Deli

V preteklosti se je vloga spletnega medijskega načrtovalca v prvi vrsti nanašala na klasični zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih in pozicioniranje znotraj različnih rubrik. Na podlagi statističnih približkov, pridobljenih iz raziskav (denimo Moss), je bilo treba izbrati ustrezne digitalne medije, ki so pokrivali želeno ciljno skupino. Pristop načrtovanja in izvedbe oglaševalskih akcij v digitalnih medijih se je skozi čas spreminjal in prilagajal do točke, da danes s prakso izpred desetih let praktično ni več primerljiv.

Največja priložnost za oglaševalce v digitalnih medijih danes – medijska fragmentacija

Obsežnost podatkov nam odpira nova obzorja na področju optimizacij »cross-tactic« in »cross-device«. Pri  optimizaciji »cross-tactic« glede na določeno kampanjo izberemo ustrezne komunikacijske kanale (display, video, search, social …) in jih med seboj primerjamo ter optimiziramo. Ko imamo dovolj kakovostne podatke o izbranih kanalih, se osredotočimo na najbolj učinkovite izmed teh. Ni dovolj, da v načrtu enostavno določimo kanale in tako pustimo. Preprosto povedano: proračuni za zakup digitalnih medijev se danes razporejajo glede na gibanje potrošnikov in njihove odzive v realnem času.

Pri  optimizaciji »cross-device« gre za vključenost digitalnih naprav, ki jih potrošnik uporablja za spremljanje medijev. Potrošniki danes uporabljajo več naprav hkrati. Primarni zaslon uporabnika se spreminja glede na čas v dnevu in to je treba upoštevati. Preprosto povedano: proračuni za zakup digitalnih medijev se danes v realnem času prerazporejajo glede na naprave, ki jih v različnih delih dneva uporabljajo potrošniki.

Učinkovite oglaševalske akcije na internetu so danes plod integriranih tehnologij za zajem statističnih podatkov s tehnologijami, ki se v realnem času »odločajo«, na katerem mediju in prek katere naprave se bo oglasno sporočilo uporabniku prikazalo. V iPROM-u za ta namen razvijamo programsko opremo, ki smo jo poimenovali iPROM Cloud. Pri razvoju rešitve »medijci« dnevno sodelujemo z informatiki v iPROM-ovem razvojnem oddelku.

Razvoj-poklica-spletnih-medijskih-nacrtovalce-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Slaven-Petrovic

Spletni medijski načrtovalci so danes upravljavci s programsko opremo za uporabo velikih podatkov (big data). Podatki, pridobljeni in obdelani v realnem času, so osnova, s katero tehnologija razpolaga in »odloča«, komu se bo oglasno sporočilo prikazalo, kdaj in kje. Spletni medijski načrtovalci se danes osredotočamo predvsem na cilje naročnika, te cilje pa poskušamo udejanjiti prek ukazov programom, ki v nadaljevanju zagotavljajo, da bo denar naročnika najbolje porabljen.

Deli

O avtorju

Slaven Petrovič je po zaključenem magisteriju družboslovne informatike na Fakulteti za družbene vede svoje znanje informatike nadgrajeval pri podjetju Perftech. Nato se je podal na samostojno poslovno pot, na kateri je s svojim znanjem s področja sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij pomagal podjetjem, med drugim tudi iPROMu, pri grajenju strategij nastopa v digitalnih medijih. Ker ga je delo za iPROM zelo veselilo, se podjetju pridružil kot spletni medijski načrtovalec, odgovoren za snovanje kompleksnih medijskih načrtov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv