Deli

Zelo zgodaj zjutraj je. Pijem kavico in iščem inspiracijo za teh nekaj besed. Moja naloga je pripeljat trženjske raziskave v vaše priprave strategij. Ko rečem raziskave, vas zagotovo večina pomisli na ankete. Ja, to je res najpogostejši način zbiranja podatkov, vendar ni temu vedno tako. Veliko podatkov o naših kupcih, sploh v spletnem poslovanju, imamo na že voljo – ali interno v podjetju ali pa ležijo okoli. Podatke je potrebno spraviti skupaj in spremeniti v uporabne informacije, vendar pogosto se nam dogaja, da jih imamo premalo in jih moramo oplemenititi. Takrat se poslužujemo trženjskih raziskav v klasičnem pomenu.

Malce šovinistično ampak ne zlonamerno. Raziskave so kot ženske. Naporno, drago je živeti z njimi, težko jih je razbrati, kaj res mislijo ampak tudi brez njih pa tudi ne gre.

Osebno zagovarjam sistematičen pristop k raziskavam. Vsi planiramo. Z raziskavami je po mojem potrebno postopati podobno. Vnaprej je potrebno vedet, kaj so ključne informacije, ki jih potrebujemo pri tekočem poslovanju. Tako bomo tudi hitreje in lažje prišli do dodatnih informacij oziroma odgovorov, ki se nam pa odpirajo sproti.

Enako je z ženskami. Za dober odnos je potrebno vložiti tako denar, kot svojo pozornost in poskušati spoznati potrebe in želje svoje drage partnerice. Včasih se je potrebno tudi čemu odpovedati. Dobro se je pa tudi pogovorit s kom o tem. Prava mera vsega v pravem trenutku pripelje do kvalitetnega odnosa.

Raziskave vezane na našega kupca, potrošnika, uporabnika predstavljajo enega od virov podatkov s katerim si pomagamo ustvarjati veliko sliko. Trženjske raziskave nam zagotavljajo mehek del informacij, v naši celi sliki. Informacije vezane na muhavost in pogosto nelogično vedenje potrošnika. Ja! To se nam pogosto dogaja. Moramo razumeti, da naš potrošnik ni v laboratoriju, kjer ga lahko izoliramo vseh vplivov iz okolja in ga prepričujemo, da kupi pri nas. Zato je pomembno, da raziskujemo nenehno in sistematično (tako ali drugače), da lahko kumuliramo svoje razumevanje o potrošniku ali kupcu in si gradimo intuicijo…

Bolj kot razmišljam, bolj se nagibam k temu, da bom skoraj nič predaval in se konkretno ukvarjal z vašimi primeri. Zato bi vsakemu dal domačo nalogo in bomo skupaj pripravili kaj delati (kaj boste opazovali v času in s katerimi metodologijami priti do teh informacij), kaj je ključnega pomena, kako se lotiti, kaj lahko naredite sami, kako ukrepati, za kaj potrebujete zunanjo pomoč,…

“The truth is out there! Are you willing and committed to uncover and use it?”

Deli

O avtorju

Matjaž Robinšak, direktor raziskav in partner, Valicon

Arhiv