Deli

Banke v boju z nizkimi maržami in vse večjo konkurenco že nekaj let digitalizirajo svoje storitve in procese. Ker se želja potrošnikov po digitalnih storitvah le še stopnjuje, nove bančne tehnologije rastejo kot gobe po dežju in spreminjajo celoten bančni trg. V zapisu si preberite, s katerimi tehnologijami lahko tradicionalne banke že danes dosežejo potrošnika, oplemenitijo uporabniško izkušnjo, optimizirajo svoje poslovanje in prehitijo konkurenco.

Najboljše, kar bankam prinaša digitalni perpetuum mobile - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Med pandemijo so uporabniki vseh starostnih skupin začeli poslovati prek spleta in kot kažejo raziskave, nameravajo številni tam tudi ostati. Medtem ko tradicionalne banke ponovno odpirajo vrata svojih poslovalnic, se finančno in digitalno bolj pismeni potrošniki (še zlasti pripadniki generacij Y in Z) navdušujejo nad inovativnimi storitvami t. i. digital-only bank oz. neobank in podjetij fintech (finančne tehnologije). Tudi ostali hitro spoznavajo prednosti spletnega, mobilnega in brezstičnega poslovanja ter zahtevajo še naprednejšo uporabniško izkušnjo. Sreča v nesreči je, da je digitalni perpetuum mobile tudi tradicionalnim bankam prinesel tehnologije, s katerimi lahko pričakovanjem svojih strank ugodijo na vseh digitalnih stičnih točkah.

Stremite k enotnemu viru podatkov o strankah - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Prizadevajte si za enoten vir podatkov o strankah

Potrošnik v digitalnem svetu nenehno podaja informacije o svojih željah. Več podatkov, kot jih ima banka o svojih obstoječih in potencialnih komitentih, več segmentov ciljnih javnosti lahko ustvari, bolje jim lahko prilagodi ponudbo in komunikacijo ter si lažje zagotovi njihovo zvestobo. A še tako bogata zbirka podatkov pa ne koristi prav dosti, če so podatki razdrobljeni med različnimi internimi oddelki. Če želite slediti navadam potrošnikov v realnem času ter se bolje in hitreje odzivati nanje, priporočamo združevanje podatkov v enem viru – lastnem podatkovnem silosu. Pri tem je treba posebno pozornost nameniti varstvu osebnih podatkov, saj svoje produkte in storitve stalno prilagajamo razvijajočemu se regulativnemu okolju na področju zasebnosti.

Podatkovna analitika za natančnejše doseganje ključnih ciljnih skupin - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Podatkovna analitika za natančnejše doseganje ključnih ciljnih skupin

V iPROMu svoje naročnike spodbujamo k uporabi platforme za upravljanje s podatki iPROM DMP, ki omogoča spremljanje ciljne publike in podatkov o preteklih akcijah ter natančnejše ciljanje z oglasnimi sporočili.

Analiza podatkov daje bankam odlično priložnost, da ponudbo čim bolj natančno in relevantno predstavijo potrošnikom. Tehnologija iPROM Cloud jim namreč dodatno omogoča integracijo z drugimi podatkovnimi platformami (CRM, CMP) za bolj natančno doseganje ciljnih segmentov potencialnih strank ter učinkovitejšo promocijo digitalnih storitev banke z uporabo naprednih formatov.

Orodja z umetno inteligenco ponujajo nove priložnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Orodja z umetno inteligenco ponujajo nove priložnosti

Pri obdelavi množice podatkov so nepogrešljiva orodja umetne inteligence, ki jih banke uporabljajo predvsem za optimizacijo poslovnih procesov, odpravljanje človeških napak, boljši regulativni nadzor, hitrejše prepoznavanje in obvladovanje tveganj ter prepoznavanje goljufij in boljšo finančno varnost.

Z uporabniškega vidika pa umetna inteligenca in avtomatizacija določenih procesov omogočata krajše čakalne vrste, enostavnejše in hitrejše plačevanje računov, avtomatizirano finančno odločanje oziroma načrtovanje ter personalizirano bančno storitev, ki je povsem prilagojena trenutnim potrebam in zmožnostim uporabnika.

Umetna inteligenca se je uveljavila tudi pri finančnem svetovanju z virtualnimi asistenti oziroma klepetalnimi boti (chatboti). Med pandemijo so se izkazali kot odlična in varna alternativa za »oseben« stik z banko, ki sicer še vedno igra ključno vlogo pri sklenitvi posla, ter način za boljše spoznavanje potrošnikov in oblikovanje povsem prilagojenih ponudb.

Poleg odgovorov na najpogostejša vprašanja lahko banke prek klepetalnih botov ponudijo naprednejše funkcije, ki so globoko integrirane z drugimi finančnimi tehnologijami in bančnimi računi komitentov. Z uporabo strojnega učenja, kognitivnih sporočil in napredne analitike se lahko banke prilagodijo vsakemu sogovorniku posebej in ga na primer opomnijo na plačilo računov ali mu prikažejo stanje na računu, zgodovino plačil in trajnike. Ne nazadnje z boti ponujajo tudi svetovanje izven delovnega časa banke, kar potrošniki še dodatno cenijo.

Pametne mobilne denarnice vse bolj nadomeščajo plačilne kartice - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Pametne mobilne denarnice vse bolj nadomeščajo plačilne kartice

V današnji digitalni ekonomiji potrošnik pričakuje, da mu bodo vse bančne storitve na dosegu prstov. Aplikacija za mobilno plačevanje in spletna stran, prilagojena za mobilne naprave, sta za bančne komitente higienski minimum. Prednost dajejo aplikacijam z več orodji in funkcijami, ki jim omogočajo na primer dostop do mobilne banke s prstnim odtisom, glasovnim ukazom ali prepoznavo obraza, zadržanje plačil, nastavljanje limitov na plačilnih karticah, spremljanje statusa plačil, trajnikov in finančnega stanja, nastavljanje opomnikov in obvestil, takojšnji stik z bančnim svetovalcem ali takojšnje naročilo novih in prilagojenih bančnih storitev v trenutku, ko jih najbolj potrebujejo.

Banke, ki svojega poslovanja še niso popolnoma prilagodile mobilnim napravam, in tiste, ki še ne ponujajo mobilnih aplikacij, lahko izkoristijo možnosti mobilnega oglaševanja in stranko dosežejo v pravem trenutku, na pravem mestu in ob pravem času. Ne pozabite, da je mobilni telefon danes stalni sopotnik stalno povezanega potrošnika.

Deli

O avtorju

Igor Mali je karizmatičen podjetnik z bogatimi mednarodnimi izkušnjami. Za podjetje Central European Media Enterprises je vodil prodajo za internet. Sodeloval je z regionalnimi naročniki, strateško vodil prodajo in prodajne ekipe ter skrbel za razvoj in implementacijo tehničnih rešitev na področju trženja medijskega prostora na spletu. Strokovne izkušnje je pridobival še v podjetjih Najdi.si, Httpool in Domenca, kjer je soustvarjal tudi enega prvih sistemov za trženje oglasnega prostora na slovenskem spletu. V iPROMu z Igorjem sodelujemo na področju sistematizacije poslovnih in operativnih procesov ter na področju pravne skladnost poslovanja družbe. Njegove mednarodne izkušnje in znanje imajo pri načrtovanju našega širjenja izven meja Slovenije velik pomen.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv