Deli

Od nekdaj sem imela rada številke:). Pravijo da ni najbolj ženski posel, ampak meni odgovarja in mi pride še kako prav. In sploh ni dolgočasno, kot ponavadi ljudje mislijo. Zakaj? Ker številke v spletnem marketingu govorijo svoje zgodbe. So izjemno skrivnostna bitja in je včasih potrebnega več truda, da od njih izvemo bistvo, ki nam ga sporočajo. Pogosto pa se zgodi, da nam že na prvem zmenku popolnoma zaupajo.

Na prvem zmenku hitro izvemo, na primer:

  1. Katera spletna kampanja je najuspešnejša?
  2. Kateri izdelki so se najbolj prodajali?
  3. Koliko uporabnikov je kliknilo na oglas X in koliko na oglas Y?
  4. Katera ponudba je najbolj pritegnila uporabnike?
  5. Kje smo zaslužili največ (kateri izdelek, katera kampanja)

CTR, CPU, CPL, CR, ROI in ostale podobne metrije so prevajalci iz številk v vsebino. Govorimo o čisto enostavnih prevajalcih, dostopnih z 1 klikom prav vsakomur, ki uporablja orodje Google Analytics. Rešujemo enačbe kot so 1+1=2.

In povejo nam en del zgodbe, ki je že dovolj, da lahko optimiziramo spletne marketinške aktivnosti. Nadgrajujemo koncepte uspešnih akcij, uporabljamo logiko uporabniku zanimivih ponudb, brišemo kampanje, ki niso privlačne in razvijamo nove, ki bi, na podlagi preteklih rezultatov, morale delovati. Izjemno hitro imamo dovolj številk, da lahko rezultate izboljšamo. Pravzaprav je potreben le en klik do pravega poročila ter sem in tja še excel tabela, če želimo združevati različne podatke

Drugi del zgodbe pa številke zelo rade zakrivajo. Gre za odgovore na najpomembnejše vprašanje: Zakaj? Številke nam pomagajo odgovoriti tudi na to, vendar potrebnega je več dela, razmišljanja in brainstormiranja. In potreben je celostni vpogled v dogajanje oziroma problem. Včasih odgovor ne bo enostaven (včasih bomo ugotovili, da je 1+1=5 ali morda celo 42:)) in bomo morali, če bomo želeli potrditi ali ovreči svojo teorijo, testirati različne opcije.

Ampak ne ustrašite se! Na delavnici vas ne bom tako matrala. Nasprotno, pogledali bomo, kako številke hitro pretvoriti v dejanja, ki bodo imela opazen vpliv na vaš končni prodajni rezultat.

 

Deli

O avtorju

Urša Podobnik je vodja internetne analitike in optimizacije, iPROM

Arhiv