Deli

Katera metrija uspešnosti vam najprej pade na misel, ko slišite za spletno oglaševanje? Za večino so to kliki. Kampanja je torej uspešna, če dosežemo določeno število klikov in obratno. Kdo...

Katera metrija uspešnosti vam najprej pade na misel, ko slišite za spletno oglaševanje? Za večino so to kliki. Kampanja je torej uspešna, če dosežemo določeno število klikov in obratno.

KDO SPLOH “KLIKA”?

comScore-ova raziskava kaže, da zgolj 16 % vseh internetnih uporabnikov povzroči kar 80 % klikov. Na vaše spletne oglase se torej pretežno odziva vedno podoben tip internetnega uporabnika. Kaj pa je z vsemi ostalimi?

Najpomembnejši učinki spletnega oglaševanja so skriti in opazni posredno, na dolgi rok. Tako je, na primer, v tej isti raziskavi comScore ugotovil, da internetni uporabniki tudi brez neposrednega klika na oglas, potem ko so ga videli, obiščejo oglaševalčevo spletno mesto. To pomeni, da so spletne oglaševalske kampanje uspešne tudi pri nizki stopnji klikov in imajo vpliv na znamčenje (na parametre blagovne znamke).

Kako-meriti-učinkovitost-prikaznega-oglaševanja-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Nina-Bilban

V comScore-ovo raziskavo je bilo vključenih 139 kampanj iz sedmih industrijskih panog in pri vseh so ugotovili, da so imele kampanje kljub nizkemu deležu klikov znaten vpliv na obisk spletnih mest, prodajo in parametre blagovne znamke. Uporabniki, izpostavljeni spletnih oglasom, so v večji meri znotraj iskalnikov iskali oglaševano znamko, spletne oglaševalske kampanje pa so pozitivno vplivale tudi na njihove spletne ali fizične nakupe.

Raziskava comScore-a  in Pretarget-a iz letošnjega leta pa je pokazala, da je zelo pomembna tudi interakcija z oglasom. Dlje, ko se uporabnik aktivno ukvarja z oglasom, večja bo verjetnost konverzije.

KAJ IN KAKO TOREJ MERITI?

Kliki niso edino, niti najpomembnejše merilo uspešnosti spletne oglaševalske kampanje. Obstajajo še druge metrije, ki omogočajo natančnejši vpogled v to, kako uspešna je kampanja. Čas je torej za miselni preskok.

UPORABNIKOVA INTERAKCIJA

Ena takih metrik je že zgoraj omenjena uporabnikova interakcija z oglasom; koliko časa se uporabnik zaustavi pri oglasu in ali mu je bil sploh izpostavljen.

ISKALNE AKTIVNOSTI

Uporabno je preverjanje iskalnih aktivnosti uporabnikov pred, med in po kampanji. Raziskava comScore-a je namreč  pokazala, da se med oglaševalsko kampanjo povečajo iskanja, povezana z oglaševano blagovno znamko in z vsebino oglasa.

OBISK SPLETNIH MEST

Potem je tu spremljanje obiska spletnih mest, kjer vidimo, ali in za koliko se je povečal obisk, kadar smo izvajali oglaševanje.

KONVERZIJE IN ROI

In končno lahko tudi tisti, ki nimajo spletne trgovine in pri določeni kampanji nič ne prodajajo, prav tako merijo konverzije in ROI (na preprost način se izračuna, koliko se je plačalo za potencialnega kupca – za njegov elektronski naslov, za oddano povpraševanje, za naročilo na e-novice …).

ZA PODROBNEJŠO SLIKO USPEŠNOSTI OGLAŠEVALSKE KAMPANIJE

Metrike torej so, potrebno jih je le vključiti v spletne oglaševalske kampanje. Res je, da to vzame nekoliko več časa in znanja kot merjenje klikov. A ko boste enkrat začeli, boste šele dobili pravi in celostni vpogled v uspešnost posameznih oglaševalskih kampanj.

Če bi radi tudi vi dobili tak vpogled,  pa ne veste, kako začeti, nas lahko kontaktirate. Na področju spletne analitike nudimo celostne pa tudi »a la cart« rešitve.

Deli

O avtorju

Nina Bilban, specialistka za področje trženjskega komuniciranja, je bila več kot deset let nepogrešljivi del iPROM ekipe. Univerzitetna diplomirana komunikologinja je s svojim diplomskim delom »Uporabniško usmerjeno oglaševanje v internetu« zaorala ledino na področju oglaševanja z vedenjskimi vzorci uporabnikov interneta in mu ponudila izjemno teoretsko osnovo. Podjetju se je pridružila kot skrbnica ključnih kupcev in večjim podjetjem svetovala pri strateškem uvajanju digitala v marketinške strategije. Radovednost ter želja po osvajanju novih področij sta jo kasneje vodili do tega, da je v iPROM-u prevzela funkcijo vodje marketinga in odnosov z javnostmi, kjer je skrbela za ugled in celostno podobo podjetja v javnosti. S temeljitim poznavanjem komunikacijskih orodij in inovativnih rešitev spletnega komuniciranja je bila Nina obenem vodja iPROM Akademije, izobraževalnega centra odličnosti, ki povezuje tuje in slovensko znanje na področju komuniciranja in trženja z uporabo digitalnih medijev. Danes je zaposlena v marketingu družbe Spar.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv