Ustvarjanje presežkov je cilj vsakega uspešnega podjetja, ki za doseganje zastavljenih ciljev skrbno načrtuje svoje aktivnosti, jih spremlja, uravnava in optimizira ter na koncu preseže. Presežki so plod usklajenosti med blagovno znamko in agencijami. Ključ do uspeha blagovne znamke tako leži v odličnosti vseh vidikov marketinške strategije, ki jo pripravlja agencija za naročnika. V praksi je to velikokrat najlažje doseči s specializacijo in sodelovanjem med različnimi agencijami.
Uspešne zgodbe se ne zgodijo. So rezultat prepletanja usklajenih marketinških aktivnosti, ki se kot celota odražajo v dobrem rezultatu in uspehu. Ključ najuspešnejših podjetij leži v tem, da v središče svojega delovanja postavljajo naloge, ki jih sami opravljajo najboljše, skrb za ostale vidike marketinga pa prepuščajo drugim strokovnjakom, specializiranim za določeno področje. Tako postane marketinška strategija dobra in dovršena z vseh zornih kotov, ne glede na to, ali je dolgo- ali kratkoročna.
Pametna uporaba pametne tehnologije
S povečanjem tehnoloških zmogljivosti se povečujejo tudi možnosti interakcije blagovnih znamk s potrošniki. Zato je ob načrtovanju strategije komuniciranja treba razmišljati tudi o novih komunikacijskih kanalih, ki za potrošnika predstavljajo novo in zanimivejšo izkušnjo. Na primer uporaba obogatene (AR) in virtualne resničnosti (VR) ter uporaba lokacijskih podatkov lahko za potrošnika predstavljajo zapomnljivo izkušnjo, ki blagovno znamko postavi korak pred tekmece.
Za izvedbo inovativnih elementov in uspešnost v današnjih digitalnih oglaševalskih kampanjah je ključna napredna tehnologija. V iPROMu smo za blagovno znamko Volkswagen pripravili interaktivni koncept iPROM Shake Ad, prilagojen uporabnikom mobilnih naprav in posebnostim naprave. Prilagojen nagovor in funkcionalnost koncepta sta v ciljni skupini dosegla visoko vključenost uporabnikov. Tehnologija je igrala ključno vlogo tudi pri oglaševalski akciji za Thermano Laško, kjer smo z rešitvijo iPROM 360 ustvarili drugačno uporabniško izkušnjo, ki je ponudila vizualno predstavitev lokacije in prostora nastanitve, kar je v turistični panogi odločilen dejavnik pri nakupih prek spleta. V obeh primerih je poleg tehnologije ključno vlogo igrala tudi ocena, katere točke stika so za potrošnika najbolj pomembne in kje je treba komunikacijo okrepiti oziroma jo zmanjšati.
Uporabnik je v dobi tehnologij spremenil in prilagodil svoje obnašanje glede na stil življenja. Temu primerno je spremenil tudi potrošnjo medijev in nakupno pot.
Kaj nam sporočajo podatki?
Podatki so neprecenljiv vir informacij o potrošnikih na celostni ravni. Brez dobrih podatkov je danes nemogoče pripraviti dobro strategijo in ustvariti presežke, saj so osnova za sprejemanje odločitev in utemeljitev posameznih korakov. V iPROMu se s podatki, tehnologijo za zajem in z obdelavo podatkov ukvarjamo že skoraj dve desetletji. V sodelovanju z raziskovalno hišo Valicon smo naredili še korak dlje. Pripravili smo projekt za napovedno modeliranje na osnovi vedenjskih vzorcev uporabnikov digitalnih medijev in podatkov. Napovedni model je bil nato integriran v platformo iPROM DMP, s katero smo programatično ciljali ciljno skupino pri oglaševalski kampanji Atlantic grupe za blagovno znamko Argeta.
Sami podatki kot taki brez ustrezne interpretacije ne povedo veliko. Številke in spremenljivke je treba spremeniti v informacije, ki jih marketinški strokovnjaki razumejo, s čimer dobijo pravo sliko o svojih potrošnikih, analitiki pa dodajo aplikativno vrednost in iz množice podatkov izluščijo prave.
Povratna zanka – kaj pa menijo potrošniki?
Potrošnik je postavljen v središče in komunikacija je prilagojena njemu. Brez potrošnikov ni blagovne znamke. Z digitalizacijo so postali potrošniki še bolj vplivni, saj lahko ocene izdelka ali storitev javno objavijo in s tem z ostalimi delijo svojo izkušnjo. Pozitivne ocene lahko vplivajo na odločitev ostalih potrošnikov in prinesejo blagovni znamki uspeh, negativni komentarji pa poskrbijo za pot v drugo smer. In ker želijo potrošniki dobro uporabniško izkušnjo, personaliziran pristop in dvosmerno komunikacijo, blagovne znamke nenehno skrbijo za izboljšanje izdelkov ali storitev, gradijo odnos in dialog s kupci in ustvarjajo nepozabne potrošniške izkušnje.
Orkestriranje izvedbe
Končni rezultat usklajenega orkestra je melodija, prijetna za uho. Tako kot orkester združuje spretnost in strokovnost različnih inštrumentov, tudi izvedba marketinških projektov temelji na široki paleti specializiranih znanj. Usklajena kombinacija in povezovanje le-teh lahko blagovni znamki zagotavljata najboljšo možno rešitev in presežke.
Pot do odličnosti je po mojem mnenju mogoča le na en način – vsak strokovnjak mora početi le tisto, za kar je usposobljen. Sinergija in najboljši rezultati so zagotovljeni s sodelovanjem in z opravljanjem tistih nalog, ki jih podjetje oziroma agencija opravlja najboljše. Specializacija in sinergije skozi prava partnerstva ustvarjajo dolgoročno dodano vrednost.