Deli

Spoznajte, kako Instagram deluje, kako na njem komunicirajo globalne in slovenske blagovne znamke ter kakšen potencial ima omrežje za vas.

Instagram: vsebine, statistike in pregled oglaševalskih možnosti - iPROM Mnenja strokovnjakov - Sebastjan Pirih

O vsebinah za Instagram: kaj deluje, pravila in inspiracija

Zagotovo poznate zgodbo o Instagram fenomenu @muradosmann. Za računom se skriva fotograf Murad Osmann, ki s svojo drago potuje po svetu. Slike kažejo različne turistične atrakcije in so vedno posnete na enak način: nova lokacija, posnetek v hrbet in držanje za roko. Z zgodbo sta si nabrala skoraj 4 milijone sledilcev.

Ali pa zgodbo, ki jo je na Instagramu začela ustvarjati @mommasgonecity? Glavni zvezdi sta malček Baeu in psiček Theo. Vizualna unikatnost je Jessici Shyba prinesla skoraj pol miljona sledilcev.

Če iščete inspiracijo, si poglejte še več uspešnih Instagram računov, ki so dojeli pravila igre v tekmi za pozornost Instagram uporabnikov.

Mogoče boste rekli: Pa saj to ni komunikacija blagovnih znamk!

A so blagovne znamke Red Bull (4,1 mio sledilcev), GoPro (7,6 mio sledilcev) in Starbucks (7,2 mio sledilcev) zagotovo dokaz, da upoštevanje spodnjih pravil daje rezultate.

Iz vseh uspešnih računov lahko sestavimo smernice, ki jim morajo blagovne znamke slediti, če želijo graditi bazo sledilcev in ustvarjati vpletenost:

  • vizualna strategija (resnične zgodbe, behind-the scene fotografije, komunuciranje potrebe),
  • kreativna fotografija,
  • unikatnost,
  • stalnost/kontinuiranost in
  • konsistentnost (da sledilci razumejo, kaj lahko od vas pričakujejo).

Vpogled v Instagram statistike: število uporabnikov, stopnje vpletanja (engagement rate) in število sledilcev

Globalne statistike o številu Instagram uporabnikov in številu objavljenih/všečkanih fotografij, sicer kažejo mogočen potencial:

ki pa ga nekoliko uokvirijo podatki o Instagram uporabnikih v regiji, ki jih je pred kratkim na Netokracija.si objavila Ana Eterović Klemenčič:

  • Slovenija: 75.000 uporabnikov
  • Hrvaška: 175.000 uporabnikov
  • Srbija: 50.000 uporabnikov

Facebook Audience Builder pa pokaže, da je potencial, ki ga lahko nagovorimo (M+Ž 13+ = 160.000; Ž 13+ = 90.000; M 13+ = 70.000). V obeh primerih je to razmeroma majhen doseg. Ko pa mu dodamo povezave na ostala družbena omrežja (deljenje, povezani računi), pridemo do večjih številk, ki vam lahko zagotovijo dodatno vidnost, ki jo gradite s komuniciranjem na družbenih omrežjih.

Kakšne pa so stopnje vpletanja?

Aktualne statistike, ki jih je objavil Forrester (2014 vs. 2015), pokažejo zavidljivo prednost Instagrama pred ostalimi družbenimi omrežji.

Podoben vpogled ponudi tudi primerjava, ki jo je naredil Socialbakers. Ta na Instagramu pokaže kar 50-krat višjo stopnjo vpletanja:

Kje se v zgodbi Instagram uporabnikov gibljejo slovenski profili?

Naj jih naštejemo zgolj nekaj (razporejenih po kategorijah):

Slovenski LIDL se v primerjavi z ostalimi LIDL profili giblje takole: s svojimi 1.302 sledilci dosega 0,09 % spletne populacije (oz. 1,7 % IG populacije).

Vir: Instagram & Internet World Stats, januar 2016

Na Facebooku, ki v smislu dosega spletne populacije trenutno še vedno nosi krono najbolj uporabljanega družbenega omrežja, pa gre slovenskemu LIDL-u takole: s svojimi 201.007 všečki strani dosega 13,4 % spletne populacije (oz. 23,6 % FB populacije). Doseženi odstotek ga med analiziranimi Facebook stranmi uvršča na 2. mesto (za prvouvrščeno Malto, ki dosega kar 30,1 % FB populacije).

Vir: Facebook & Internet World Stats, januar 2016

Oglaševalske možnosti, ki jih ponuja Instagram

Instagram je za podjetja vseh velikosti septembra 2015 aktiviral oglaševalske možnosti na globalnem nivoju. Tako smo končno prišli do točke, ko te možnosti niso več rezervirane zgolj za podjetja, ki v oglaševanje vložijo milijone (in še to zgolj v ZDA).

Integracija Instagram oglaševanja v obstoječo oglaševalsko platformo Facebooka je prinesla raznovrstne opcije ciljanja: glede na demografijo, interese, obnašanje, naprave, posebne javnosti, remarketing ipd.) tudi v Instagram oglaševanje.

Tako je logika zasledovanja ciljev z različnimi oglaševalskimi formati, ki smo jih v detajle spoznali že s Facebook oglaševanjem, postala realnost tudi pri Instagram oglaševanju: klik oglas, konverzija oglas, oglas za namestitev aplikacije, oglas za uporabo aplikacije in video oglas.

P.S.: Social Media Examiner je v poročilu o stanju industrije družbenih medijev (za leto 2015) pokazal, da namerava kar 52 % komunikatorjev povečati uporabo Instagrama. Ste med njimi? Ste že določili sredstva, ki jih želite vlagati v Instagram vsebine in Instagram oglaševanje? Če potrebujete pomoč, se nam javite!

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Sebastjan Pirih je na podjetju skrbel za razvoj digitalnih konceptov, ki z vsebinskim marketingom, družbenimi mediji in kreativno digitalno komunikacijo dopolnjuje digitalno komunikacijsko odličnost iPROM-ovih naročnikov. Svojo strokovno pot je pričel v medijski agenciji ZenithOptimedia, kjer je kot strateški medijski načrtovalec skoraj desetletje skrbel za različne domače in mednarodne naročnike in v zadnjih letih v omenjeni družbi prevzel tudi vodenje digitalnega medijskega oddelka. V podjetju Si.mobil je zasedal mesto medijskega specialista in se nato kot digitalni svetovalec in snovalec akcij na družbenih omrežjih preizkusil tudi v start-up okolju podjetja Appsolut. Obenem je kot pobudnik številnih rešitev za kreativno uporabo medijev skupaj z ekipami prejel več festivalskih nagrad, javnosti pa se je predstavil tudi kot član žirije oglaševalskih festivalov SOF (2013) in KIAF (2014).

Vsi prispevki avtorja