Deli

Mobilni-boom-in-nakupovanje-2-del-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Lucie-Pokorna

Po Googlovi raziskavi iz aprila 2013 uporablja 79 % lastnikov pametnih telefonov svoje telefone kot pomoč pri nakupovanju. Od tega jih kar 84 % telefone uporablja tudi pri nakupovanju v fizičnih trgovinah (vir: Mobile In-Store Research http://ssl.gstatic.com/think/docs/mobile-in-store_research-studies.pdf).

Lahko rečemo, da je to pozitivno, saj ista raziskava dokazuje tudi to, da kupci, ki med obiskom trgovine uporabljajo splet kot pomoč pri nakupovanju, potrošijo več kot tisti, ki si s telefonom ne pomagajo. Googlova statistika pa ima še drugo, manj pozitivno stran … Zakaj? Ker zaradi vseprisotnosti spleta kupce lahko tudi izgubljate!

Mislite, da se to dogaja le v ZDA? Spodaj dve zgodbici iz mojih lastnih izkušenj v zadnjih mesecih, tukaj v Sloveniji.

Kako so me fizične trgovine izgubile zaradi spleta?

Pred časom sem obiskala trgovino slovenskega proizvajalca ležišč. Izdelke sem si seveda še pred obiskom trgovine ogledala na spletni strani, v fizični trgovini sem se potem odločila za nakup. Ker pa gre za večjo investicijo, sem pri prodajalcu še pred nakupom preverila pogoje, o katerih sem brala na spletu – če ne bom zadovoljna, lahko izdelek v 30 dnevih vrnem ali zamenjam.  Prodajalec je trdil, da možnosti vračila izdelka ni, da ga lahko le zamenjam za drugi izdelek. V tem trenutku sem že imela v roki svoj pametni telefon in še enkrat preverila vse pogoje, navedene na spletni strani. Potem sem se obrnila in šla, ker spletna trgovina istega podjetja dejansko ponuja tudi možnost vračila, fizična trgovina pa ne.

Drug primer se je zgodil v drogeriji v Ljubljani. Izbrala sem parfum, ki ga je drogerija prodajala po 45 € za 30 ml. Parfum sem skoraj že imela v košarici, ko sem se spomnila, da bi lahko preverila še spletno ponudbo. Po parih minutah brskanja preko mobilnega telefona sem 100 ml (več kot 3x večje!) pakiranje istega parfuma našla v nemški spletni trgovini – z dostavo v Slovenijo in darilom vred za cca. 45 €. V tem trenutku sem seveda zapustila drogerijo in po prihodu domov parfum naročila preko spleta.

Koliko pa sploh je meni podobnih ljudi?

Po iPROM-ovi raziskavi iz leta 2014 uporablja mobilne naprave 38 % odstotkov slovenske spletne populacije. Ta segment pa nenehno raste. Googlova interna raziskava v regiji Adriatics (torej v državah bivše Jugoslavije) je ugotovila, da je število iskanj preko Googla na mobilnih telefonih v enem letu zraslo za kar 113 %.

Ali si lahko privoščite, da izgubite drastično rastoči delež kupcev, ki so vedno na spletu in ki vedno iščejo najboljše ponudbe? Verjetno ne, zato moramo v današnjih dinamičnih časih nekoliko spremeniti svoje razmišljanje.

V naslednjem zapisu vam bom predstavila nekaj nasvetov, kako se odzvati na nove trende.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Lucie Pokorna je v iPROMu opravljala delo strokovne svetovalke za strateško svetovanje. Trženje v digitalnih medijih je spoznavala v evropski centrali podjetja Google na Irskem, kjer je bila odgovorna za češke in slovaške naročnike. V omenjenem podjetju je kasneje sodelovala pri razvoju globalnih izobraževalnih programov in skrbela za trening novih zaposlenih. Izkušnje je pridobivala tudi v podjetju Sixt v Münchnu, kjer je kot trenerka pripravljala in izvajala izobraževanja za servisni center s 400 zaposlenimi. Lucie je zaposlena kot poslovni analitik v družbi A1.

Vsi prispevki avtorja