Nova raziskava iPROMa in Valicona o medijski potrošnji v Sloveniji kaže, da je vsepovezan potrošnik, o katerem smo govorili že leta 2018, postal v letu 2021 še bolj povezan, še bolj digitalno pismen in še bolj aktiven uporabnik digitalnih medijev.
Kot rezultate raziskave komentira direktor medijskega načrtovanja v iPROMu Andrej Ivanec, je digitalno oglaševanje v Sloveniji na krilih epidemije poletelo, kar ne preseneča, saj smo v zadnjem letu priča pospešeni digitalizaciji in vzponu vsepovezanega potrošnika v vseh generacijah. Pozornosti potrošnika, ki je v veliki meri osredotočena v digitalne medije, pa sledijo tudi naložbe v oglaševanje.
»Digitalni pospeški, ki smo jim bili priča, kažejo na eksponentno povečanje medijske potrošnje, ki je postala še boj razpršena in intenzivna na spletu. Za nami je rekordno prvo četrtletje po naložbah v digitalno oglaševanje, kar kaže na to, da so se digitalni pospeški, ki smo jim bili priča v lanskem letu, obdržali. Jasno je, da danes verjetno ni podjetja, ki ne bi razumelo moči digitalizacije in potenciala, ki ga ponujajo digitalni mediji in platforme, orodja za komuniciranje prek spleta ter spletna trgovina,« pravi Andrej Ivanec.
Bolj pomembna ustreznost kot priljubljenost oglasnih formatov
Ivanec se je navezal tudi na podatke aktualne raziskave iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, ki kažejo, da bodo slovenski oglaševalci tudi letos največ sredstev namenili prikaznemu oglaševanju in oglaševanju v družbenih medijih, glavna razloga za to pa sta tako kot v preteklih letih učinkovitost in možnost izvajanja natančnih meritev akcij. Kot pove Ivanec, je prevlada prikaznega oglaševanja značilna tudi za druge razvite trge.
»Menim, da je za učinkovito digitalno medijsko strategijo bolj pomembna ustreznost določenih formatov kot njihova priljubljenost. Od konteksta oglasne akcije in njenih ciljev je namreč odvisno, katere formate bomo uporabili za optimalno učinkovitost in kako jih bomo v kontekstu večkanalne prisotnosti med seboj čim bolj optimalno integrirali med posameznimi kanali,« še dodaja Ivanec.
Spremembe, ki jih je sprožila epidemija, bodo ostale
Kot poudarja partner v Valiconu Matjaž Robinšak, je leto 2020 sprožilo številne spremembe v naših navadah, ki bodo trajne. Trajanje zaprtij in omejitev je poseglo v spremembe tako nakupnega kot medijskega vedenja potrošnikov in tudi določeni vzorci potrošnje medijev so se oblikovali v stabilne vzorce.
Celoten prispevek z naslovom iPROM in Valicon: Medijska potrošnja se povečuje si lahko preberete v julijski številki tiskane izdaje Marketing magazina v rubriki Med mmediji ali tukaj.