Strokovnjaki v marketingu se vse bolj nagibajo k uporabi XDID načina ciljanja uporabnikov. Ta način omogoča bolj personalizirano in uporabniku prilagojeno oglaševanje, ki upošteva uporabnikovo obnašanje ter njegove (nakupne) navade na različnih napravah in kanalih. Brez temeljitega razumevanja potrošnikov, ki dnevno uporabljajo več različnih naprav, oglaševanje namreč ne bo učinkovito, pri čemer pa je potrebno pri zajemu podatkov upoštevati zakonodajo.
Mobilni uporabniki v povprečju kar 2617-krat na dan tapnejo, podrsajo in kliknejo na svoj pametni mobilni telefon. In to je le ena od mnogih naprav, ki jih potrošniki uporabljajo dnevno. Raziskave navajajo, da potrošniki uporabljajo dve ali več naprav dnevno. Izsledki se med seboj sicer nekoliko razlikujejo, a iz vseh lahko izluščimo ključno: sodoben potrošnik postaja vsepovezan in njegova pozornost je porazdeljena prek različnih točk stika.
Uporaba različnih naprav seveda postavlja oglaševalcem nemalo izzivov. Eden največjih je, kako prepoznati potrošnike in potencialne potrošnike, ki brskajo po spletnem mestu blagovne znamke prek različnih naprav. Pravilno in natančno identificiranje potrošnikov in personalizirana komunikacija sta namreč osnovni načeli oglaševanja. Poleg tega je treba tudi razumeti, kdaj in kje si potrošniki želijo, da so dosegljivi za oglaševanje. In tukaj priskoči na pomoč XDID.
Tehnološka platforma iPROM Cloud omogoča identifikacijo, ki je skladna z veljavno zakonodajo, saj zbira in obravnava anonimizirane podatke o vedenjskih vzorcih uporabnikov v skladu z najvišjimi standardi varovanja zasebnosti na vseh napravah.
Kaj sploh je XDID?
Identificiranje uporabnika v različnih digitalnih okoljih oglaševalcem pove, da napravi A in B ter brskalnik C pripadajo isti osebi X. Naprave se povezujejo z uporabniki, zato je pomembno uskladiti podatke v več napravah, da pokažejo na določenega uporabnika. Tehnologija XDID oglaševalcem omogoča določanje potrošnikov prek različnih naprav in kanalov, ugotavljanje, kako ti potrošniki uporabljajo svoje naprave pri aktivnostih na spletu, ter posledično natančnejše ciljanje teh uporabnikov prek vseh naprav in kanalov, ki jih uporabljajo.
Prvo različico programske opreme za spremljanje vplivov kombinacije in zaporedja prikazovanja oglasnih sporočil na različnih kanalih za večjo učinkovitost digitalnega oglaševanja je iPROM predstavil že leta 2009 ter s tem v medijsko načrtovanje vnesel popolnoma novo komponento, ki je naročnikom zagotavljala številne konkurenčne prednosti in učinkovitejšo izrabo medijskih sredstev.
Vplive vedenjskih vzorcev uporabnikov digitalnih medijev na prodajo pa je iPROM pričel poglobljeno raziskovati že leta 2004 in leto zatem v sodelovanju s podjetjem Studio Moderna izvedel eno prvih tovrstnih raziskav nasploh, v kateri je ugotovil, da je uporabnik, ki je izvedel nakup v spletni trgovini, to storil po tem, ko je bil spletnemu oglasu izpostavljen v povprečju 16,9-krat, od prvega prikaza oglasa do izvedbe nakupa pa je minilo v povprečju 12,4 dneva. S kasnejšim prihodom novih naprav za dostop do digitalnih medijev so sledili novi izsledki. V enem izmed podjetij za proizvodnjo pijač so ugotovili, da so s kampanjo v več okoljih v primerjavi s kampanjami, prilagojenimi za eno napravo, dosegli dvakrat večjo vključenost potrošnikov. Spet drugo podjetje iz finančnega sektorja je na primer ugotovilo, da potrošniki izvedejo konverzijo na prenosniku po tem, ko so prvič videli oglas na mobilnem telefonu. S preusmeritvijo več sredstev iz oglaševalskega proračuna v mobilna okolja je to podjetje povečalo stopnjo konverzije za preko 50 odstotkov.
