Svetovni dan emojijev je 17. julija požel vso medijsko pozornost. Uporaba emojijev je v svetu marketinga besedilom dodala vrednost in komuniciranja brez njih si ne predstavljamo več.
17. julija smo praznovali svetovni dan emojijev. Množičen odziv posameznikov in blagovnih znamk je presenetil širšo javnost. Izredno pestro je bilo predvsem dogajanje na Twitterju, predstavljenih pa je bilo tudi kar nekaj posodobitev v povezavi z emojiji.
- Novica na svetovni dan emojijev, ki je zasenčila ostale, je nedvomno Applova napoved 56 novih emojijev. Med drugim bodo ponudili tudi nekaj težko pričakovanih: tiranozaver, zombi, ženska z naglavno ruto (s hidžabom), moški z brado in ženska, ki doji. Tvit Tima Cooka (izvršni direktor v podjetju Apple) pa je prejel tudi največ retvitov.
- Hashtag #worldemojiday je bil samo 17. julija na Twitterju uporabljen kar 341.000-krat.
- Okoli 13.00 (po vzhodnem ameriškem času) je bil hashtag uporabljen 28.000-krat na uro.
- Uporabniki Twitterja so se glede na uporabljene emojije ob svetovnem dnevu počutili predvsem praznično. Največkrat je bil uporabljen emoji »party popper« (23.000-krat), med najbolj priljubljene tri pa sta se uvrstila še nasmejani emoji in globus.
Emoji ≥ prilljubljenost
Njihova priljubljenost ni edini razlog, zakaj bi blagovne znamke pri svojih marketinških komunikacijah uporabljale emojije. Pri uporabi je treba biti pozoren na sam kontekst vsake posamezne objave, ki jo delimo, in kontekst blagovne znamke, previdni pa moramo biti tudi, da s svojo komunikacijo ne prizadenemo ostalih.
Uporaba emojijev je zabavno
Uporaba emojijev lahko besedilom doda piko na i in besedila naredi očem privlačna (ne pozabimo, da smo ljudje vizualna bitja in nas emojiji privlačijo podobno kot slike). Emojiji besedilu dodajo kontekst in ga kulturno umestijo. Z njimi lahko označimo šalo ali ustvarimo namig za svoje bralce, predvsem pa jim dodamo tudi »kul« faktor.
So praktični
Z emojiji oblikujete percepcijo svoje blagovne znamke, zato je pomembno, da analizirate pomen tistih, ki jih uporabljate. Osredotočite se tudi na emojije, ki jih uporablja vaša konkurenca. Pri uporabi emojijev je predvsem pomembno poznavanje pomenov. Pozitiven stavek se lahko z emojijem, ki zavija z očmi, hitro spremeni v sarkastičnega. Emoji poleg dodane vrednosti tudi spreminja pomen konteksta, saj z njim identificiramo oz. pokažemo čustva in doživljanje določene situacije.
Ponujajo priložnost
Analizirajte tudi čustvene odzive na komentarje na straneh Facebook, ki jih z lansko posodobitvijo uporabniki lahko uporabijo poleg klasičnega všečka. To je lepa priložnost, da pridobite povratno informacijo o tem, kako se potrošniki počutijo, ko pridejo v stik z vašo blagovno znamko. Na podlagi teh informacij lahko komunikacijo spremenite, ali še bolje, tudi izboljšate svoje izdelke in storitve.
Vprašanje pa je ali govorimo tekoče jezik emojijev?
»Uporaba emojijev v komuniciranju organizacij in blagovnih znamk na družbenih omrežjih ni novost, vsekakor pa ima svoje prednosti in tudi pasti. Zagotovo nam lahko pomagajo komunikacijo še približati uporabnikom ter poudariti čustveno noto objave. Pri tem je dobro, da z uporabo emojijev ne pretiravamo in da smo pri uporabi dosledni. Vsekakor pa upoštevajmo dejstvo, da je, čeprav nad emojiji bdi konzorcij Unicode, končna implementacija prepuščena posamezni platformi (operacijskemu sistemu ali družbenem omrežju). En emoji je tako lahko precej različno uporabljen pri Applu in Googlu. Prav tako je pomembno, da dobro poznamo tudi “skrite” pomene emojijev. Dober primer je emoji, ki prikazuje breskev. Nekateri emojiji s popolnoma različnimi pomeni so si tako zelo podobni, da jih, če nismo pozorni, kaj hitro zamešamo, npr. emojiji za hotel, bolnišnico in “love hotel”, kar lahko kar pogooglate,« dodaja Miha Rejc, vodja oddelka za družbena omrežja v podjetju iPROM.