Dnevi, ko je zadostovalo, da oglašujemo v oglasnem bloku v »prime time-u« na televiziji, so stvar preteklosti. Sama zagovarjam več kanalne učinke, ki s sinergijo različnih komunikacijskih kanalov občinstvo nagovarjajo preko vseh možnih medijev. Se sprašujete, katerih? V kolikor želimo uspeti v sodobnem svetu, smo se primorani prilagajati navadam sodobnih uporabnikov. Ti pa so poleg TV-ja, radia in zunanjega oglaševanja vse bolj dojemljivi tudi za oglase na spletu. Zakaj? Ker jim pametne naprave omogočajo, da do informacij dostopajo praktično vedno in povsod. Zato bom v današnjem zapisu z vami delila namige za uspešno spletno »Always-on« strategijo.
Današnji digitalni potrošniki do spleta dostopamo skozi ves dan: ob prvi jutranji kavi na mobilnem telefonu preletimo e-pošto in novičke, skozi dan na svojem namiznem ali prenosnem računalniku brskamo po spletu v študijske in poslovne namene ali pa kar tako, iskalnik uporabljamo, ko na poti do sestanka iščemo destinacijo na zemljevidu, zvečer pa si na tablicah ogledujemo video vsebine ali pa klepetamo po družbenih omrežjih.
Ker splet uporabljamo ves dan, povsod in za (skorajda) vse, je priložnosti, da stopite v stik s potencialno stranko, nešteto!
Pa vendar …
Samo kontinuirana prisotnost še ni recept za uspeh!
Za pozornost digitalnih potrošnikov se namreč bori cela vrsta različnih medijev, oglaševalcev in informacij. Zato načrt, da boste njihovo pozornost pridobili le z »Always-on« strategijo, še ni recept za uspeh. Ključno je namreč to, da vašemu uporabniku pravo vsebino ponudite na pravem mestu in v pravem času!
Da se boste strategije za optimizacijo vaše strategije lotili lažje, sem pripravila nekaj koristnih namigov, ki se jih pri vsakdanjem delu poslužujem tudi sama:
1. Svojo komunikacijo prilagodite napravi
Ne govorim samo o tem, da pripravite mobilno »kopijo« vaše spletne strani. Pred tem raje raziščite, kaj uporabniki na vaši strani dejansko počnejo. Ali na njej le hitro preverijo ključne informacije? Če da, katere? Ko denimo ugotovite, da mobilne obiskovalce najbolj zanima lokacija fizične poslovalnice, to informacijo obrnite v svoj prid in jo zato navedite še v svoje oglase!
Kaj pa stopnja konverzije? Večina mobilnih uporabnikov konverzije ne opravi direktno preko svojega telefona. Pogosto šele kasneje »preklopi« na namizni računalnik in tam konvertira – v tem torej primeru ni smiselno, da v oglasih, ciljanih na mobilne uporabnike, nagovarjate h konverziji! Raje jim ponudite dodatne informacije o izdelku ali jih povabite k branju bloga ali k prijavi na e-novičke.
2. Preučite »urnik« vaše ciljne publike
Že veste, kdaj je na vašem spletnem mestu špica obiskov? Je ta med vikendom ali med tednom? Zjutraj ali zvečer? Kaj pa nakupna špica? Google navaja, da se 19 % vseh spletnih nakupov zgodi med osmo uro zvečer in polnočjo. To potrjujejo tudi moje izkušnje s številnimi slovenskimi spletnimi trgovinami – čeprav Slovenci očitno niso nočne sove! Že okoli 22. ure spletni nakupi pri nas že bistveno upadajo.
Če ugotovite, da promet na vaši spletni strani proti koncu delovnega tedna močno upada, svoj oglaševalski budžet razporedite sorazmerno in bodite maksimalno prisotni takrat, ko vas vaša ciljna publika išče! Prav tako lahko prilagajate vsebine oglaševanja – prodajne akcije bo treba najmočneje podpreti v času nakupne špice, saj so obiskovalci takrat najbolj naklonjeni nakupovanju.
3. Prepoznajte uporabnikov namen
Ta strategija je najbolj pomembna pri iskalnem oglaševanju. Če nekdo išče ključno besedo, ki je široka in splošna, ni smiselno, da mu prikazujete oglase, ki ga nagovarjajo k nakupu ali registraciji.
Preizkusite sledeče. V brskalnik vpišite ključno besedo »zdravo prehranjevanje«. Oglas vam takoj ponudi prehransko dopolnilo za hujšanje po najugodnejši ceni ter brezplačno dostavo za naročilo v istem tednu. Vas ta pritegne? Ali pa vas mogoče bolj zanima tista vsebina, ki omenja 20 nasvetov za zdravo prehranjevanje in ki vas po kliku nanjo pripelje na vsebinsko pristajalno stran z obljubljenim člankom. Če vas bolj pritegne iskalni niz, ki vsebuje ime konkretnega prehranskega dopolnila in obenem še besedo »cena«, pa bo oglas s konkretno ponudbo za vas kar pravi!
4. Bodite prisotni na pravem mestu
Iskalniki vam verjetno prinašajo najboljše konverzijske rezultate – to je že skoraj samoumevno, saj preko njih dosegamo publiko, ki vas in vaše izdelke že aktivno išče. Po Googlovi raziskavi pa uporabniki iskanju namenijo le 21 % časa, ki ga preživijo na spletu – 79 % časa pa jim preostane za brskanje po spletnih straneh, uporabo družbenih omrežij in aplikacij in ogledovanje video vsebin! Ključno je torej, da izberete pravi koktajl spletnih medijev, ki vam bo omogočil, da nagovorite potencialne stranke v vseh fazah nakupnega cikla (od zavedanja do nakupne odločitve). Testirajte različne kanale in spremljajte direktne in tudi odložene učinke posameznih kanalov – s časom boste ugotovili, katera kombinacija vam dolgoročno prinaša najboljše rezultate.