Vstopili smo v december, z vidika nakupovanja pa se začenja najbolj pestra sezona v letu. Letos bomo verjetno v večji meri praznike preživeli kar doma, darila pa nakupovali iz udobna domačega naslonjača. E-trgovina je ena izmed panog, ki je zacvetela v letu 2020, po podatkih strokovnjakov pa je v tem letu kar 90 odstotkov uporabnikov interneta že nakupovalo prek spleta oziroma z uporabo digitalnih kanalov. Za vse, ki ste e-trgovino osvojili v tem letu, smo pripravili nekaj nasvetov, kako ujeti zadnji vlak božično-novoletnih marketinških akcij in z uporabo oglaševanja na digitalnih kanalih pospešiti nakupe ob predpostavki, da svojim kupcem kupljeno seveda dostavite z odlično nakupno izkušnjo.
1) Okrasite svojo spletno trgovino in prilagodite ton komuniciranja
Vizualno prilagodite pristajalno stran, da ta obiskovalca takoj popelje v praznični čas in spodbudi k razmišljanju o nakupu daril. Osnovno vizualno podobo lahko zamenjate z božično-novoletno temo ali pa stran okrasite le z lepo pentljo in prijetnim prazničnim sporočilom.
Najbolj hitro in enostavno je, da isto praznično temo uporabljate v vseh tržnokomunikacijskih sporočilih ter pripravite različne prilagoditve formatov in nagovorov na različnih digitalnih kanalih. Med najpogostejšimi so objave v družbenih medijih in oglasi v digitalnih medijih.
2) Vključite potisna obvestila v brskalniku
Božično-novoletni čas je odličen čas za namestitev potisnih obvestil na vaši spletni strani, kot je obrazec iPROM On-site, ki vam omogoča sporočanje dodatnih ugodnosti (npr. brezplačna poštnina, dodaten popust s kodo, naročilo na e-novičnik za posebne akcije, poziv k zadnjim nakupom pred prazniki, obvestilo o razprodaji ipd.).
Pri uporabi potisnih obvestil je pomembna nastavitev frekvence, da istega uporabnika ne preobremenite z istim sporočilom. Svetujemo, da jih uporabljate preudarno.
3) Oglašujte, oglašujte, oglašujte
Digitalno oglaševanje deluje. Pri pripravi strategije zakupa oglasnega prostora v digitalnih medijih vam priporočamo, da oglašujete na različnih kanalih, uporabite različne oglasne formate in ciljano nagovarjate svoje kupce. Ob vedno večji prisotnosti slovenskih trgovcev na spletu postaja izziv, kako izstopati v komunikacijski gneči in doseči pravo ciljno skupino ob pravem času in na pravem mestu, vse večji.
Svetujemo uporabo programatičnih platform, kot je tehnologija iPROM Cloud, ki omogoča napredno ciljanje uporabnikov na podlagi vedenjskih vzorcev in nakupne namere. Spletnim trgovcem v kombinaciji s tehnološko rešitvijo za avtomatizirano pripravo oglasnih kreativ iPROM Spider Ads zagotavlja učinkovito vzpostavitev oglaševalskih akcij in prilagajanje vsebine glede na uporabnikovo preteklo vedenje na spletu. Poleg tega vam iPROM v primerjavi s tujimi ponudniki zagotavlja popolno pravno varnost, kar se tiče upravljanja s podatki (zasebnostni ščit, GDPR).
4) Ne pozabite na ponovno trženje
Vsakič, ko vidite spletne oglase za izdelek, ki ste ga iskali, je to ponovno trženje (remarketing). Včasih je to lahko za potrošnike moteče, še posebej, če pri nastavitvi prikazi niso omejeni z določeno frekvenco. Po drugi strani pa je prav frekvenca prikazov oglasov tista, ki omogoči, da določeni izdelki oziroma blagovne znamke uspešno prodrejo v zavest potrošnikov.
Ponovno trženje lahko aktivirate prek različnih digitalnih platform in tako kupca lovite z izdelkom, ki ga še ni kupil. Ne boste verjeli, kako učinkovit je ta mehanizem. V iPROMu ponovno trženje izvajamo s svojo enotno merilno kodo z uporabo tehnološke rešitve iPROM Spider Ads. Učinkoviti oglasni formati iPROM Spider Ads dosegajo na področju regije Adriatik do 30 % višjo konverzijo v primerjavi z drugimi svetovnimi platformami ali tehnološkimi rešitvami za dinamično ponovno trženje.
