Če so se podjetja v zadnjih dveh letih borila za preživetje, je zdaj čas, da se intenzivneje osredotočijo na rast. Pri tem jim lahko pomagajo tehnologije za digitalno oglaševanje (Ad-Tech), ki se letos pospešeno razvijajo v smeri vse večje integracije umetne inteligence, oblačnih storitev in podatkovnih virov ter vse večje zaščite podatkov podjetij in spletnih uporabnikov. V zapisu si preberite, kateri trendi bodo v 2022 vodilni.
Letošnja rast trga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki je po podatkih Gartnerja največja v zadnjem desetletju, bo vplivala tudi na razvoj Ad-Techa. V nadaljevanju boste izvedeli, kako v iPROMu sledimo tehnološkim trendom in katere tehnološko dovršene rešitve zagotavljamo svojim naročnikom za najboljše donose oglaševanja.
1. Umetna inteligenca v oglaševanju je vse bolj otipljiva
Umetna inteligenca že dolgo ni več le beseda krilatica in njene koristi so danes precej bolj otipljive. Z njo lahko bolje napovedujemo vedenje in zanimanja potrošnikov ter zmanjšamo odpad pri naložbah v oglaševanje.
Da oglaševalska sredstva kar najbolje izkoristimo, moramo potrošnike doseči na pravem mestu ob pravem času in s pravim sporočilom. Od takšnega oglaševanja imajo korist tako oglaševalci in založniki kot spletni uporabniki. Predpogoj je dobro poznavanje preferenc, motivov, iskalnih vzorcev in lokacije oziroma vzorcev gibanja potrošnikov.
Do določene mere je to možno z obdelavo podatkov. Umetna inteligenca in strojno učenje pa nam omogočata še boljši vpogled in avtomatizirano odločanje o medijskem zakupu.
V iPROMu smo umetno inteligenco uspešno integrirali v lastno podatkovno platformo iPROM DMP, kjer z uporabo strojnega učenja prepoznavamo nakupne namere in vzorce spletnih uporabnikov s podobnim vedenjem. Te podatke nato uporabljamo za učinkovitejše ciljanje v iPROMovi programatični platformi, največji in najbolj dovršeni platformi za prikazno oglaševanje v regiji.
2. Oblačne platforme zagotavljajo večjo agilnost in prilagodljivost
Visoka digitalna zmogljivost kjerkoli in kadarkoli danes presega dobro znane migracije »lift and shift«, kjer obstoječo infrastrukturo, strežnike in podatke kopiramo v oblak. Tehnološki inovatorji prehajajo na t. i. oblačne platforme (cloud-native platforms, CNP), ki ponujajo nove zmogljivosti oziroma storitve za večjo prilagodljivost (skalabilnost), agilnost in vzdržljivost infrastrukture.
V tem delu iPROM povezuje lastno rešitev iPROM Cloud z evropskimi ponudniki oblačnih storitev, za hitrejše in učinkovitejše serviranje oglasnih kreativ na svetovnih trgih pa sodelujemo tudi s svetovnim podjetjem Cloudflare.
3. Podatkovno tkanje in gradnja lastnih podatkovnih silosov
Z večjim pomenom lastnih in zasebnih podatkov se je v zadnjem desetletju močno povečalo število podatkovnih in aplikacijskih silosov. Podjetja združujejo podatke različnih poslovnih uporabnikov z različnih platform s t. i. podatkovnim tkanjem na enotnih, enostavnejših podatkovnih platformah, ki jim poleg zasebnosti in centralizacije omogočajo tudi večjo skalabilnost podatkov.
