROM-Mnenja strokovnjakov

Native Content Distribution

Umešča vaše znamčne vsebine (kot so oglasni članki, ki posnemajo uredniške, blog članki, prispevki na družbenih omrežjih, »zasluženi« mediji) med priporočene članke na več tisoč priljubljenih spletnih mestih. Na ta način dosežete več gledalcev, ki bodo hkrati tudi bolj vpleteni – saj jim prikazujete zelo relevantna priporočila, ki se popolno skladajo s potekom branja.

Video oglasi Native Video Ads-iPROM-Mnenja strokovnjakov

Video oglasi Native Video Ads – Nativni video oglasi (Native Video Ads)

Na spletno stran vključijo vaš video v raztegljivem formatu, kjer razteg sproži sam uporabnik. To pomeni, da se uporabniki aktivno odločajo za interakcijo z vašo vsebino. Video oglasi so umeščeni med priporočene vsebine in se začnejo predvajati šele, ko se jih dotakne kazalnik miške (namizje) ali ob dotiku (mobilne naprave). Če imate še druge cilje glede učinkovitosti, lahko video kombinirate z interaktivnim elementom (action box), ki uporabnike poziva k akciji.
Native InFeed Ads-iPROM-Menja strokovnjakov

Native InFeed Ads – Nativni oglasi Native InFeed Ads

Umeščeni so med priporočene vsebine na straneh s t. i. tokovi (feed) vsebin. V celoti so skladni z ostalimi vsebinami v toku vsebin in ne motijo poteka branja. To vam zagotavlja največjo pozornost – nativno umeščeni oglasi namreč premagajo slepoto za oglasne pasice. Namesto tega se uporabniki sami odločajo za interakcijo z vsebino vaših oglasov.

Nativni formati iPROM

Podjetje iPROM omogoča enostavno pripravo nativnih formatov različnih dimenzij, ki se zlivajo z vsebino digitalnega medija in jih vašemu ciljnemu občinstvu dostavimo programatično s tehnologijo iPROM Cloud ob pravem času, na pravem mestu in pravi napravi glede na uporabnikova zanimanja. Priporočamo jih vsem oglaševalcem, ki svoje izdelke predstavljajo prek vsebinskega marketinga, saj lahko nativni oglas uporabnika preusmeri na vsebinski članek na blogu, portalu ali mediju, ki bralcu ponudi dodatne informacije skozi poglobljeno zgodbo. Na ta način se lahko kupec izobrazi, posledično pa velja, da kupci tovrstnim objavam pogosto zaupajo bolj.

Primer iPROM Native Ad na portalu Svet24.

Nativni formati-iPROM-Mnenja strokovnjakov

Želite tudi vi preizkusiti učinkovitost nativnih oglasov v praksi? Stopite v stik z nami!

Deli

O avtorju

Uroš Končar je kot spletni medijski specialist odgovoren za trženje, strateško načrtovanje trženjskih strategij in iskanje novih poslovnih priložnosti. V iPROMu je redno zaposlen od leta 2016. Prodaja in gradnja odnosov z domačimi in mednarodnimi naročniki je v podjetju iPROM njegova strast. Vsaka blagovna znamka pripoveduje edinstveno zgodbo – Urošev izziv pa je za naročnika poiskati prave digitalne platforme in izbrati tiste oglaševalske aktivnosti, ki s spodbujanjem vpletenosti uporabnikov prinašajo merljive prodajne rezultate.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv