Tomaž Tomšič, podatkovni znanstvenik in vodja raziskovalne enote iPROM Labs, ki že več kot desetletje raziskuje nove tehnologije za oglaševanje v digitalnih medijih in proučuje analitične metode obdelave velikih količin podatkov, je z Marketing magazinom spregovoril o pomembnosti prvoosebnih podatkov, ki veljajo za novo gorivo v krajini digitalnega oglaševanja.
Kot poudarja v aktualnem intervjuju, so spremembe na trgu digitalnega oglaševanja, s katerimi se soočamo, in nove regulative pravzaprav priložnosti za podjetja, da ponovno prevzamejo nadzor nad lastnimi podatki in jih učinkoviteje uporabljajo kot prvoosebne podatke za potrebe digitalnega oglaševanja. Da bi bilo razumevanje in rokovanje s podatki lažje, pa podjetjem priporoča uporabo t. i. platform za upravljanje (prvoosebnih) podatkov (npr. iPROM Private DMP). Te podjetjem omogočajo, da globlje razumejo svoje stranke in identificirajo podobne ciljne skupine oziroma ciljna občinstva, ki bi jih potencialno lahko zanimal njihov izdelek ali storitev. Kot pravi Tomšič, potencial teh dragocenih orodij podjetja šele odkrivajo, najnaprednejšim pa danes že pomagajo pri izvajanju ciljanih in podatkovno gnanih oglaševalskih akcij.
Tomšič v pogovoru poudarja, da z uporabo lastnih podatkov blagovne znamke in podjetja pridobijo celovitejši vpogled v nakupno pot potrošnikov, vključno z razumevanjem prepleta nespletnih in spletnih kanalov, kar jim zagotavlja dragocen vpogled v to, kako lahko najbolje optimizirajo svoje digitalne kampanje za največjo učinkovitost.
Tomšič se je dotaknil tudi pomembnosti zasebnosti uporabnikov in varnosti njihovih podatkov, ki je, kot pravi, v ospredju vseh iPROMovih rešitev.
»Zasebnost uporabnikov spleta in nedeljenje lastnih, prvoosebnih podatkov v družbi iPROM jemljemo resno, zato nenehno razvijamo tehnološke rešitve s ciljem, da podatki naših naročnikov ostanejo varni in zasebni, zato smo v svojem sistemu uvedli stroge varnostne ukrepe in zagotavljanje skladnosti z regulativami.«
Na ta način v družbi iPROM podjetjem zagotavljajo varnost lastništva podatkov pred tekmeci in tretjimi osebami, kar jim omogoča, da ostanejo vodilna v smislu tržnega deleža in dobičkonosnosti. Poleg tega iPROMov nabor tehnoloških oglaševalskih rešitev in storitev obsega nabor analitičnih orodij, ki podjetjem omogočajo vpogled v vedenje potrošnikov, kar spodbuja učinkovitejše odločanje za marketinške akcije.
Tomšič v prihodnosti pričakuje premik k bolj odgovornim in preglednim praksam pri ravnanju s podatki uporabnikov. Kot pravi, bodo vsa podjetja morala zbirati podatke na etičen način in uporabnikom zagotoviti jasne in natančne informacije o tem, kako se njihovi podatki uporabljajo.
»Prepričan sem, da se premikamo v ero, ko bodo podjetja želela v celoti zaščititi svoje podatke, zato bodo gradila lastna omrežja, podatke hranila v lastnih podatkovnih silosih, jih obdelovala z uporabo umetne inteligence in uspešno gradila lastne ograjene oglaševalske vrtove s povezavo z odprtim spletom. Premikamo se od decentralizacije nazaj k centralizaciji in nadzoru nad lastnimi gradniki svoje vrednosti,« zaključuje pogovor Tomšič.
Celoten intervju je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji revije Marketing magazin aprila 2023: INTERVJU: Blagovne znamke se morajo zavedati, da vstopamo v dobo prvoosebnih podatkov (MM503, strani 64–65).