Deli

Nova analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi uporabniki interneta dostopajo do digitalnih medijev, kaže, da je bilo v obdobju od junija 2019 do junija 2020 74 odstotkov vsega dostopa do digitalnih medijev opravljenega prek mobilnih naprav. Povprečen mesečni doseg digitalnih medijev se je v analiziranem obdobju povečal za 32 odstotkov.

Lanskoletna iPROMova analiza je pokazala, da se trend rasti dostopa do digitalnih medijev prek mobilnih naprav umirja, letošnji podatki pa kažejo na ponovno okrepitev tega trenda. V analiziranem obdobju se je mobilni dostop do digitalnih medijev povečal za 7 odstotnih točk, medtem ko se je dostop prek računalnikov sorazmerno zmanjšal.

Trend uporabe naprav s katerimi uporabniki dostopajo do digitalnih vsebin - 2015 - 2020 - iPROM - Press

»Že od leta 2015 spremljamo trend rasti mobilnega dostopa do digitalnih vsebin, ki zadnja leta močno nakazuje, da se namizni in prenosni računalniki umikajo mobilnim napravam kot prvi in glavni točki stika z različnimi vsebinami v digitalnih medijih. Kljub temu, da smo v lanski analizi zaznali umiritev rasti deleža mobilnega dostopa, se je letos trend rasti ponovno okrepil. Vse kaže na to, da velika večina uporabnikov spleta redno spremlja vsebine v digitalnih medijih in hiter pregled le-teh opravijo večinoma prek mobilnih naprav, za poglobljeno branje pa še vedno uporabljajo računalnik in to po novem še intenzivneje,« komentira Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa.

Računalniki ohranjajo prvo mesto pri poglobljenem pregledovanju vsebin v digitalnih medijih

Slovenski uporabniki digitalnih medijev za poglobljeno pregledovanje vsebin primarno uporabljajo namizne in prenosne računalnike. iPROMova analiza beleži 3-krat večjo aktivnost uporabnikov, ki dostopajo do digitalnih vsebin prek računalnikov, kot tistih, ki dostopajo prek mobilnih naprav. Kljub prevladujočemu mobilnemu dostopu analiza kaže, da je skoraj polovica ogledov strani digitalnih medijev opravljena prek računalnikov.

Razmerje deležev uporabe naprav za poglobljeno potronjo digitalnih vsebin - iPROM - Press

Povprečen mesečni doseg slovenskih digitalnih medijev zrasel za tretjino

V letošnji analizi je bila zabeležena 32-odstotna rast povprečnega mesečnega dosega slovenskih digitalnih medijev glede na preteklo leto.

»Pridobljeni podatki ponovno potrjujejo, da trend potrošnje vsebin v digitalnih medijih vse bolj narašča. V lanski analizi se je doseg slovenskih digitalnih medijev povečal za dobrih 10 odstotkov na letni ravni, letos pa je bilo to povečanje bistveno večje, kar pripisujemo spremenjenim navadam medijske potrošnje vsebin v digitalnih medijih v času družbene osamitve,« dodaja Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa.

Različica operacijskega sistema Windows 10 še naprej utrjuje svoj vodilni delež

Analiza uporabljenih operacijskih sistemov je pokazala, da med operacijskimi sistemi prevladuje operacijski sistem Microsoft Windows z različico Windows 10. Tej različici pripada 63-odstotni delež kolača, sledi ji različica Windows 7 z 20 odstotki. Preostali del kolača rabe operacijskih sistemov si delijo Mac OS X s 7 odstotki, Windows 8.1 s 6 odstotki ter ostali operacijski sistemi, kot so Linux in starejše različice operacijskega sistema Windows.

Raba operacijskih sistemov na računalnikih junija 2020 - iPROM - Press

Uporabljena metodologija

Podatki, na katerih temelji iPROMova analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin, so vsako leto zajeti in analizirani v enakem obdobju (v tokratni analizi je to od junija 2019 do junija 2020). iPROM množico pridobljenih podatkov o vedenju uporabnikov beleži in obdeluje prek tehnološke platforme iPROM Cloud, analizo pa pripravlja že od leta 2004. Letošnja analiza je bila izvedena na vzorcu 1,6 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajemala 18,2 milijarde meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilna slovenska agencija, specializirana za digitalno oglaševanje. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. Pripravljamo, organiziramo in izvajamo digitalne akcije, ki prinašajo merljive in dokazljive rezultate. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi v pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

Naše rešitve zagotavljajo dokazljivo najboljšo porabo medijskih sredstev, ne glede na parametre uspešnosti, in to je eden izmed razlogov, zakaj smo danes vodilna spletna medijska agencija na trgu. Smo visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij. Stalno vlaganje v razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Tanja Fon

Samostojna strokovna sodelavka za korporativno komuniciranje