Deli

Pripravil sem popis novosti s področja družbenih medijev, ki so se pojavile v letu 2016 in jih v letu 2017 nikakor ne smete ignorirati. Ne samo, da jih ne smete ignorirati, začnite jih izvajati! Resno. Še danes – jutri bo morda že prepozno.

Adijo-2016-zivijo-2017–Kaj-bo-zaznamovalo-druzbene-medije-letos-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Sebastjan-Pirih

Testirajte in eksperimentirajte. Igrajte se z različnimi platformami, oblikami objav, različnimi slikami, snemajte video. Nikoli ne podcenjujte! Nikakor ne gre le za brezglavo skakanje na različne trende, temveč za učinkovitost. Verjamem, da boste le tako prišli do formule, s katero boste ujeli pozornost svojih bralcev/gledalcev. In če ne poizkusite, ne boste nikoli zares izvedeli, kaj pritegne pozornost in kje.

Predstavljajte si, da danes niste več le oglaševalec, temveč mnogo, mnogo več. Družbeni mediji vam omogočajo, da postanete scenarist, producent in režiser v filmu z naslovom Učinkovita komunikacija ali kako sem presegel cilje v letu 2017. Saj veste, kako je rekel Forrest Gump: »Life is like a box of chocolates. You never know what you are gonna get!«

Preletite seznam, dodatno raziščite, kar vas zanima (vse novosti so opremljene s povezavami), potem pa kar začnite z izvajanjem. Akcija! Pa srečno in uspešno 2017 :)

 

FB logo

Leto 2016 je bilo za Facebook rekordno – tako v smislu prihodkov kot tudi po številu uporabnikov. Slednje se približuje 2 milijardama in to navkljub problematiki, ki je omrežje zadela z video metrikami (nadaljevanje zgodbe si lahko preberete na Business Insiderju). Facebook največje sile usmerja v video in obogateno resničnost (AR), kmalu pa se lahko zgodi, da bo postal pomemben igralec tudi na področju iskalnega marketinga, saj se je število poizvedb dvignilo že na 2 milijardi iskanj na dan. Glavne produktne spremembe, ki so se zgodile v letu 2016, so naslednje:

Facebook Live > Funkcionalnost Facebook Live prinaša možnost, da vsak postane ustvarjalec vsebin v živo. Mark Zuckerberg je ob predstavitvi zapisal: »Live is like having a TV camera in your pocket. Anyone with a phone now has the power to broadcast to anyone in the world.« Več informacij tukaj in tukaj.

FB live
Foto: Facebook

Workplace > Nova razširitev Facebooka je skok v poslovno sfero, ki bo poizkušala zaposlene povezovati na drugačen način in s tem dvigovati njihovo poslovno uspešnost. Več informacij tukaj.

FB workplace
Foto: Facebook

Marketplace > Destinacija, kjer lahko odslej kupujete in prodajate. Novi eBay oz. nova Bolha.com. Več informacij tukaj.

FB marketplace
Foto: Facebook

Reactions > Facebook uvede pet dodatnih emojijev, da uporabniki z njimi lažje izrazijo svoj čustveni odnos do posameznega koščka vsebine. Več informacij tukaj.

FB emojiji
Foto: Facebook

Instant Articles > Nov način predstavitve vsebin uporabnikom Facebooka in pospešitev distribucije, ki prinaša 10-krat hitrejše nalaganje vsebine v primerjavi s klasičnimi članki in 70-odstotno znižanje verjetnosti, da bo uporabnik članek zapustil. Več informacij tukaj.

Instant articles
Foto: Facebook

 

Snapchat logo

Instagram kot del Facebooka nadaljuje svoj razvoj in vzdržuje rast števila uporabnikov, ki je v letu 2016 preseglo 500 milijonov mesečnih uporabnikov (MAU). Tako kot Facebook se tudi Instagram osredotoča na video in na približevanje poslovnim uporabnikom. Glavne produktne spremembe, ki so se zgodile v letu 2016, so naslednje:

Instagram Stories > Funkcionalnost omogoča, da uporabniki objavijo slikovne/video vsebine, ki po 24 urah izginejo – zgodba, ki so si jo uspešno »sposodili« od Snapchata. So pa funkcionalnost zgodb od predstavitve do danes že nadgradili, tako te sedaj verificiranim računom omogočajo tudi deljenje spletnih povezav. Več informacij tukaj.

