Deli

Koronavirus je ljudi po celem svetu »prisilil«, da ostanejo doma. Preživljanje časa doma bo zato najverjetneje povečalo medijsko potrošnjo na digitalnih medijih po vsem svetu.

Kako bo koronavirus vplival na digitalno medijsko potrošnjo? - iPROM - Novice iz sveta

Ljudje doma trenutno preživijo več časa, saj novi koronavirus počasi zaustavlja javno življenje. Strokovnjaki pričakujejo, da se bo uporaba digitalnih medijev, podobno kot na Kitajskem, povečala predvsem na novičarskih in družbenih medijih ter na platformah za video vsebine in igre.

Čas, namenjen družbenim medijem, se bo povečal zaradi virtualnega povezovanja s prijatelji in družino, ki so od uporabnikov fizično oddaljeni, pa tudi zaradi dostopanja do aktualnih novic v realnem času. Velik porast uporabe bo posledično mogoče zaznati tudi na platformah, ki zaenkrat predstavljajo še novost. Ena izmed takšnih je tudi TikTok, kjer uporabniki objavljajo predvsem zabavne vsebine, ki pa jih v danem trenutku še kako potrebujemo.

V iPROMu v slovenskih digitalnih medijih beležimo za kar 60 odstotkov večji doseg v primerjavi s stanjem pred pojavom novega koronavirusa, saj ljudje bolj aktivno spremljamo novice, povezane z raznimi ukrepi in dogajanjem v naši okolici.

Prav tako bo narasla medijska potrošnja pretočnih video vsebin, saj ljudje v trenutnih razmerah iščejo digitalne vire zabave. Uporabniki digitalnih medijev bodo največ pozornosti posvečali platformam kot so Netflix, Hulu in Amazon Prime Video, ki bodo najverjetneje k naročninam spodbudili tudi nove uporabnike. Prav tako je dvig uporabe mogoče pričakovati tudi pri video platformah kot sta Roku Channel in Pluto TV, ki za razliko od prej omenjenih že omogočata video oglaševanje. Spremembe je mogoče opaziti tudi pri slovenskih ponudnikih – A1 je brezplačno razširil TV shemo in brezplačno odprl sklopa Voyo in Balkan. Telekom Slovenije je brezplačno nadgradil programsko shemo z dodatnimi TV-vsebinami (otroške, dokumentarne, poljudnoznanstvene, filmske in športne vsebine) in brezplačno ponudili programski opciji PickBox Now in Minimax+ ter brezplačno programsko opcijo Balkan.

Večjo medijsko potrošnjo bomo predvidoma zaznali tudi na platformah, namenjenim mlajši populaciji, saj bodo otroci in najstniki med štirimi zidovi preživljali občutno več časa. Ena izmed takšnih platform je Disney +, kjer je mogoče dostopati do vseh Disney vsebin, pa tudi platforma za spremljanje igranja video igre – Twitch. Več časa bo namenjenega tudi samim video igram – Fortnite npr. že nekaj časa predstavlja virtualni prostor za druženje med uporabniki. Stiki s prijatelji in najbližjimi, ki jih je novi koronavirus »odrezal« od nas, bodo za nekaj časa prekinjeni – ampak le v fizičnem smislu. Na srečo bo digitalna tehnologija poskrbela za virtualno druženje in zabavo, brez katere ljudje, kot izjemno družabna vrsta, preprosto ne moremo. Z uporabo platform kot so Messenger, Skype, Zoom ali Microsoft teams lahko še vedno ostanemo v stiku z najbližjimi.

Deli

Arhiv