Trgovci so trenutno v najintenzivnejšem nakupovalnem obdobju leta, ko se ne morejo zanašati na običajne nakupovalne vzorce. Nakupna pot je ponovno zelo poudarjena na spletu in digitalno oglaševanje je nepogrešljivo za učinkovito doseganje vsepovezanega potrošnika. V zapisu sem zbral nekaj ključnih napotkov, kako kar najučinkoviteje razporediti oglaševalska sredstva v času novoletnih praznikov in januarskih razprodaj med različnimi digitalnimi kanali ter obdržati kupce.
Vedenje potrošnikov je bilo včasih bolj predvidljivo. Čeprav so na glas nasprotovali zgodnjemu prednovoletnemu okraševanju nakupovalnih središč, so trgovci vedeli, kdaj, kje in koliko bodo nakupovali. Skladno s tem so načrtovali svoje zaloge ter oglaševalske aktivnosti za posebne dogodke, kot so črni petek, kiberponedeljek, novoletna obdarovanja in ponovoletne razprodaje. Letos pa se na običajne nakupne vzorce ne gre zanašati. Vsak dan znova potrošniki preverjamo dobavljivost izdelkov in omejitve v nakupovanju na fizičnih prodajnih mestih, predvsem v skrbi za svoje zdravje in zdravje svojih bližnjih.
Strmo rast spletnega nakupovanja spremljajo vse večje naložbe v digitalno oglaševanje
Ob izteku letošnjega leta lahko pričakujemo, da bodo strmo rast spletnega nakupovanja, ki smo ji bili priča v zadnjem obdobju, še dodatno podkrepili zaostreni epidemiološki ukrepi, skrb potrošnikov glede pomanjkanja zalog, ne nazadnje tudi večja težnja po bolj veselem in brezskrbnem vzdušju. Jasno je, da bodo nakupni poti, ki je danes na spletu okrepljena, sledila tudi vodilna slovenska podjetja in vse več vlagala v digitalno oglaševanje – letos bo proračun posameznega oglaševalca v trgovinski panogi znašal že okoli 666.200 evrov.
Povečanje sredstev za digitalno oglaševanje svetujem tudi trgovcem, ki se morda soočate s tveganji v dobavni verigi. Je pa pomembno, da naložbe še pravočasno in ustrezno prerazporedite. Kjer pride do večjih blokad ali zaostankov pri dobavi ali logistiki, namesto začasne zaustavitve oglaševanja prerazporedite sredstva v ponudbo oziroma promocijo alternativnih in sorodnih izdelkov (navzkrižna prodaja, povečanje vrednosti nakupa). Digitalno oglaševanje vam omogoča konsistentno in kakovostno vzpostavljanje stika s potrošniki na celotni nakupni poti, še zlasti, če uporabljate napredne tehnologije ciljanja, lastne medije in lastne podatke o potrošnikih.
Vsak potrošnik na spletu ustvarja digitalno sled, na osnovi katere lahko predvidevamo o njegovem prihodnjem vedenju. iPROM v sodelovanju z Valiconom za svoje naročnike ustvarja napredne napovedne modele, kjer opredelimo in z oglasi nagovarjamo le tiste potrošnike, ki bi jih ponudba resnično zanimala. Tako naši naročniki najbolje izkoristijo svoja oglaševalska sredstva, minimizirajo medijski odpad in učinkoviteje komunicirajo s svojimi strankami. S tehnologijo iPROM Cloud ter izrabo avtomatiziranih oglasnih rešitev, kot je iPROM Spider Ad, pa lahko v hipu prilagodijo svoje oglaševanje glede na razpoložljiva sredstva, zmogljivost ponudbe oziroma zalogo in trenutne potrebe potrošnikov.
»Nakupovalnost« je vaša pomembna konkurenčna prednost
Izgradnja in krepitev blagovne znamke na spletu, spodbujanje prodaje in povečanje konverzij danes temeljijo na t. i. nakupovalnosti (shoppability) blagovne znamke oziroma trgovca. Gre za njegovo sposobnost, da strankam čim bolj olajša, poenostavi in skrajša nakupno pot od začetne vpletenosti in raziskovanja do konverzije.