Instagram stories
Foto: Instagram

Instagram Business Tools > Orodja omogočajo enostavnejšo vodenje profilov poslovnim uporabnikom, izboljšujejo analitiko ter prinašajo lažji vklop oglaševanja. Več informacij tukaj.

Instagram BusinessTool
Foto: Instagram

Boomerang > Z novo funkcionalnostjo lahko uporabniki neposredno v Instagramu naredijo zanimive, zabavne in nepričakovane video vsebine, ki se ponavljajo v neskončnost. Več informacij tukaj.

Boomerang
Foto: Instagram

 

Twitter logo

Z letom 2016 si je Twitter postavil nov fokus. Niso več družbeni medij, temveč so produkt novic. Jack Dorsey je ob tem zapisal: »Twitter is what’s happening, and what everyone is talking about (literally!). News and talk. We’re the people’s news network.« Zaradi nove osredotočenosti sile usmerjajo v vsebine v živo in v partnerstva s posebnimi dogodki (NFL, NBA, olimpijske igre).

Twitter Moments > Funkcionalnost omogoča, da uporabniki svojo zgodbo pripovedujejo na drugačen in bolj dinamičen način. Ob predstavitvi je Twitter kuratorstvo omogočil le interni ekipi, kasneje pa je možnost razširil tudi na partnerje in vplivneže. Z letom 2016 je postala funkcionalnost dostopna vsem. Več informacij tukaj.

Twitter Moments
Foto: Twitter

 

SocialMedia logo

YouTube > Oglaševalske naložbe v družbeno omrežje YouTube se povečujejo. Po podatkih Youtuba je 100 največjih oglaševalcev lani svojo naložbo povečalo za 50 odstotkov. Mnogo blagovnih znamk se povezuje z Youtube vplivneži, s pomočjo katerih ustvarjajo edinstvene znamčene vsebine (branded content).

Snapchat > Novost lanskega leta je funkcionalnost Memories, predstavili pa so tudi posebna očala Spectacles, ki ob pritisku na gumb »snapnejo« uporabnikov trenutni pogled.

LinkedIn > Leta 2016 je LinkedIn za ceno 26,2 milijarde USD prešel v lastništvo Microsofta. V katero smer ga bo popeljal novi lastnik, bo pokazalo leto 2017, zagotovo pa omrežje ostaja pomembno za dostop do poslovne javnosti.

Pinterest > Pinterest je v letošnjem letu svojo oglaševalsko platformo odprl vsem poslovnim uporabnikom, da lahko ti še bolje aktivirajo svoje ciljne skupine. Sprememba jim dovoljuje uporabljanje Pinterestovih oglasov in promoviranih objav (t. i. pinov).

Upam, da boste po prebranem lažje postavili svojo strategijo komuniciranja na družbenih medijih. Da bo odločitev o tem, na katere platforme morate usmerjati svojo energijo, še lažja, pa vam v »branje« priporočam tudi spodnjo sliko.

Ja, v letu 2016 smo (končno!) dobili oprijemljive podatke o moči posameznih družbenih medijev v Sloveniji – Valicon, hvala!

raziskava Valicon
Foto: Valicon

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Sebastjan Pirih je na podjetju skrbel za razvoj digitalnih konceptov, ki z vsebinskim marketingom, družbenimi mediji in kreativno digitalno komunikacijo dopolnjuje digitalno komunikacijsko odličnost iPROM-ovih naročnikov. Svojo strokovno pot je pričel v medijski agenciji ZenithOptimedia, kjer je kot strateški medijski načrtovalec skoraj desetletje skrbel za različne domače in mednarodne naročnike in v zadnjih letih v omenjeni družbi prevzel tudi vodenje digitalnega medijskega oddelka. V podjetju Si.mobil je zasedal mesto medijskega specialista in se nato kot digitalni svetovalec in snovalec akcij na družbenih omrežjih preizkusil tudi v start-up okolju podjetja Appsolut. Obenem je kot pobudnik številnih rešitev za kreativno uporabo medijev skupaj z ekipami prejel več festivalskih nagrad, javnosti pa se je predstavil tudi kot član žirije oglaševalskih festivalov SOF (2013) in KIAF (2014).

Vsi prispevki avtorja