Tovrstne ugotovitve so bile povod, da danes razpolagamo z izredno prefinjenimi tehnološkimi orodji za ciljanje, podprtimi s tehnologijo umetne inteligence, ki omogočajo, da je čas do izvedbe nakupa krajši in potencialen kupec natančneje ciljan.
Zagotavljanje brezhibne uporabniške izkušnje prek vseh naprav
Kljub visokemu zanimanju za ciljanje v različnih okoljih se oglaševalci še vedno ukvarjajo z osnovami, predvsem z razumevanjem obnašanja potrošnikov v različnih okoljih in njihovimi nakupnimi potmi. Pravzaprav je to za večino oglaševalcev zelo zahtevno, vendar se z izboljšanjem metod ciljanja izboljšuje tudi znanje o tem, kako potrošniki uporabljajo svoje naprave. Z dostopom do podatkov iz kampanj, ki potekajo v različnih okoljih, nenazadnje pridobimo precej boljšo predstavo o tem, kaj sploh deluje.
-
Spoznajte svoje ciljno občinstvo.
Če želite učinkovito spremljati potrošnike prek njihovih naprav, morate najprej vedeti, kaj sploh počnejo z njimi. Na primer, potrošnik morda plačuje račune prek prenosnika, bere novice na pametnem telefonu, zvečer pa prek tablice brska po nakupovalnih straneh. V vsakem od teh primerov bi določen oglas učinkoval drugače, čeprav gre za istega kupca. Naslednji dejavnik so lastni podatki, ki se pridobivajo, denimo, z e-poštnih seznamov ter iz obiskov spletnih strani blagovnih znamk in spletnih trgovin. Ti podatki se lahko uporabijo za doseg istih potrošnikov prek različnih naprav, pri čemer se oglaševalci premaknejo od zbiranja podatkov prek piškotkov k podatkom iz mobilnih naprav.
-
Določite realne cilje kampanje.
Realne cilje kampanje je možno določiti le, če razumete, kako pri vodenju potrošnika skozi nakupni lijak delujejo oglasi v različnih okoljih. Če veste samo, kaj potrošnik počne za osebnim računalnikom, nimate popolne slike. Oglas, za katerega morda menite, da je zelo učinkovit, lahko v mobilnem okolju povsem zasenčijo drugi oglasi, saj se vedenje uporabnikov na različnih napravah med seboj razlikuje.
-
Zaporedje oglasov je pomembno.
Razumevanje delovanja oglasov v različnih okoljih postavlja temelje za vzpostavitev pravega zaporedja oglasov. Ideja je, da se pripravi taka oglasna izkušnja, ki naj bi krepila sama sebe. Če potrošnik večkrat vidi enak oglas na različnih napravah, potem bo mogoče nejevoljen. Če pa so oglasi pripravljeni v zaporedju in potekajo od vzpostavljanja zavedanja do morebitnega nakupa, potem potrošniku koristijo. Zato je treba oblikovati oglaševanje, ki se ne ponavlja – smiselno je celo omejiti frekvenco prikazov določenega oglasa posameznemu potrošniku.
Kako do podatkov o potrošnikih: vloga platforme DMP
Identificiranje uporabnikov med napravami se v ekosistemu marketinške tehnologije navezuje na platformo za upravljanje podatkov, ki oglaševalcem omogoča več možnosti pri določanju, koga želijo analizirati in ciljati, ter pri izbiri identitete naprave iz okolja, iz katerega so bili podatki zbrani. iPROMova platforma za upravljanje podatkov iPROM DMP zbira in obravnava anonimizirane podatke o vedenjskih vzorcih uporabnikov v skladu z najvišjimi standardi varovanja zasebnosti na vseh napravah.
Glede na naraščajoče število digitalnih točk stika je za oglaševalce nujno, da si zagotovijo kakovostne podatke o uporabnikih, ki se skrivajo za milijardami naprav. Prej ko bodo te podatke pridobili in jih razumeli, prej bodo njihovi oglaševalski pristopi obrodili sadove v vedno bolj digitalnem okolju. Zato tudi ne čudi, da je bilo lani po podatkih združenja IAB ciljanje v različnih okoljih ena od najbolj vročih tem za več kot 70 odstotkov marketinških strokovnjakov. Temu je navsezadnje pritrdilo tudi podjetje Gartner, ki je marketing na osnovi identitet v različnih okoljih uvrstilo med najpomembnejše tehnološke trende.