Odločevalci v trženju in oglaševanju spoznavajo tudi, da z zanašanjem na platforme zaprtih ekosistemov (walled garden), kot sta npr. Facebook in Google, ponujajo svoje dragocene podatke o svojih kupcih na pladnju svoji konkurenci. S tem izgubljajo ključno konkurenčno in razlikovalno prednost pred tekmeci na trgu, nadzor nad blagovno znamko in številne druge priložnosti za učinkovitejšo neposredno prodajo končnim kupcem.
iPROM je trenutno edini evropski ponudnik Ad-Techa, ki naročnikom oglaševanja zagotavlja vzpostavitev zasebne platforme za upravljanje podatkov, znotraj iPROM DMP-ja.
iPROMovi naročniki podatke, pridobljene vzporedno s prikazovanjem oglasnih sporočil, ter podatke o obstoječih in potencialnih strankah plemenitijo s poslovnimi podatki iz drugih podatkovnih virov (CRM, spletne strani, spletne trgovine …) in zalednih sistemov v popolnoma varnem okolju, do katerega tekmeci nimajo dostopa. Vse svoje dejavnosti pa lahko izvajajo skladno z najvišjimi evropskimi standardi, povezanimi s spoštovanjem zasebnosti uporabnikov digitalnih medijev. Tudi zato je iPROM danes prva izbira na področju digitalnega oglaševanja najuglednejših podjetij in največjih blagovnih znamk v regiji.
4. Popolna izkušnja: od zaposlenega do stranke in uporabnika
Interakcije z digitalnim svetom bodo v prihodnosti še bolj mobilne, navidezne in porazdeljene. Uporabniška izkušnja bo postala t. i. multiizkušnja (MX), ki jo bodo morala podjetja povezati z izkušnjo strank (CX), uporabnikov (CX) in zaposlenih (EX) v popolno ali celotno izkušnjo (total experience, TX). V praksi se bo to odražalo v prevladi tehnoloških rešitev, ki bodo enostavno dostopne kjerkoli in kadarkoli, bodo intuitivne za uporabo, povezljive z različnimi sistemi in bodo lahko zagotavljale brezhibne, celovite izkušnje tako na strani upravljalcev kot uporabnikov.
Skladno s tem trendom v iPROMu agilno nadgrajujemo svoje rešitve in jih optimiziramo po meri naročnikov: oglaševalcev, da lahko z njimi izboljšujejo učinkovitost svojih digitalnih oglaševalskih akcij, ter založnikov, ki prek storitve iPROM Yield bolje monetizirajo svoj oglasni inventar. Tako stremimo k čim bolj učinkoviti integraciji tehnoloških rešitev DSP in SSP ter jih povezujemo v celovito izkušnjo programatičnega zakupa in prodaje oglasnega inventarja na spletu.
5. Ključen Ad-Tech trend: skrb za zasebnost in pridobivanje zaupanja potrošnikov
Z rastjo IKT-ja vse bolj naraščajo tveganja na področju zasebnosti spletnih uporabnikov. Platforma iPROM Programmatic sledi različici evropske digitalne suverenosti (European Digital Sovereignty) ter evropski zakonodaji na področju GDPR-ja tako, da vse procese od zajema in obdelave do uporabe podatkov izvajamo v skladu z najvišjimi standardi na tem področju.
V praksi to pomeni, da potrošnikom vselej zagotavljamo nadzor, transparentnost in izbiro glede ravnanja z njihovimi podatki, s čimer krepimo njihovo zaupanje v oglaševalce oziroma blagovne znamke. Založniki pa na podlagi odzivov uporabnikov prilagajajo ponudnike oglaševalskih storitev na svojih medijih, zajem podatkov in uporabo sistemov za serviranje oglasov.
Omenjeni trendi, ki spremljajo hiter razvoj tehnologije, bodo v naslednjih letih steber delovanja vseh digitalno naravnanih in prodornih podjetij. Rast podjetja, zadovoljstvo uporabnikov, skrbna in gospodarna zaščita podatkov, učinkovitejše oglaševalske strategije in boljša prodaja ne bodo odvisni le od preudarnosti in vztrajnosti vodilnih, temveč od različnih oddelkov v podjetju. Naloge glavnih tehnoloških direktorjev, ki se vse bolj prepletajo z nalogami vodij marketinga, so danes predvsem razumevanje trendov, prevajanje le-teh v marketinško razumljiv jezik in skrb za njihovo implementacijo v sodelovanju z vsemi marketinško naravnanimi oddelki v podjetju.