Standardno prikazno oglaševanje s pasicami so v veliki meri nadomestile novejše, programatične oblike prikaznega oglaševanja. Na pomembnosti znova pridobivajo napredne oblike, ki s svojo interaktivnostjo ujamejo potrošnikovo pozornost in povečujejo njegovo vpletenost z blagovno znamko. Da pa bi bili novi koncepti oglaševanja še učinkovitejši, pa morate v zgodbo vključiti tudi tehnologijo za ciljanje in prikaz oglasov, s katero pravo sporočilo dostavite pravi osebi na pravi napravi v pravi obliki.
V poplavi oglasnih sporočil je vedno težje izstopati in ujeti pozornost potencialnih potrošnikov, saj je povprečen uporabnik spleta mesečno izpostavljen več kot 1700 prikaznim oglasom. Mnogi prav zato standardne pasice že razglašajo za zgodovino, a to še ne pomeni, da lahko v zgodovino postavimo tudi prikazno oglaševanje.
V resnici je ravno obratno – prikazno oglaševanje uživa visoko rast. V Sloveniji je v lanskem letu zajelo kar 60 odstotkov vseh naložb v digitalno oglaševanje na slovenskih digitalnih medijih, kar kaže na to, da ostaja obvezen del strategij. V prikaznem oglaševanju se spreminjajo le oblike oglaševanja, ki s hitrim razvojem oglaševalske tehnologije postajajo še bolj opazne in privlačne za potrošnika.
V zapisu bom opisal oblike prikaznega oglaševanja, ki čedalje bolj učinkovito ujamejo potrošnikovo pozornost in povečujejo njegovo vpletenost:
Prikazno video oglaševanje za poglobljen odnos z blagovno znamko
Video oglaševanje postaja pomembna sila v digitalnem oglaševalskem ekosistemu. Pozornost potrošnika se je na spletu zmanjšala do točke, ko uporabniki spleta prezrejo velike količine besedila, saj do vsebine na digitalnih medijih večji del dneva dostopajo neposredno na majhnih mobilnih zaslonih. Zato načini oblikovanja, ustvarjanje in distribucije digitalnih video oglasov bistveno vplivajo na učinkovitost oglaševalske akcije, priprava kreativne rešitve, ki zna na pravi način ujeti potrošnikovo pozornost, pa postaja ključni del oglaševalske strategije.
To, da se s svojim ciljnim občinstvom povežete s pomočjo vizualne vsebine, je lahko odlična osnova za vzpostavitev odnosa. Visokokakovostni standardni formati oglasov so sicer zelo učinkoviti pri spodbujanju zanimanja, a video oglasi ponujajo možnost, da se s ciljnim občinstvom že na začetku globlje povežete in hitreje vzpostavite odnos. Video je zato postal velik del izkušnje na spletu, saj je odlično »orodje« za hitro sodelovanje s ciljnim občinstvom.
Učinkovitost video vsebin je privedla tudi do rasti digitalnega video oglaševanja. Po podatkih raziskave AdEx 2018 za Evropo, digitalno video oglaševanje predstavlja kar tretjino vsega prikaznega oglaševanja. Prikazni video oglasi občutno povečujejo vključenost potrošnika ter razmerje med kliki in prikazi v primerjavi s standardnimi pasicami izboljšajo za 18,4 odstotka.
Dinamično oglaševanje za personalizacijo oglasnih sporočil
Dinamični prikazni oglasi se prilagajajo gledalcu in tako dosegajo višjo raven personalizacije. S samodejnim procesom izdelave oglasnih kreativnih rešitev v realnem času na podlagi pridobljenih podatkov o vedenju uporabnika in v kombinaciji z vnaprej določenimi parametri, kot so faza nakupnega procesa, v kateri se posameznik nahaja, geolokacija, vreme, menjalni tečaji, čas v dnevu in tednu, kontekst obiskane spletne strani ter drugi razpoložljivi parametri zagotavljajo boljši učinek oglasnih sporočil.
V iPROM-u dinamično oglaševanje zagotavljamo s pomočjo tehnološke rešitve iPROM Real-time Creative, ki zagotavlja avtomatiziran proces izdelave oglasnih kreativ na podlagi pridobljenih podatkov. Uporaba dinamičnih oglasov prihrani veliko časa in poleg tega dosega boljše rezultate, saj je komunikacijsko sporočilo prilagojeno posameznemu potrošniku.
Rast prikaznega oglaševanja na mobilnih napravah in v mobilnih aplikacijah za večji doseg
Pametni mobilni telefon je prevzel vodilno mesto ter postal prva in glavna naprava za dostop do digitalnih vsebin. Uporaba pametnega mobilnega telefona se še vedno povečuje in sedaj dosega 84 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta, zato raste tudi mobilno oglaševanje v vseh oblikah digitalnega oglaševanja.
Po podatkih raziskave AdEx za Evropo je v letu 2018 mobilno prikazno oglaševanje predstavljalo kar 48,9 odstotka vseh investicij v prikazno oglaševanje in se bo kmalu izenačilo z namiznim oglaševanjem, ki trenutno predstavlja 51,1 odstotka. Glede na podatke je več kot priporočljivo, da marketinški strokovnjaki sredstva usmerijo v optimizacijo oglasov za mobilne naprave, saj je smiselno pričakovati, da se bo raba mobilnih naprav še povečala.
Novi podatki pa tudi kažejo, da današnji digitalni svet ni le predvsem mobilen (mobile-first), temveč se v glavnem odvija znotraj aplikacij (app-first). V mobilnem okolju prevladujejo aplikacije, saj uporabniki v njih preživijo kar 89 odstotkov svojega časa na pametnem telefonu. Aplikacije so zato odlično marketinško orodje za povečanje dosega ter izgradnje lastne podatkovne zbirke o uporabnikih.
Po podatkih podjetja BI Intelligence bodo samo v ZDA prihodki od oglaševanja v aplikacijah do konca prihodnjega leta presegli 7 milijard dolarjev. Velik vzpon oglaševanja v aplikacijah je smiselno pripisati vse bolj razširjeni uporabi aplikacij, ki velikokrat nadomestijo uporabo spletnih iskalnikov in spletnih strani posamičnih blagovnih znamk.
Poleg tega je prednost oglaševanja v aplikacijah tudi natančen vpogled v podatke o vedenju in navadah potrošnika znotraj aplikacije. To oglaševalcem omogoča, da s spremljanjem vedenja skozi čas potrošnike ciljajo z veliko natančnostjo.
Ustvarjanja zavedanja o blagovni znamki v digitalnih medijih in začetnega stika s potrošnikom si ne moremo predstavljati brez uporabe prikaznega oglaševanja, saj prikazni oglasi z grafiko in slogani ustvarjajo celotno sliko oglaševalske akcije, še posebej ko gre za integrirano akcijo na več kanalih. Prikazni oglasi zato še vedno ostajajo ključno orodje digitalnega marketinga. Pri tem glavne vloge ne igrajo le napredni formati, pač pa tudi tehnologija, s pomočjo katere je mogoče pravega potrošnika doseči ob pravem času s pravim sporočilom na pravi napravi.