Deli

Digitalni kanali iz leta v leto pridobivajo na pomembnosti, letos pa so zagotovo ključni za uspeh prav zaradi svoje učinkovitosti.

S pravo digitalno vsebino in ustrezno komunikacijsko podporo lahko danes kupce nagovorite učinkoviteje - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Uroš Končar

Smo v času ponovne epidemije, ko so ukrepi, povezani z omejevanjem socialnih stikov, potrošnike ponovno povezali prek digitalnih kanalov. Prek njih se namreč pogovarjamo, sodelujemo, navezujemo nove stike in navsezadnje vse bolj aktivno tudi nakupujemo. Spletna trgovina postaja pomembna ne le na področju B2C ampak tudi B2B. Če kdaj, potem so danes lastni digitalni mediji in kanali postali ključni za uspeh.

Razlogov za to je več, najpomembnejša pa sta, da podjetjem omogočajo upravljanje z vsebino in s podobo blagovne znamke ter v kombinaciji z napredno marketinško tehnologijo tudi natančno in učinkovito nagovarjanje obstoječih in potencialnih potrošnikov (oz. želenih ciljnih občinstev) v realnem času. Kako točno, pojasnjujem v nadaljevanju.

Uporaba digitalnih kanalov na nakupni poti še bolj poudarjena

Raziskava iPROMa in Valicona o nakupni poti slovenskega potrošnika v 2020, s katero sta podjetji ugotavljali, kako nove razmere zaznamujejo nakupne navade slovenskih kupcev, je pokazala, da so se potrošniki prilagodili tako, da so zadovoljili svoje potrebe ob danih omejitvah in ukrepih, hkrati pa so ohranili visoko mero racionalnosti. Digitalni kanali prevladujejo v fazi spodbud za nakup in so prevladujoči v fazi raziskovanja, ko se potrošniki informiramo pred nakupom. Slednje pomeni, da je kontinuirana prisotnost na digitalnih kanalih sedaj za nemoteno poslovanje ključna.

Spletno mesto brez ustrezne oglaševalske podpore nima prave vrednosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Uroš Končar

Spletno mesto brez ustrezne oglaševalske podpore nima prave vrednosti

Brez spletne strani danes podjetje praktično ne obstaja. Po drugi strani pa sama spletna stran nima prave vrednosti, če je ne promovirate ustrezno in z njo ne dosežete svojih strank. Poleg prikaznega oglaševanja in iskalnega marketinga, ki sta za kontinuirano prisotnost na digitalnih kanalih ključna, lahko spletno stran in določeno vsebino promoviramo tudi prek družbenih medijev, e-poštnega marketinga ter z nenehnim osveževanjem strani z novo, aktualno vsebino, ki se nanaša na povezave na drugih spletnih straneh. Več digitalnih točk stika boste zajeli v sklopu določene promocijske akcije, večja je verjetnost, da boste kupca dosegli z enakim sporočilom in to učinkovito. Frekvenca sporočila se namreč kumulativno sešteva tudi med različnimi točkami stika.

Vsebina na vaših digitalnih kanalih mora biti relevantna in aktualna

Živimo v svetu, kjer se pravila igre iz dneva v dan spreminjajo. Danes lahko obiskujemo nakupovalna središča, frizerje in fitnes centre, od jutri to do preklica ukrepov ni več mogoče. Naše nakupne navade se torej precej hitro lahko spremenijo, motivatorji za nakup pa izvirajo iz spremenjenih prednostnih potreb posameznika. In temu je treba ustrezno prilagoditi vsebino na spletnem mestu, da smo za potrošnika v danem trenutku relevantni.

Če ste zaprli vrata fizične trgovine, ga preusmerite na potencialne spletne trgovine, s katerimi sodelujete, če ste omejili obisk poslovalnic in ste delo z uporabo digitalnih kanalov organizirali drugače, potrošniku to čim prej sporočite in ga preusmerite na drugo točko stika v nakupnem lijaku. V tem kontekstu postaja vse bolj pomembno t. i. pogovorno trženje, na primer prek aplikacij WhatsApp, Viber in Facebook Messenger, kjer podjetje kupca nagovori v realnem času z vsebino, ki je zanj pomembna, oziroma ga preusmeri na primeren digitalni kanal (kot naredi to na primer A1 s preusmeritvijo v virtualno trgovino, kjer kupec vzpostavi oseben stik s svetovalcem na daljavo).

