Za uspeh na digitalu ni več prostora za povprečje. Vsak korak mora biti brezhibno načrtovan in izpeljan: uporabniška izkušnja na spletni strani, kreativa oglaševalske akcije, uporaba inovativnih in naprednih oglasnih formatov izven »ograjenih vrtov«, programatični zakup v medijih, upravljanje in zaščita oglaševalskih podatkov pred konkurenco v lastnih podatkovnih silosih, napredna analitika in unovčenje vseh prednosti podatkovno gnanega oglaševanja. Za nadpovprečno izvedbo je zato dobro imeti v mislih vsaj tri načela. Poglejmo si jih skupaj.
Rast naložb v digitalno oglaševanje, ki so že višje od naložb v tisk in hitro dohitevajo TV, se bo le še stopnjevala. Največji kos digitalnega oglaševalskega kolača že nekaj let pripada prikaznemu oglaševanju, predvsem zaradi njegove učinkovitosti. Panoga digitalnega oglaševanja je zrela, s tem pa tudi izjemno konkurenčna in kompleksna. Zato so cilji, ki so bili včasih dosegljivi skoraj vsakemu digitalnemu navdušencu, danes na dosegu roke zgolj še izkušenim mačkom. Če jih vprašamo za nasvet, nam bodo gotovo povedali sledeče.
1. Pekel in nebesa se skrivajo v podrobnostih
Uspeh v poslu se vedno začne s poglobljenim razumevanjem naročnika in če želimo uspeti z digitalnim oglaševanjem, ni nič drugače. Strategije »digitalno najprej« se moramo lotiti premišljeno in ni dovolj, da se zanašamo na površinske podatke iz digitalne analitike. Tu še kako velja stari slovenski rek: »Hudič (posledično pa tudi uspeh) je vedno v podrobnostih.«
Za zasnovo celostnih digitalnih strategij in posameznih oglaševalskih akcij imamo na voljo vrsto orodij. V fazi načrtovanja in analiziranja se največkrat uporabljajo:
- zasnova idealne stranke (persone),
- izvedba strukturiranega intervjuja s strankami,
- izvedba strukturiranega intervjuja z internimi prodajalci,
- opredelitev nakupne poti,
- analiza uporabniške izkušnje (UX) in izkušnje stranke (CX),
- analiza podatkov s spletne strani in
- analiza oglaševalskih podatkov.
Izvrstna strategija vedno temelji na podrobni analizi, ta pa na kakovostnih kvantitativnih in kvalitativnih podatkih tako iz resničnega kot digitalnega okolja.
2. Celovitost in koherentnost sta alfa in omega digitalnega oglaševanja
Tudi največje digitalne oglaševalce buri vprašanje, kako celostno pristopiti k oglaševanju. Za blagovne znamke, kot so Canon, Philips, Turkish Airlines in druge naročnike s kompleksnejšimi izzivi smo v iPROMu zasnovali in izvedli celovite, učinkovite in usklajene oglaševalske akcije na več digitalnih kanalih tako, da smo ustrezno omejili frekvenco prikazov oglasov, dinamično prilagajali oglasne kreative in sporočila v realnem času, uporabili mehanizme ponovnega trženja in še bi lahko naštevali.
Več ko je angažiranih digitalnih stičnih točk, več različno govorečih trgov in posledično oglasnih kreativ, kompleksnejše so rešitve. Da jih lahko prilagodimo vsakemu naročniku posebej glede na njegove potrebe in zmogljivosti, naše interdisciplinarne ekipe izvajajo posamezne oglaševalske akcije znotraj oddelka Celostni koncepti. Ta skrbi za usklajeno in koherentno izvedbo, ki se vedno začne s poglobljeno in večplastno analizo za boljše razumevanje naročnika, blagovne znamke, izdelka oziroma storitve, prodajnih poti in izzivov.
Na teh temeljih lahko celostno pristopimo k aktivnostim v digitalnih medijih, najbolj primerno izberemo in razporedimo sredstva v najučinkovitejše oblike digitalnega oglaševanja (npr. prikazno oglaševanje), jih med sabo povežemo, zasnujemo oglasne kreative, prilagodimo kreativna gradiva naročnikov, zakupujemo oglasni prostor v digitalnih medijih in oglaševanje optimiziramo v realnem času.
3. Opolnomočenje oglaševalcev z Ad-Techom
Najpomembnejše načelo sem prihranil za konec: če je vaš cilj pomesti s konkurenco, čimprej unovčite moč oglaševalskih tehnologij (Ad-Tech). In če ste ob tem najprej pomislili na Google ali Facebook, ponovno preberite uvodni stavek tega zapisa.
Nadpovprečnost zahteva nadpovprečne tehnologije in ne platform, ki jih danes uporablja že vsak oglaševalec. Za razliko od teh lahko z iPROMovim naprednim Ad-Techom oglaševalske podatke zaščitite pred konkurenco, jih povežete med sabo, uporabite za oglaševanje prek inovativnejših oglasnih formatov in še veliko več.
Oglaševalski podatki so največja marketinška priložnost desetletja in vaša največja konkurenčna prednost. Če svoje največje dragocenosti hranite v sefih, zakaj ne bi tudi podatkov? S shranjevanjem podatkov v zasebnem podatkovnem silosu (private DMP) jih lahko povsem zavarujete, z njimi upravljate skladno z GDPR-jem ter uporabljate za natančnejše ciljanje, identifikacijo in iskanje zainteresiranih ciljnih skupin.