Znamčenje je začela prevzemati tehnologija, ki bo postala gonilna sila kampanj. Ponavljajoča testiranja, strojno učenje in personalizacija bodo omogočali predvidljive in merljive rezultate.
Znamčenje v prihodnosti
Pravilno izvedeno znamčenje (branding) predstavlja za podjetje ogromno vrednost. Vpliva na to, da so potrošniki za običajne izdelke pripravljeni plačati več. A uspeh sam po sebi ni zagotovljen, saj je učinkovito znamčenje težko doseči. Zato za kampanjami znamčenja stoji cela znanost – fokusne skupine, raziskave, potrošniški paneli –, a v osnovi gre zaenkrat še vedno za pretežno kreativni posel.Za doseganje učinkovitih kampanj pa bo znamčenje v prihodnosti združevalo ponavljajoča testiranja, strojno učenje in personalizacijo, kar bo omogočalo predvidljive in merljive rezultate. Sčasoma bo postala tehnologija gonilna sila tovrstnih kampanj.
Ponavljajoče testiranje vsega
Z uporabo strojnega učenja in spletnih potrošniških panelov bodo lahko blagovne znamke hitro preizkusile nove komunikacijske ideje. Za kampanje ne bo več treba zapravljati milijonov, saj bo več tisoč različnih sporočil mogoče preizkusiti v nekaj dneh in z visoko gotovostjo izbrati najučinkovitejše.
Uporaba metrik, povezanih s prihodki
Namesto z metrikami, ki niso povezane s prihodki, kot je zavedanje, bo učinkovitost kampanj znamčenja merjena z dejanskimi prihodki in rastjo dobička. Bodisi bo to »povrnitev pozornosti« bodisi »prihodki na doseženega potrošnika«, verjetnostni in deterministični pripis bo oglaševalcem omogočil spremljanje vpliva njihove kampanje, od nakupov v klasični trgovini do telefonskih klicev za naročila z več naprav.
Programatični medijski zakup na vseh kanalih
Spletni zakup medijev je na različnih mrežah in družbenih omrežjih skoraj v celoti programatičen. Doslej se je tradicionalno oglaševanje (TV, radio, tisk in zunanji oglasi) upiralo programatičnemu zakupu, a to se že spreminja.
Kampanje, ustvarjene z umetno inteligenco
Sliši se noro, a nekega dne bodo najboljše kampanje ustvarjali računalniki. Ti lahko danes predelajo petabajte podatkov in odgovarjajo na teoretska vprašanja brez informacij s strani človeka. V bližnji prihodnosti bodo oglaševalci lahko kopali po podatkih in na podlagi le-teh določali najbolj primerno strategijo. Seveda znamčenja ne bo v celoti upravljala tehnologija, kreativa bo imela še vedno svojo vlogo. A vsi, ki se bodo ukvarjali z znamčenjem, bodo morali razumeti podatke in jih znati uporabiti za doseganje rezultatov.
»Umetna inteligenca (bolje poznana kot Artificial Intelligence – AI) poganja sodobni marketinški trg. V svetu digitalnega oglaševanja, družbenih medijev in drugih oblik znamčenja se pomen računalniške inteligence in kognitivnih lastnosti računalniških strojev vse bolj prepoznava in ceni. Delo oglaševalcev se močno prepleta z IT-oddelki, saj vzajemno sodelovanje vodi v bolj konkurenčne rezultate. Prihodnost blagovne znamke postavlja pred zanimive izzive: predvsem iščemo odgovor, kako vse krajši komunikacijski čas s potrošniki upravljati personalizirano in avtomatizirano,« znamčenje prihodnosti in umetno inteligenco komentira Nejc Lepen, vodja razvoja projektov.