Po turbulentnem letu, v katerem smo že v najzgodnejših mesecih pandemije pozabili skoraj vse napovedi za oglaševalsko industrijo, se znova usmerjamo v leto 2021 in v prihodnost. Kljub začetni previdnosti pri naložbah v oglaševanje v prvi polovici lanskega leta so digitalni kanali uspešno ohranili svoj delež in ga celo povečali, nekateri kanali, kot je digitalno zunanje oglaševanje, pa napovedujejo svoj povratek v letošnjem letu. Spremembe v vedenju potrošnikov so povzročile nekaj zanimivih trendov, predvsem se je izostrilo razumevanje vloge učinkovitosti oglaševanja in taktik, ki so pri tem bolj uspešne.
Omejitve in ukrepi, povezani z zajezitvijo virusa, so pospešili digitalizacijo naših navad in velik del oglaševalskih sredstev preusmerili na digitalne kanale; predvsem zaradi njihove učinkovitosti in prilagodljivosti. Na izzive smo se morali odzvati okretno, hitro in učinkovito, razviti zmogljivosti za izredne razmere ter pripraviti premišljen nabor scenarijev za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja in uspeha blagovne znamke.
V letu 2020 smo se naučili, da je prihodnost vse težje napovedati in da lahko pričakujemo nepričakovano. Blagovne znamke in podjetja se tudi letos soočajo z veliko negotovostjo, zato morajo biti skladno s potrebami pripravljene prilagajati svoje strategije. Konec koncev nove strategije morda ne bodo vedno prinesle najboljših rezultatov, zato sta toliko bolj ključni vztrajnost in miselnost »testiraj in se uči«.
1. V ospredju digitalno in programatično
V vedno bolj digitalnem svetu je potreba po prilagodljivosti in oglaševalskih akcijah, ki temeljijo na podatkih, večja in bo še naprej vplivala na prihodnost oglaševanja. Za blagovne znamke je zato izredno pomembno, da izkoriščajo sveže podatke v realnem času za razumevanje nenehnih sprememb v vedenju potrošnikov. Na podlagi le-teh lahko prilagajajo svoje strategije ter potrošnike nenehno privlačijo s pravimi, prilagojenimi sporočili. Digitalnost potrošnika je v novi normalnosti neizpodbitna.
V letu 2021 bo naraščalo programatično oglaševanje, ki izkorišča umetno inteligenco. Z avtomatizacijo zakupa oglasov bo blagovnim znamkam omogočilo ciljanje še bolj specifičnih ciljnih skupin – in to v realnem času. Upravljanje in natančno doseganje rastočega števila potrošnikov je vse bolj težavno, kar je mogoče rešiti z uporabo programatičnih platform, kjer podatkovne platforme poganja umetna inteligenca.
2. Pomembnost mobilnih naprav narašča, v trendu je tudi neposredno povezovanje s potrošniki
Poleg nenehne rasti uporabe digitalnih kanalov in digitalizacije nakupnih navad je prišlo tudi do temeljitejših sprememb v načinu interakcije potrošnikov z blagovnimi znamkami, kar posledično vpliva na medijsko krajino, ko iščemo najboljše možnosti za doseganje potrošnikov.
Največja sprememba, ki smo jo bili deležni, je še bolj intenziven prehod na mobilne naprave, ki postajajo primaren način interakcije z blagovno znamko. Potrošniki v času izolacije veliko časa preživijo na pametnih telefonih in drugih pametnih napravah in tega se blagovne znamke zavedajo. Zato je pričakovati, da se bodo naložbe v mobilno oglaševanje letos še bolj okrepile. Raste tudi oglaševanje v igrah, skladno z rastjo uporabe aplikacij za takojšnje sporočanje pa se bodo še naprej povečevala tudi vlaganja v oglaševanje znotraj teh aplikacij.
Blagovne znamke se zato vse bolj usmerjajo k strategijam neposrednega trženja, saj želijo doseči novo spletno občinstvo in jim ponuditi personalizirane ponudbe, pri tem pa igrajo ključno vlogo lastni podatki. V lanskem letu smo videli, da so blagovne znamke v rekordnem času vzpostavile lastne rešitve za spletne trgovine ali pa razvijale napredne rešitve za nakupovanje (npr. trženje na daljavo, prek sporočil SMS, video klica ali orodij za klepet), da bi ugodile novim potrebam in povpraševanjem potrošnikov. Tiste blagovne znamke, ki so že imele spletno trgovino, pa so bile priča izjemni neposredni rasti prihodkov, s katerimi lahko danes vlagajo v izboljšanje uporabniške izkušnje.
3. Interaktivne vsebine in video tudi letos med izbranimi
Video oglaševanje ni novo, a ker se internet, pametni telefoni in tehnologija na splošno nenehno razvijajo, bo tovrstno oglaševanje med najpomembnejšimi digitalnimi trendi tudi v letošnjem letu. Glede na vse večjo priljubljenost pretakanja video vsebin v realnem času je eden izmed inovativnih načinov video oglaševanja, ki ga bodo podjetja lahko raziskala letos, video v živo. Zaradi velikih količin spletnih vsebin si potrošniki želijo čim bolj neposredno, hitro in jedrnato komunikacijo, zato lahko pričakujemo večjo uporabo kratkih video oglasov, ki jih je mogoče hitro izdelati in si jih hitro tudi ogledati.
Tudi uporaba oglasnih pasic in animiranih preoblek (ang. liquid skins) je nov trend pri vizualnih oglasih. Vključevanje video posnetkov v oglasne pasice narašča in dokazano povečuje vključenost potrošnikov. Video komunikacija na vseh kanalih postaja zaželena oblika komunikacije, saj delno lahko nadomesti izkušnjo v živo ter poustvarja avtentično komunikacijo. Če se nismo prej, smo se v letu 2020 vsi srečali z izkušnjo svetovanja, sklepanja zavarovanja ali posveta z zdravnikom prek video klica. Podobno vlogo grajenja boljše, avtentične izkušnje imajo tudi orodja za klepet.
4. Marketing z vplivneži utrjuje svoj položaj
Blagovne znamke so v preteklosti uporabljale vplivneže na družbenih omrežjih za predstavitev pristnega, nepristranskega oglaševanja, da bi pritegnile potencialne in obstoječe potrošnike. Moč vplivnežev na nakup izdelkov in takojšnje preusmerjanje v spletne trgovine zaradi omejene možnosti nakupovanja v fizičnih trgovinah se je lani izredno povečala. Vplivneži so kot kanal ključni za avtentično nakupno izkušnjo, saj lahko govorijo bolj osebno in podajo svoje mnenje, ki na nakup vpliva podobno kot govorice od ust do ust. Pričakujemo, da bodo letos vplivneži pridobili še večjo priljubljenost, blagovne znamke pa jih bodo še bolj podprle.
Verjamem, da bo leto 2021 polno optimizma, s poudarkom na učinkovitosti različnih kanalov ter premišljeni uporabi podatkov za optimizacijo oglaševalskih strategij. Večina novosti, ki so jih ali jih še bodo usvojili potrošniki in uvedle blagovne znamke, temelji na naših osnovnih potrebah, na enostavnosti, pristnosti in učinkovitosti. Ste temu prilagodili svoje načrte za leto 2021?