Ni industrijske panoge, ki je v preteklem desetletju tako ali drugače ne bi močno zaznamovala (digitalna) tehnologija. Tudi v letu 2016 bo hitrost sprememb precejšnja. Video oglasi, mobilna revolucija in internet stvari (IoT) so le eni izmed trendov, ki bodo krojili podobo digitalnega sveta v letošnjem letu.
Ni industrijske panoge, ki je v preteklem desetletju tako ali drugače ne bi močno zaznamovala (digitalna) tehnologija. Prodajalci se iz fizičnih trgovin selijo na splet; plačilne kartice iz naših denarnic prehajajo na pametne telefone; založniki papir zamenjujejo za pošiljanje vsebin v realnem času; tehnološke inovacije v prihodnjih petih letih obetajo večje spreminjanje avtomobilske panoge kot v zadnjih petdesetih; medtem ko najbolj vizionarska podjetja osebne računalnike že nadomeščajo s pametnimi mobilnimi napravami.
Nekaj sprememb, ki jih pričakujemo v letu 2016, je podrobneje predstavil tudi Business Insider – pričujoče dogajanje v digitalni krajini pa smo za vas povzeli tudi mi!
Mobilna revolucija in pametni podatki
Uporabniki so bolj mobilni kot kadarkoli prej – do leta 2020 naj bi bili pametni telefoni zaslužni za kar 80 odstotkov celotnega prometa s podatki!
Mobilna revolucija je pripeljala do tega, da že 25 odstotkov potrošnikov uporablja vsaj tri naprave, s katerimi dnevno dostopajo do spleta. To za oglaševalce pomeni tudi množico podatkov, s pomočjo katerih lahko pridobijo boljši vpogled v potrošnike.
Izziv in priložnost sta, kako tako veliko množico podatkov spremeniti v pametne podatke, s katerimi bomo izboljševali trženjske pristope pri komunikaciji z uporabniki.
Tudi v Sloveniji je mobilni trend v porastu. Že lani smo v iPROM-u v prvi polovici leta s pomočjo iPROM Cloud tehnologije, ki skrbi za celostno upravljanje z oglaševanjem z ene točke pri vseh ponudnikih in na vseh napravah, na mobilne naprave posredovali 50 odstotkov več oglasov kot v enakem obdobju leta 2014, rast pa bo v letošnjem letu, po predvidevanjih, še višja.
Prevlada video oglasov bo še bolj očitna
Video oglasi so že nekaj časa vroča žemljica digitalnega oglaševanja. V 2016 od njih pričakujte še več! Google bo video oglaševanje umestil na strani z iskalnimi zadetki – to pa hkrati pomeni, da se uporabniki na video oglase odlično odzivajo, zato jih pričakujte na še bolj nepričakovanih mestih.
V letu 2015 je bila pri nas po številu serviranih oglasov na prvem mestu avtomobilska panoga, ki je v preteklem letu oglaševala tudi najbolj napredno. Za nagovarjanje občinstva so se namreč avtomobilisti osredotočali predvsem na napredne oglasne formate, kjer vse bolj pomembno vlogo prevzemajo mobilni in video oglasi.
Tekma na področju mobilnega videa se bo zaostrila
V letošnjem letu bo št. 1 za ogled kratkih video vsebin postal Facebook, kar gre pripisati samodejnemu predvajanju, dodatnim predlaganim video vsebinam in čedalje bolj rastočemu mobilnemu občinstvu. Blagovne znamke in medijska podjetja naj bi na tem omrežju še dodatno pospešila neposredno objavljanje video vsebin – s tem naj bi količina naloženih in ogledanih vsebin dejansko prehitela YouTube!
Po napovedih bo Snapchat tudi v tem letu nadaljeval z ekskluzivnimi partnerstvi z medijskimi agencijami in večjimi blagovnimi znamkami. Ker bo njegovo občinstvo močno raslo, pričakujejo, da bo omrežje letos začelo kotirati tudi na borzi.
YouTube pa kljub temu ne gre nikamor. Ostaja velik igralec – pri čemer se bo v veliki meri zanašal na svoje zvezde za dosego velikega števila ogledov in plačanih naročnin na kanalu YouTube Red.
Pojavila se bo še večja potreba po standardizaciji video metrik
Tudi video je v letu 2015 postal mobilen – danes s strani mobilnega videa prihaja že 50 odstotkov svetovnega mobilnega prometa. Izziv za oglaševalce se pojavi pri merjenju mobilnih ogledov, zato naj bi Facebook, YouTube, Snapchat in Twitter stopili skupaj in industriji ponudili standardizirane metrike.
Internet stvari (IoT) – vse povezano, povsod
V letu 2016 naj bi se v internet stvari povezalo dodatnih 500 milijonov naprav, kar v primerjavi z lani predstavlja 39-odstotno rast. Internet stvari se v tem hipu odvija na petih ključnih področjih: mesta, vozila, dom, trgovina in osebna tehnologija. Internet stvari tako pridobiva vse bolj pomembno vlogo v naših življenjih in posega v vsa področja, saj bo lahko posameznik s pomočjo pametnih in povezanih naprav lahko bolje nadzoroval kvaliteto svojega življenja.
To prinaša nove priložnosti tudi za blagovne znamke, ki se bodo lahko kupcem približale v najbolj ključnih in zanje relevantnih trenutkih.
Kako internet stvari deluje v praksi, smo že preizkusili v iPROM-u in se povezali s podjetjem Printbox. Na njihove samopostrežne kioske za tiskanje, kopiranje in skeniranje smo namestili našo rešitev za programatični zakup oglasnih površin in tako prvič doslej kupca z oglasnimi sporočili nagovorili kar na napravi sami.