Pri tovrstnem upravljanju nakupne poti se trgovci osredotočajo na povezovanje konteksta maloprodaje, prodajnih kanalov in nakupne dinamike z uporabo podatkov ter personaliziranih vsebin. S preprostimi besedami: nakupovalnost pomeni, da z učinkovitim prepletom prodaje, konteksta in vsebine rešujemo izzive potrošnikov.
Nagovarjajte dejanske potrebe potrošnika v središču nakupne izkušnje
Trgovci, ki so pri tem najuspešnejši, so se v zadnjih letih bolj osredotočili na potrošnike in njihove dejanske potrebe. Precej lažje so to storili tisti, ki imajo v rokah kakovostne in obsežne podatkovne baze. Naši naročniki podatke denimo hranijo in skrbno varujejo pred konkurenco v iPROM DMP-ju, najbogatejšem podatkovnem silosu v regiji Adriatik.
Podatke iz oglaševalskih akcij naročnikov vselej zajemamo skladno z GDPR-jem in jih na enotni podatkovni platformi iPROM DMP z uporabo naprednih algoritmov in strojnega učenja plemenitimo ter spreminjamo v pametne podatke. Lastni podatki in lastne vsebine jim v povezavi z naprednimi Ad-Tech rešitvami omogočajo najboljši izkoristek naložb v digitalno oglaševanje.
Razumevanje, kje se lahko povežejo s svojimi ciljnimi javnostmi z uporabo relevantnih sporočil, kakovostnih vsebin in pravih medijskih formatov, jim dokazano zagotavlja večjo prodajo, zato jim ob tem nudimo tudi celostno podporo na digitalu.
Izkoristite priložnosti na trgu z lastnimi mediji in vsebinami
Novi trendi v spletni prodaji, ki omogočajo vse bolj priročno nakupovanje, večajo pričakovanja potrošnikov. A če vaša trženjska strategija temelji zgolj na svetovnih tehnoloških platformah (Google, Amazon in Facebook), izgubljate priložnosti, ki se vam v tem času odpirajo na področju neposredne prodaje končnim kupcem. Z vzpostavitvijo lastnih medijev, podatkov in vsebin, osredotočenih na potrošnike, ste lahko prisotni tam, kjer vas potrošniki tudi pričakujejo.
Ključno je, da razumete, kako se podatki med kanali povezujejo in uporabljajo. S tehnologijo iPROM Cloud podatke uporabljamo za napredno ciljanje uporabnikov v digitalnih medijih, gradnjo personaliziranih sporočil in optimizacijo vseh digitalnih akcij v realnem času. V praksi to pomeni, da v trženjsko strategijo vključimo tiste digitalne kanale, kjer bomo opredeljene ciljne javnosti najučinkoviteje dosegli, nato pa jim prikazujemo želene izdelke/storitve ali ustrezne alternative glede na njihove trenutne razmere in zmogljivosti trgovca.
Povečajte konverzijo z naprednimi oglasnimi formati
Pozornost in vpletenost potrošnikov lahko bistveno povečamo z naprednimi oglasnimi formati, ki jih v iPROMu razvijamo posebej za trgovce. Med najbolj priljubljenimi formati je že omenjeni iPROM Spider Ad, kjer trgovci znotraj enega spletnega oglasa poljubnega formata prikažejo več izdelkov ali storitev ki se v želenem časovnem intervalu samodejno spreminjajo na vseh objavljenih dimenzijah oglasnih formatov hkrati. Za priročnejšo uporabo oglasnega formata smo v iPROMu razvili še prilagojen vtičnik, ki nabor predstavljenih izdelkov ali storitev pripravlja samodejno.
iPROMova najnovejša digitalna rešitev iPROM Trgovec pa spletnim trgovcem omogoča, da s svojimi oglasnimi sporočili in predstavitvami izdelkov dosežejo potrošnike prek kataloga PDF ali personalizirane vsebine. Za razliko od klasičnih promocijskih katalogov rešitev zagotavlja še večjo vpletenost potrošnikov, zbiranje kontaktnih podatkov in vključevanje programov zvestobe.
Kako trgovci v praksi uporabljajo iPROMove rešitve, si oglejte v kratkem videu.