Arhitektura podatkovnih zbirk je v dobi industrije 4.0 eden izmed dejavnikov uspeha podjetja na sodobnem trgu. Sposobnost prilagajanja podatkovnih modelov, prilagodljivost uvajanja novih podatkovnih zbirk in hitrost (re)interpretacije velike količine podatkov z namenom spodbujanja poslovne agilnosti in inovativnosti je nekaj, kar trg neusmiljeno zahteva. V programatičnem digitalnem medijskem ekosistemu so odzivne podatkovne zbirke ključne za uspešnost oglasnih akcij in njihovo optimizacijo v realnem času.
Sistematično zbiranje podatkov in integracija podatkovnih zbirk je ključna
Z naraščanjem potrebe po zbiranju množice različnih podatkov se je močno povečala tudi kompleksnost arhitekture podatkovnih zbirk, kar od ponudnikov rešitev ad-tech zahteva nenehno vzdrževanje, nadgradnjo in razširitev infrastrukture.
Digitalna tehnologija, družbeni mediji in e-trgovina so radikalno spremenili način, kako potrošniki dostopajo do informacij in nakupujejo. Z uporabo najnovejših tehnologij, kot so oblačne strukture, mobilna okolja, družbeni mediji, internet stvari (IoT) in umetna inteligenca (AI), imamo več podatkov o potrošnikih in njihovih potrebah, željah in pripadnostih kot kdaj koli prej. Zato podjetja, ki želijo ohraniti konkurenčno prednost, potrebujejo premišljen pristop k načrtovanju in integraciji podatkovnih zbirk, ki bo omogočil hitrejše zmogljivosti zajemanja, obdelave, shranjevanja in analiziranja podatkov.
Kombinacija strežniške infrastrukture in rešitev v oblakih zagotavlja stabilnost poslovanja
Povečana obiskanost digitalnih medijev zahteva stabilno delovanje strežniške infrastrukture, ki se ob povečanem prometu lahko podpre z rešitvami v oblaku.
Številna podjetja zato svoje podatkovne zbirke v največji meri gradijo v lokalnem okolju, za primer preobremenitev pa si zagotovijo podporo v oblaku. Ponudniki infrastrukture v oblakih se vse bolj osredotočajo na razvoj brezstrežniških podatkovnih platform, ki jih podjetja lahko uporabijo takoj in ki jim zagotavljajo hitrejše storitve in večjo agilnost. Prav danes je to še toliko bolj pomembno, saj se soočamo s posledicami pandemije in pripravljamo na novo resničnost, ki od nas zahteva visoko prilagodljivost in agilnost.
V iPROMu virtualizacijo strežniške infrastrukture uporabljamo že nekaj časa, saj ta omogoča, da naša infrastruktura ad-tech operativno deluje v več oblakih hkrati in tako zagotovi potrebno hitrost storitev – konkretno v našem primeru višjo kakovost serviranja oglasov in boljšo uporabniško izkušnjo. Ta način uporabljamo predvsem za serviranje oglasov v tujih državah in ob izrednih dogodkih, kjer se večkrat nepredvideno poveča število uporabnikov spleta.
S strojnim učenjem in umetno inteligenco do pametih podatkov
Podjetja, ki uporabljajo tehnološke inovacije z elementi strojnega učenja in umetne inteligence, so močno odvisna od učinkovito zastavljenih podatkovnih platform, saj na podlagi podatkov in vpogledov snujejo različne vidike poslovanja, da bi lahko uspešno sledila potrebam trga.
V primeru rešitev ad-tech podatke iz oglaševalskih akcij zajemamo in z uporabno naprednih algoritmov in strojnega učenja plemenitimo ter spreminjamo v pametne podatke v t. i. platformah za upravljanje podatkov. V iPROMu razvijamo in nenehno nadgrajujemo iPROM DMP, ki velja za regijsko najbogatejši podatkovni silos vedenjskih vzorcev uporabnikov digitalnih medijev.
S pametnimi algoritmi prepoznamo vedenjske vzorce, napredno ciljanje uporabnikom pa nam omogoča boljše doseganje ciljne skupine, izgradnjo personaliziranih oglasnih sporočil v realnem času in posledično večjo učinkovitost oglasnih akcij.
Aplikativne povezave s programatičnim ekosistemom in IoT
V iPROMu se prek aplikativnih povezav z drugimi programatičnimi platformami za zakup prostora na digitalnih medijih in prek drugih podatkovnih platform povezujemo v svetovni programatični ekosistem. Naša podatkovna arhitektura je prek tehnološke rešitve iPROM Cloud, ki na enotni tehnološki osnovi omogoča ciljanje, analitiko, optimizacijo in poročanje o učinkovitosti oglaševalskih akcij v digitalnih medijih, vpeta v svetovani medijskih ekosistem. Prav tako pa nam iPROMov ad-tech omogoča povezljivost s t. i. internetom stvari.
Izgradnja lastnih podatkovnih silosov predstavlja konkurenčno prednost za oglaševalce
V času, ko so podatki zlato, našim naročnikom izpostavljamo pomen lastnih podatkov, ki omogočajo boljši vpogled v potrošnike in ki jih konkurenca ne more doseči, obenem pa jim svetujemo, da vlagajo v razvoj lastnih podatkovnih silosov za izvedbo oglaševalskih akcij. Dodatno digitalno naprednejšim podjetjem svetujemo, da le te podatke združujejo s podatki iz drugih zalednih sistemov (npr. CRM), pri čemer morajo upoštevati pravila, ki jih zapoveduje Uredba EU o varovanju podatkov (GDPR), saj jim le-to omogoča bolj natančno doseganje in nagovarjanje ciljne skupine. Ker se podatki, analitika in umetna inteligenca v večini podjetij vse bolj vključujejo v vsakodnevno poslovanje, je jasno, da je za uspešnost novodobnega podjetja ključna uporaba podatkov. V časih, ki so postali bolj nestanovitni in nepredvidljivi, nam le to omogoča boljšo agilnost, večjo odpornost na spremembe in konkurenčnost v novi normalnosti. V iPROMu smo že ob številnih prelomnicah dokazali, da nam takšna stopnja organiziranosti podjetja omogoča veliko stopnjo prilagodljivosti in zagotavlja dolgoročno uspešnost.