Digitalni ekosistem omogoča hitre spremembe in nove trende, ki jih soustvarjajo tudi potrošniki. Tok komunikacije se tako iz enosmernega spreminja v dvosmernega in potrošnikom ponuja več možnosti, blagovnim znamkam pa večjo vključenost.
Spletne platforme, ki omogočajo dvosmerno komunikacijo, klepetalni roboti in nosljive tehnologije spreminjajo način komuniciranja in delovanja v digitalnem ekosistemu. Če je včasih veljalo, da le blagovne znamke komunicirajo s potrošnikom, se je sedaj komunikacija povsem spremenila.
Platforme omogočajo višjo vključenost
Razširjena uporaba mobilnih naprav omogoča hitro in kakovostno pretakanje na več spletnih platformah. Platforme, kot so Facebook, Instagram in YouTube, ustvarjajo novo komunikacijo med potrošniki in blagovno znamko, saj omogočajo dvosmerno komunikacijo. S komentiranjem, z všečkanjem in s pogovori z blagovno znamko se je bistveno povečala vpletenost potrošnika, ki ni le nagovarjan, ampak tudi nagovarja.
Klepetalni roboti – vedno razpoložljivi agenti
Klepetalni roboti spreminjajo način, kako potrošniki komunicirajo s podjetji. Za razliko od tradicionalnih storitev za stranke zagotavljajo takojšnje odgovore 24 ur na dan. Klepetalni roboti niso le agenti, ki so vedno dosegljivi, pač pa omogočajo tudi personalizirano izkušnjo za potrošnika, saj mu lahko prilagajajo ponudbo in ga nagovorijo na bolj oseben način. Izbira se tako s strani znamke prenese na stran potrošnika, ki sam določa, kakšne informacije si želi od klepetalnega robota in kakšna vsebina naj mu bo dostavljena.
Nosljive tehnologije
Nosljive tehnologije vključujejo različne naprave, ki jih ljudje uporabljajo za samonadzor nad vsakodnevnim delovanjem. Zdrav način življenja postaja vedno bolj pomemben, to pa opažajo tudi tehnološka podjetja, ki so se usmerila v proizvodnjo nosljive tehnologije. Ljudje postajajo vedno bolj ozaveščeni, kar bo v prihodnosti omogočilo tudi bolj zdravo delovno silo in posledično boljše poslovne rezultate. To opažajo tudi vodilna podjetja, ki svojim zaposlenim npr. omogočajo brezplačno vadbo.
V digitalnem svetu vedno znova prihaja do sprememb, ki ustvarjajo nove smernice. Potrošniki so tisti, ki ustvarjajo nove potrebe, in ključno je, da jim podjetja sledijo in ne zaostanejo v bitki za tržne deleže.