Deli

Po pandemičnem letu se zdi, da potrošniki še bolj zaupamo blagovnim znamkam, ki gojijo ljubeče odnose z nami. Večje priljubljenosti bodo nedvomno deležne tiste, ki se bodo s potrošniki ujele na osebni, čustveni ravni ter jim s svojim odnosom in izdelki pomagale živeti v skladu z novimi vrednotami.

Vse, kar potrošniki potrebujejo, je ljubezen: Kako se lahko blagovne znamke vrnejo močnejše in bolj priljubljene? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Mateja Zupan

Pospešena digitalizacija vseh življenjskih področij nam odstira še več informacij, inovacij, aplikacij, izdelkov in blagovnih znamk, ki tekmujejo za našo pozornost. Kot potrošnike nas tako vse bolj navdaja občutek, da je vsega okoli nas preveč in da je naše vidno polje zasičeno s ponudbami in promocijskimi akcijami.

Med pandemijo se je še bolj okrepilo dejstvo, da kvantiteta v resnici ne prinaša kvalitetnejšega življenja. V večji ali manjši meri smo v času negotovosti spremenili svoj odnos do imetja, nakupovanja, osebnega zdravja in nege, higiene, dela ter naravnega okolja in družbe nasploh. Vse bolj cenimo kvaliteto izdelkov, ki jih kupimo, doživetij, ki jih izkusimo, in odnosov, ki jih gradimo z drugimi, tudi z blagovnimi znamkami.

Tanka meja med skrbnostjo in zaslužkarstvom - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Mateja Zupan

Tanka meja med skrbnostjo in zaslužkarstvom

Blagovne znamke imajo v današnjem času dovolj priložnosti, da presežejo svojo komercialno vlogo ter okrepijo svojo moč in vrednost. S skrbnim in ljubečim odnosom do potrošnikov lahko utrdijo čustveno vez z njimi ter postanejo del njihovih življenj in identitete.

Tudi to je svojevrsten ljubezenski odnos, kjer potrošnike bolj vodijo čustva kot racionalni razum. Potrošniki se identificirajo z znamko in njenimi aktivnostmi, jo občudujejo in zagovarjajo, kar počne ali komunicira. Na ta način lahko znamka obrani konkurenčno prednost na trgu ne glede na potrebe in zahteve novih družbenih paradigem.

A romanca lahko preživi le, dokler obe strani prispevata k odnosu. Pod vplivom pandemije in omejitev pa so se spremenile potrebe potrošnikov in zmožnosti blagovnih znamk, da se tem potrebam prilagodijo ter jih hitro in uspešno zadovoljijo. Skrivnost blagovnih znamk, ki so tudi med pandemijo ostale ali šele postale priljubljene, je v hitrem in agilnem odzivanju na trende in spremembe ter učinkoviti izrabi digitalnih poti do kupca.

Do večje priljubljenosti z različnimi metodami - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Mateja Zupan

Do večje priljubljenosti z različnimi metodami

Zanimivo je, da v vrsti 50 najbolj priljubljenih blagovnih znamk letošnjega leta vodijo tiste, ki so potrošnikom med pandemijo zagotovile čustveno oporo ali pobeg iz resničnosti. Seveda določene panoge oziroma blagovne znamke lažje postanejo priljubljene med potrošniki, saj so bolj vezane na čustva – na primer kulinarika, zabava in prosti čas. Tako ni presenetljivo, kako hitro po turbulentnem obdobju okreva industrija lepote in kozmetike.

Čeprav so imele znamke v tej panogi prednost, pa so morale še vedno kombinirati različne metode za pridobivanje na priljubljenosti. Modni industriji je to uspelo predvsem z vplivneži in produkcijo kratkih video vsebin z ustvarjalnimi prikazi ličenja in fotografijami izdelkov, ki jih je možno kupiti na spletu. Kot v novi raziskavi o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja v letu 2021 ugotavljata iPROM in Valicon, v panogi lepote in zdravja tudi najbolj raste trend naložb v digitalno oglaševanje.

