Deli

V tem zapisu so predstavljeni digitalne taktike in orodja, ki jih bodo marketinški strokovnjaki v letu 2018 vključevali v digitalne strategije.

Svet oglaševanja 2018: Digitalne taktike in orodja, ki jih morate poznati! - iPROM - Leon Brenčič

Svet se še nikoli ni spreminjal tako hitro kot zdaj. Digitalizacija močno preobraža vse panoge, med najbolj naprednimi je zagotovo oglaševanje oziroma trženje. Katere digitalne taktike in orodja bodo najbolj zaznamovali trženjske strategije v 2018, kakšni so trendi in kaj naj bi po mnenju trženjskih strokovnjakov zagotavljalo rezultate, na kratko povzemam v nadaljevanju bloga o tehnoloških smernicah.

AI in vedenjski marketing

Leta 2017 so trženjske platforme zbirale in shranjevale informacije, kot so uporaba spletnega mesta, vzorci brskanja, zgodovina iskanja in nastavitve vsebine, za ustvarjanje profilov strank in trženjskih strategij, ki oglaševalcem pomagajo ustvariti prilagojena sporočila za reševanje teh pričakovanj. Naslednji korak pa je še bolj vznemirljiv. Adobe napoveduje, da bo napredna tehnologija začela sprejemati strateške marketinške odločitve. Programska oprema bo analizirala podatke za gradnjo segmentov, začela in ustavila oglaševalske akcije po različnih kanalih ter ustvarila sporočilo po meri, ki bo prilagojeno določenim zaznanim osebnostnim posebnostim. Odzivnost kupcev je višja, ko prikazujemo njim prilagojena sporočila. Ta napredek na področjih AI in vedenjskega trženja bo leta 2018 tržnikom omogočil, da učinkoviteje sodelujejo s potrošniki in svojimi strankami. Navsezadnje so najbolj kakovostni tisti podatki, ki jih kupci sami povedo in pokažejo svoje želje prek svojih dejanj.

»Mikro vplivneži«

Vplivneži so se v zadnjem obdobju uveljavili kot učinkovita trženjska strategija. Ob tem je treba omeniti, da so se blagovne znamke pogosto preveč posvečale dosegu in splošni prepoznavnosti vplivnežev, s katerimi so sklepale partnerstva. Odgovor na to težavo, ki je negativno vplivala na ROI takega partnerstva, so »mikro vplivneži«, ki imajo sicer manjši doseg (npr. veliko manjše število sledilcev na družbenih omrežjih), a znotraj svoje publike uživajo veliko večje zaupanje in ugled. Metrična definicija predloga mikro se, globalno gledano, sicer giblje med 1000 in 100.000 ali 10.000 in 100.000 sledilci, a je pri tem treba upoštevati demografske razsežnosti trga, s katerega prihaja vplivnež. Na slovenskem trgu bi na primer za mikro vplivneža lahko označili že nekoga, ki ima 3000 sledilcev in dobro vključenost publike.

Klepetalni boti in pametni pomočniki

Umetna inteligenca bo počasi postala naš vsakdan. Blagovne znamke, ki se tega zavedajo, so že pričele z vključevanjem tovrstnih funkcionalnosti za izboljšanje potrošniške izkušnje. Primer tega so definitivno klepetalni boti in pametni pomočniki (Siri, Alexa, Bixby), ki skrajšajo informacijsko pot in prevzamejo del nalog, ki so jih v preteklosti opravljali v podpornih centrih. Ker so sposobni strojnega učenja, so se zmožni postopno prilagajati zahtevam, s katerimi se srečujejo. V prihajajočem letu lahko pričakujemo porast tovrstnih storitev tako na področju B2C kot B2B, saj poleg učinkovitosti zbujajo tudi zanimanje potrošnikov in ob pravilnem delovanju pozitivno vplivajo na podobo podjetja. Tudi na slovenskem trgu že lahko najdemo klepetalne bote v obliki integracije bodisi na družbenih omrežjih bodisi spletnih mestih.

Svet-oglasevanja-2018-Digitalne-taktike-in-orodja-ki-jih-morate-poznati-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Leon-Brencic-Klepetalni

Vzpon video formatov AR in VR

Hitrosti prenosa podatkov so iz leta v leto višje. Razvoj in posodabljanje infrastrukture omogočata uporabniku spleta prenašanje večjih količin podatkov v krajšem času, kar odpira vrata kompleksnejšim vsebinskim formatom. O tem priča tudi skokovit razvoj naprednejših formatov, kot sta virtualna in obogatena resničnost, ki bosta v prihodnosti gotovo postali del našega vsakdana. Oglaševalci se bodo kmalu morali naučiti, kako na nevsiljiv način umestiti svoja sporočila v spletno nakupno pot tudi v tovrstnih formatih. V ta namen smo razvili tehnološko rešitev iPROM 360, ki omogoča integracijo interaktivnih 360-stopinjskih video in foto vsebin v digitalne oglase. Demo lahko najdete tukaj.

Svet-oglasevanja-2018-Digitalne-taktike-in-orodja-ki-jih-morate-poznati-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Leon-Brencic-Vzpon-video-formatov-AR-in-VR

Prilagojene vsebine na vseh obstoječih in prerojenih kanalih

Če na vse naštete digitalne pristope pogledamo celostno, pridemo do logične ugotovitve, da v središču celostnih komunikacijskih strategij še vedno ostajata potrošnik in njegova nakupna pot. Če želimo svoja sporočila temu primerno prikrojiti, moramo zbirati in upoštevati podatke iz različnih virov in stičnih točk. Če bi želeli vse opisane trende združiti na skupen imenovalec, bi to zagotovo bila personalizacija, pomembnost katere smo že izpostavili tudi v prejšnjih blogih. Če jih še niste prebrali, vam to toplo priporočam, saj se bo njen pomen s povratkom prerojenih obstoječih kanalov, kot sta SMS in e-pošta, še okrepil.

Po pregledu smernic, ki jih za snovanje trženjskih strategij narekujejo digitalne taktike in orodja prihodnosti, moramo vzeti v ozir tudi edinstvenost ne le vsake panoge, temveč praktično vsake blagovne znamke. Slepo sledenje trendom skoraj praviloma ne obrodi sadov, zato priporočam, da se za nasvet glede primernosti katerega izmed digitalnih pristopov za svoje izdelke in storitve obrnete na strokovnjake za digitalni marketing. Vsekakor pa ne pozabite na pretekle taktike, ki so se vam obrestovale.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki, je odgovoren za vodenje ekipe medijskega oddelka in strateško svetovanje naročnikom pri uvajanju digitala v marketinške strategije. Sodeluje tudi pri razvoju inovativnih rešitev spletnega komuniciranja, novih produktov in pri pripravi interaktivnih formatov za nastop v digitalnih medijih. Poslovno se je s spletnimi mediji srečal leta 2007, iPROM-u pa se je v začetku leta 2009 pridružil kot vodja projektov, zadolžen za svetovanje pri spletnem komuniciranju večjim klientom in projektno vodenje spletnih kampanj, kjer je skrbel za naročnike iz panog avtomobilizma, bančništva, FMCG in zabavne elektronike.

Vsi prispevki avtorja