5) Uporabite e-poštni marketing
V tem prazničnem obdobju aktivirajte e-poštni marketing kot kanal, ki vaše kupce pripelje na posebne božično-novoletne akcije. Če na primer prodajate vino, ponudite svojim strankam posebne darilne pakete, ki jim lahko dodate še kakšno malenkost kot darilo. Na ta način ustvarjate vizualno privlačno ponudbo, ki z dodatnim preudarnim nagovorom izpostavlja vrednost za denar. Prek e-poštnega marketinga lahko svoje zveste kupce nagradite tudi s posebno kodo za popust.
Ne pozabite, da je treba posodobiti tudi vizualne elemente, ki jih uporabljate v svoji praznični e-poštni predlogi.
6) Aktivirajte ambasadorje za pospešitev promocijskih akcij
Posebne akcije, ki jih omogočate z uporabo promocijske kode, lahko hitro in enostavno promovirate tudi prek sodelovanja z vplivneži, ki vašo ali prav za njih prilagojeno promocijsko kodo delijo na svojih družbenih omrežjih. Lahko se dogovorite za plačane objave, določeni vplivneži pa so pripravljeni tudi na sodelovanje v obliki kompenzacije za izbran izdelek iz vašega nabora izdelkov.
Tovrstno vsebinsko sodelovanje lahko razširite tudi na izbrane medije, ki vam bodo v primeru, da jim vi omogočite predstavitev izdelkov prek produktnih sporočil za javnost in testiranje teh izdelkov, ob dobri izkušnji namenili brezplačno ali plačano PR-objavo.
Če naslavljate nišni segment, kjer določen medij ali vplivnež velja za strokovnjaka na tem področju, vam tovrstno sodelovanje za nagovarjanje specifične ciljne skupine (npr. vegani) močno priporočamo.
7) Preudarno prilagodite zakup ključnih besed glede na sezono
Zakup ključnih besed vam pomaga izboljšati kontinuirano prisotnost in vidnost na iskalnikih. Med božično-novoletnimi prazniki pa boste v poplavi prazničnih ponudb ostali neopaženi, če ne boste prilagodili ključnih besed in svoje ponudbe.
Pri zakupu ključnih besed je priporočljivo preveriti trende v enakem obdobju v preteklih letih, predvsem pa z oglaševanjem ključnih besed začeti pravočasno (torej pred konkurenco). Če boste prvi val iskanja zamudili, s sredstvi pa ste omejeni, vam priporočamo, da jih razporedite v druge kanale.
8) Personalizacija postaja ključna
Personalizacija je standard v digitalnem oglaševanju, ki vse bolj prodira tudi v e-trgovine. Kupci si želijo personalizirane nakupne izkušnje, zato naprednejše e-trgovine omogočajo prilagoditev spletnega mesta glede na potrebe uporabnika.
Tukaj je ključna uporaba podatkov za potrebe bolj natančnega ciljanja in nagovarjanja na različnih digitalnih točkah stika. Podatki, ki jih spletni trgovci zbirajo v podatkovnih platformah, kot je iPROM DMP, omogočajo tako analizo nakupnih navad in boljše uvide v prilagajanje aktualne ponudbe oziroma izpostavitev določene kategorije izdelkov kot tudi personalizirano nagovarjanje z oglasi, elektronskimi sporočili in vsebino spletnega mesta.
Vse to namreč potrošnikom olajša in približa nakupno izkušnjo, ki tako zanje postane še bolj pomembna. Priporočamo vam, da jo implementirate na čim več točkah stika, če ne drugače, pri potrditvi nakupa z elektronskim sporočilom, ki ga oplemenitite z osebnim voščilom.
9) Testirajte, testirajte, testirajte
Tako uspešnim spletnim trgovcem kot novincem pa ves čas polagamo na srce, naj vztrajno testirajo različne pristope ter z uporabo analitičnih platform spremljajo, kaj v določenih primerih najbolj deluje. E-trgovina je namreč področje, ki se intenzivno razvija, navade potrošnikov pa niso več tako stalne kot v preteklosti. Živimo v precej nestanovitnem svetu, kjer izkušnje iz prakse v kombinaciji z dobrim zaznavanjem omogočajo najboljše rezultate. Vsekakor vam priporočamo, da svoje praznične oglasne akcije spremljate v realnem času ter testirate, kaj za določen segment oziroma kategorijo najbolje deluje v praksi.
Prepričani smo, da bomo v prihodnjem letu priča vse večjemu vzponu blagovnih znamk D2C (direct to consumer). To med drugim potrjuje tudi strategija, ki jo je v tem letu ubrala blagovna znamka Pepsi (s predstavitvijo spletnih strani Snacks.com in PantryShop.com). Z njo je v letošnjem letu prodajo povečala za 5 odstotkov. Prav tako bodo v letu 2021 področje e-trgovine oplemenitile nove tehnologije (npr. AR, VR, pogovorne platforme ipd.), ki bodo nakupno izkušnjo dvignile na povsem novo raven. Zakaj ne bi koraka v tej smeri naredili že danes?