Spletna trgovina je v množici spletnih trgovin le še ena trgovina - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Uroš Končar

Spletna trgovina je v množici spletnih trgovin le še ena trgovina

S prvim valom epidemije je vse več podjetij svoje poslovanje preselilo na splet. Število spletnih trgovin se je tako v zelo kratkem času izredno povečalo. Če ste včasih svoje najljubše športne copate na spletu lahko kupili pri le nekaj domačih ponudnikih, jih lahko danes izbirate in primerjate v kar nekaj (domačih) spletnih trgovinah. Zato je danes bolj kot v preteklosti pomembno, da vaša spletna trgovina izstopi iz množice ponudb. Najprej z zanimivo vsebino in doseganjem potencialnega kupca ob pravem času na pravem mestu, ko je ta zanjo dovzeten.

V času omejevanja socialnih stikov zato vsem spletnim trgovcem svetujemo, da z relevantno ponudbo povabijo kupce v svojo trgovino, jih ob prvem nakupu morda celo nagradijo (npr. z brezplačno poštnino ali promocijskim popustom) in poskrbijo za brezhibno uporabniško izkušnjo, da se bo kupec v spletno trgovino ponovno vrnil. Spletnim trgovcem predlagamo tudi uporabo ponovnega ciljanja, s čimer lahko dodatno nagovorijo vse kupce, ki so spletno trgovino obiskali, a nakupa niso zaključili. Ena izmed rešitev, ki jo naši naročniki spletni trgovci pogosto uporabljajo, je tehnološka rešitev za avtomatizirano izgradnjo oglasov iPROM Spider Ads, saj se je v praksi pri prodaji izkazala za zelo učinkovito.

Z razumevanjem nakupnih navad do natančnejšega ciljanja na digitalnih medijih - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Uroš Končar

Z razumevanjem nakupnih navad do natančnejšega ciljanja na digitalnih medijih

Ključna prednost digitalnih kanalov je, da z uporabo analitike omogočajo natančno merljivost in spremljanje učinkovitosti komunikacije in posameznih digitalnih kanalov. Potrošnik namreč na spletu s svojim delovanjem pušča različne odtise, ki oglaševalcem omogočajo boljši vpogled v nakupne navade in prilagajanje odzivov tako rekoč v realnem času.

Uporaba podatkovnih platform, ki na enem mestu združujejo anonimizirane podatke o vaših uporabnikih na digitalnih medijih, je danes postala zato še bolj pomembna. V iPROMu v sodelovanju z Valiconom oglaševalcem ponujamo boljši vpogled v obnašanje ciljne skupine in ugotavljanje nakupne namere z izdelavo t. i. prediktivnega modela. Ta v kombinaciji s tehnologijo iPROM Cloud in z uporabo platforme iPROM DMP omogoča natančno in učinkovito doseganje ciljne skupine, ki je za določeno podjetje, blagovno znamko oziroma izdelek pomembna – in to ob pravem času in na pravem mestu.

Podjetja, ki so na digitalnih kanalih prisotna že leta, so danes verjetno v rahli prednosti in razmere obvladujejo malce bolj suvereno. Vseeno vsem, ki svojo prisotnost na digitalnih kanalih šele krepite, svetujem, da ne obupate. Nova resničnost nas je vse potisnila v val sprememb in učenja. Da vam bo na vaši digitalni poti lažje, vas svetujem, da zaupate strokovnjakom. Tu smo, da vam olajšamo komuniciranje v digitalnem medijskem ekosistemu.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Uroš Končar je kot spletni medijski specialist odgovoren za trženje, strateško načrtovanje trženjskih strategij in iskanje novih poslovnih priložnosti. V iPROMu je redno zaposlen od leta 2016. Prodaja in gradnja odnosov z domačimi in mednarodnimi naročniki je v podjetju iPROM njegova strast. Vsaka blagovna znamka pripoveduje edinstveno zgodbo – Urošev izziv pa je za naročnika poiskati prave digitalne platforme in izbrati tiste oglaševalske aktivnosti, ki s spodbujanjem vpletenosti uporabnikov prinašajo merljive prodajne rezultate.

Vsi prispevki avtorja