Deli

Prikazno oglaševanje ostaja eno ključnih področij, v katero vlagajo podjetja iz panoge trgovina in FMCG, ki naj bi po podatkih E-Marketerja v letošnjem letu in tudi v naslednjih letih tej obliki digitalnega oglaševanja namenila vse večji delež naložb. Ključen razlog za to je, da se podjetja iz te panoge osredotočajo na oglaševanje na vrhu prodajnega lijaka, katerega glavni cilj je povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk. Prikazno oglaševanje je še posebej učinkovito za vzpostavitev vizualne in čustvene povezanosti s ciljnim občinstvom, kar je pomembno za izdelke široke potrošnje, kot so kozmetika, hrana in pijača.

Vloga prikaznega oglaševanja v trgovini in industriji FMCG ostaja ključna - iPROM - Mnenje strokovnjakov - Andrej Ivanec

Po podatkih E-Marketerja in poročila US CPG Industry Ad Spending 2024 bodo naložbe v industriji potrošnih izdelkov letos dosegle 16,6-odstotno rast, podjetja pa bodo za prikazno oglaševanje namenila 58 odstotkov svojega proračuna, kar je nekoliko več, kot je povprečje drugih industrij. To pomeni, da bodo naložbe v prikazno digitalno oglaševanje v tej panogi v ZDA za okoli 9 milijard dolarjev višje od naložb v oglaševanje na iskalnikih.

Zakaj-trgovci-in-FMCG-podjetja-vse-bolj-vlagajo-v-prikazno-oglasevanje-iPROM-Mnenja-strkovnjakov-Andrej-Ivanec

Zakaj trgovci in podjetja FMCG vse bolj vlagajo v prikazno oglaševanje?

Programatično prikazno oglaševanje, ki vključuje uporabo avtomatiziranih sistemov in tehnologij za zakup oglasov v digitalnih medijih, postaja za trgovsko panogo vse bolj pomembno. Podjetja iz te panoge namreč vse bolj uporabljajo napredne podatkovne platforme (kot je iPROM Private DMP), orodja za ciljanje uporabnikov ter izkoriščajo moč prvoosebnih podatkov, kar jim omogoča učinkovitejše upravljanje oglaševalskih proračunov in dosego želenih uporabnikov.

V digitalnem marketinškem spletu postaja vse bolj pomembno mobilno oglaševanje, strategije mobilno najprej pa v digitalno naprednih podjetjih postajajo norma. V ZDA se po podatkih E-Marketerja približno 70 odstotkov proračunov za digitalno oglaševanje v panogi trgovina in FMCG usmerja že v mobilne oglase, kar presega nacionalno povprečje.

Vloga-programaticnih-platform-in-prvoosebnih-podatkov-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Andrej-Ivanec

Vloga programatičnih platform in prvoosebnih podatkov

Programatične platforme, kot je iPROM Programmatic Platform, tako podjetjem iz te panoge omogočajo boljši izkoristek oglaševalskih sredstev in učinkovitejše ciljanje.
Programatično oglaševanje jim omogoča optimizacijo (CPM) cene za prikaz (pravim) uporabnikom in posredno tudi doseganje bolj kakovostnega obiska oglaševalskih vsebin. Prav tako pa lahko z njihovo uporabo v kombinaciji z iPROM Private DMP-jem izkoristijo prvoosebne podatke za natančnejše ciljanje, kar omogoča večjo relevantnost in učinkovitost oglaševalskih akcij. Uporaba podatkov in neodvisne analitike jim omogoča personalizacijo oglasnih sporočil in s tem zagotavlja tudi višjo stopnjo vključenosti uporabnikov.

Izzivi panoge trgovina in FMCG ter priložnosti

Kljub močni rasti digitalnega oglaševanja se podjetja v panogi trgovina in FMCG soočajo tudi z izzivi. Inflacija, naraščajoča konkurenca s strani trgovinskih blagovnih znamk in nihanja v potrošniškem zaupanju so med največjimi izzivi, s katerimi se sooča industrija. Zaradi višanja cen so potrošniki bolj previdni pri svojih nakupih, kar vodi v večjo občutljivost na cene in vse večjo racionalnost. Večjo racionalnost potrošniškega vedenja je lani napovedala tudi raziskava o nakupni poti slovenskega kupca, ki smo jo izvedli v sodelovanju z Valiconom.

Rešitev za blagovne znamke FMCG je, da povečajo svoje naložbe v promocije in se usmerijo v prilagojena oglasna sporočila, ki nagovarjajo potrošnike, ki iščejo večjo vrednost za svoj denar.

Vse-vecja-vloga-umetne-inteligence-in-tehnologije-za-zascito-podatkov-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Andrej-Ivanec

Vse večja vloga umetne inteligence in tehnologije za zaščito podatkov

Podjetja v panogi trgovina in FMCG se zavedajo, da ne morejo ubežati vlaku digitalizacije in avtomatizacije. Umetna inteligenca, prvoosebni podatki za trženje in tehnologije za personalizacijo oglasnih akcij tako postajajo vse bolj pomembni za učinkovito trženje in optimizacijo oglaševalskih naložb.

Orodja, ki jih poganja umetna inteligenca, omogočajo podjetjem, da izboljšajo rezultate svojih oglasnih akcij z avtomatizacijo procesov in oglasnih kreativ. Z avtomatizacijo pa imamo tudi sami veliko pozitivnih izkušenj, na primer z uporabo rešitve iPROM Spider Ad ali iPROM Real-time Creative, kjer je velik potencial za uporabo umetne inteligence na primer s klepetalnimi roboti za komunikacijo s strankami 1 na 1 in personaliziranimi priporočili izdelkov, ki jih za nas izbira umetna inteligenca.

Podjetja se vse bolj zavedajo, da so prvoosebni podatki postali eno izmed temeljnih sredstev, zato jih želijo zaščititi in jih ne deliti s konkurenco, kot je to značilno pri uporabi tehnoloških platform v lasti Mete in Alfabeta. Podatkovne strategije, ki so usmerjene v varnost podatkov in zaščito zasebnosti uporabnikov spletnih medijev, postajajo prioriteta poslovnih strategij podjetij.

Ne glede na gospodarske trende lahko v naslednjih letih še vedno pričakujemo stabilno rast naložb v prikazno oglaševanje, saj to omogoča močno vizualno prepoznavnost blagovnih znamk ter krepi položaj blagovnih znamk v glavah kupcev. Uporaba programatičnih platform, ki omogočajo izrabo prvoosebnih podatkov za zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih, zagotavljajo učinkovitost in natančnost doseganja ciljnega občinstva. Kombinacija teh dveh pristopov podjetjem omogoča povečevanje dosega, optimizacijo izrabe oglaševalskih sredstev (znižanje stroška na uporabnika) in večjo donosnost podjetja na dolgi rok.

Deli

O avtorju

Andrej Ivanec v iPROMU vodi medijsko načrtovanje. V družbi iPROM je redno zaposlen že od samega leta 2007. V okviru zaposlitve poleg snovanja medijskih načrtov, je odgovoren za strateški pristop in raziskovanje novih pristopov pri doseganju ciljnih skupin s pomočjo digitalnega oglaševanja. V prostem času ga vodi strast do raziskovanja spletne medijske panoge, nišnih spletnih trgovin in nišnih založniških dejavnosti. Je oseba, ki na osnovi izkušenj ve kako medijski prostor v digitalu izkoristiti za povečevanje poslovnih rezultatov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv