Deli

V septembrski številki Marketing magazina je Simon Cetin, ustanovitelj in vodja laboratorija Retoba ter soustanovitelj in partner družbe iPROM, v kolumni predstavil razmislek o vlogi personalizirane umetne inteligence, ki jo opisuje kot naš »drugi jaz«. Gre za koncept digitalnega dvojčka, usposobljenega na podlagi »profesionalnega DNK posameznika«, njegovih odločitev, vrednot, jezika in znanja, ki v njegovem imenu sklepa, piše in opravlja naloge.

Simon Cetin za Marketing magazin: Drugi jaz: ko personalizirana umetna inteligenca dela v našem imenu - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Simon Cetin

V laboratoriju Retoba že razvijajo rešitve v okviru pobude REWORK, kjer personalizirani digitalni pomočniki prevzemajo ponavljajoče se naloge, pripravljajo poročila, analizirajo podatke in celo samostojno uporabljajo računalniška orodja prek tehnologije CUA (Computer Using Agent). To pomeni, da delujejo kot operativni sodelavci, ki razbremenijo vodstvene kadre rutine ter jim omogočajo, da se osredotočijo na ustvarjalnost, vizijo in odnose.

Cetin poudarja, da umetna inteligenca ne nadomešča človeka, temveč ga dopolnjuje. Največja konkurenčna prednost je prav človek, ki ga podpira njegov digitalni dvojček, multiplikator vrednosti, ki omogoča večjo hitrost procesov, institucionalni spomin in kontinuiteto dela tudi v odsotnosti posameznika.

»Novi sodelavci dobijo mentorstvo na zahtevo, naloge, ki so prej trajale ure ali dni, pa so opravljene v minutah ali sekundah. To je revolucija v hitrosti izvajanja procesov, ki jo danes gledamo iz prve vrste,« zapiše.

Obenem opozarja na pomen odgovorne uporabe. Ključni so jasno lastništvo, varnost podatkov in človeški nadzor, zlasti pri nalogah z visokim tveganjem. Prav tako je bistven skrbno oblikovan prompt inženiring, ki določa, kako digitalni dvojček razume kontekst, ton in meje delovanja, vključno s sposobnostjo reči »ne vem« ali »ne bom«.

Kot pravi, je ob prvem srečanju s svojim digitalnim dvojnikom občutil mešanico ponosa in nelagodja, podobno kot Sam Altman ob preizkušanju modela GPT-5. A smer razvoja je jasna: drugi jaz bo postal standard voditeljstva in strokovnosti.

»Delo se piše na novo. Pred nami je izjemna prihodnost. Ne razbijajmo strojev; prepustimo jim rutino. Čas vrnimo ljudem, viziji in odnosom, zaradi katerih smo tukaj,« zaključuje Cetin.

Celotna kolumna z naslovom Drugi jaz: ko personalizirana umetna inteligenca dela v našem imenu je bila prvotno objavljena v tiskani izdaji Marketing magazina (št. 531, str. 16), spletna različica pa je na voljo na tej povezavi.

 

 

Deli

O avtorju

Simon Cetin je ustanovitelj in partner v iPROMu.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv