Deli

V zadnjih letih se veliko govori o pomembnosti spletne analitike za poslovanje. Številna slovenska podjetja spletno analitiko že uporabljajo … Pa jo res? Dejstvo, da imamo na spletni strani nameščeno kodo Google Analytics ali kodo drugega ponudnika spletne analitike, še ne pomeni, da analitiko dejansko uporabljamo. In tudi če si včasih (ali celo redno) ogledujemo rezultate v našem analitičnem orodju, to ne pomeni, da imamo vpogled v realno stanje.

Zakaj? Spletna analitika v klasičnem smislu se v večini primerov osredotoča le na podatke, povezane z obiskom in uporabo spletnih mest. Tovrstni podatki sicer ponujajo zelo širok nabor koristnih številk in statistik, ne povejo pa nam nič konkretnega o motivih in pričakovanjih obiskovalcev ali o konkurenci.

Današnji, povezani svet zahteva bolj povezan, globlji pristop k spletni analitiki.

Poleg podatkov, ki jih pridobimo prek svojega analitičnega orodja (npr. Google Analytics), moramo v analizo vpeljati še vsaj dve področji:

– »Voice of Customer« (VOC): torej to, kar pravijo naši (potencialni) kupci. Kaj je bil primarni namen njihovega obiska naše spletne strani? Ali so našli to, kar so pričakovali? Zakaj so kupili naš izdelek ali storitev oziroma zakaj ga niso? Možnosti zbiranja podatkov o kupcih so na primer spletno anketiranje neposredno na strani, spletne raziskave in vprašalniki prek e-pošte ali celo »offline« raziskave.

Konkurenca: tudi če opažamo odlične rezultate v našem analitičnem orodju, kako lahko vemo, da je naša spletna stran dejansko kakovostna, če je ne primerjamo s konkurenco. Tudi če vložimo le nekaj centov za pridobitev enega obiskovalca na našo spletno stran – kako lahko vemo, da je cena dobra, če ne raziščemo stanja na celotnem trgu.

Poleg ročnega primerjanja strani na trgu obstajajo tudi številna brezplačna in plačljiva orodja, ki jih lahko uporabimo za konkurenčne primerjave, kot so Google AdPlanner, Google Trends, Searchmetrics, Experian HitWise itd.

Šele ko združimo podatke o obiskanosti naših spletnih strani z mnenji kupcev in raziskavami trga oz. s podatki o konkurenci, lahko dobimo bolj realno sliko in analiziramo dejansko stanje našega podjetja na trgu. Pravilna uporaba podatkov, zbranih s pomočjo digitalnega okolja, danes vpliva na strateški razvoj izdelkov in storitev podjetij ter ponuja vpogled v njihove trženjske usmeritve na splošno.

Za začetek pa je treba narediti korak naprej od vprašanja, kakšna je cena za to, da posamezen obiskovalec pride na našo spletno stran.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Lucie Pokorna je v iPROMu opravljala delo strokovne svetovalke za strateško svetovanje. Trženje v digitalnih medijih je spoznavala v evropski centrali podjetja Google na Irskem, kjer je bila odgovorna za češke in slovaške naročnike. V omenjenem podjetju je kasneje sodelovala pri razvoju globalnih izobraževalnih programov in skrbela za trening novih zaposlenih. Izkušnje je pridobivala tudi v podjetju Sixt v Münchnu, kjer je kot trenerka pripravljala in izvajala izobraževanja za servisni center s 400 zaposlenimi. Lucie je zaposlena kot poslovni analitik v družbi A1.

Vsi prispevki avtorja