Priložnosti za krepitev blagovne znamke je treba le prepoznati - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Mateja Zupan

Priložnosti za krepitev blagovne znamke je treba le prepoznati

Priložnosti se ponujajo tudi v drugih panogah. Vsaka blagovna znamka in podjetje, ne glede na velikost ali panogo, lahko postane priljubljeno in to na svetovni ravni, saj lahko ustvari čustveno vez s potrošniki s povsem enakimi metodami.

Najbolj priljubljene blagovne znamke na svetu med drugim uporabljajo mešanico trženja z vplivneži, programov korporativne družbene odgovornosti, sponzoriranja priljubljenih aktivnosti potrošnikov, nostalgičnega trženja, pozitivne promocije in pričevanja zaposlenih o podjetju, zagotavljanja dobre spletne uporabniške izkušnje, vključujoče strategije družbenih medijev ter naprednih oglasnih prikaznih formatov, ki spodbujajo vključenost uporabnika in omogočajo osebno prilagoditev sporočil.

Uporaba teh metod je smiselna in učinkovita le, če znamke razumejo glas potrošnika. Prav zato toliko govorimo o usmerjenosti k potrošniku in razumevanju podatkov, ki nam jih potrošniki razkrijejo na različnih stičnih točkah.

5 korakov do src potrošnikov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Mateja Zupan

5 korakov do src potrošnikov

Ko blagovna znamka enkrat zgradi psihološko, čustveno vez s svojimi potrošniki, lažje upraviči višjo ceno, spodbudi zvestobo in pripadnost uporabnikov ter pridobi njihovo zagovorništvo. Vse to pozitivno vpliva na prodajo in vrednost blagovne znamke. Zato vam svetujem:

#1 Spoznajte, s katerimi izzivi se soočajo vaše ciljne javnosti, kako je pandemija vplivala nanje, katere globalne teme jih zanimajo in kateri trendi jih premaknejo. V tej točki bo koristna analiza glasu potrošnika (VOC).

#2 Analizirajte kanale, kjer se vaše ciljne skupine najraje pogovarjajo (družbeni mediji, blogi, forumi, spletne skupnosti …), in jim prilagodite svojo komunikacijo.

#3 Spodbudite pogovore sami. Povejte potrošnikom, kakšno korist imajo lahko od vaše blagovne znamke in katero njihovo potrebo ali težavo lahko rešite, najsi gre za vroče in globalno pomembne teme ali pa povsem individualne.

#4 Bodite proaktivni in se sami vključite v zgodbe in razprave, ki so relevantne za vašo znamko. Spremljajte družbene medije in omembe svoje blagovne znamke, ki ste jih morda spregledali, odgovorite na vprašanja uporabnikov in jih poskušajte vključiti v svoja sporočila. Uporabniško ustvarjene vsebine ali vsebine vplivnežev so ključen del vsake komunikacijske/oglaševalske strategije. Za navdih si oglejte simpatično aktivacijo, ki smo jo pripravili v sodelovanju z našim naročnikom Podravka.

#5 Nadzorujte komunikacijo svoje znamke, saj se lahko priljubljenost v vsakem trenutku spremeni. Z novo akcijo lahko povečate svojo priljubljenost, a bodite previdni, da ji poti do uspeha ne prekriža že najmanjša »nepravilnost«, ki negativno odmeva v javnosti.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Mateja Zupan se je po študiju tržnega komuniciranja na Fakulteti za družbene vede kot asistentka v marketingu kalila v podjetju Smart AD. Svojo karierno pot je nato nadaljevala kot samostojna podjetnica in svetovala podjetjem na področju marketinga in oglaševanja. Z iPROMom je sodelovala pri izrednih projektih, kjer so bili marketinški izzivi naročnikov povezani z najnovejšimi digitalnimi kanali, danes pa je v iPROMu zaposlena kot spletna medijska strokovnjakinja.

Vsi prispevki avtorja