Spremembe in inovacije v digitalnem marketingu so praktično vsakodnevne in delo na tem področju zahteva poznavanje trendov, ki oblikujejo današnji svet, še pomembnejše pa je prepoznavanje trendov, ki bodo oblikovali prihodnost.
V začetku januarja je kolega Nejc Lepen pisal o tehnoloških trendih, ki bodo zaznamovali digitalno oglaševanje v 2019, sedaj pa zapisano zaokrožam z nadaljevanjem, ki v središče postavlja novosti, ki marketinškim strokovnjakom zagotavljajo nove načine za doseganje in navduševanje potrošnikov.
Interaktivni klepetalni boti postajajo učinkovito orodje za ohranjanje potrošnikov
Klepetalni boti so del digitalnega ekosistema že dlje časa, a njihovi potenciali vseeno še niso izkoriščeni. Letošnje leto naj bi bilo po napovedih njihovo, saj postajajo vedno bolj razviti, kar povečuje tudi njihovo priljubljenost med marketinškimi strokovnjaki.
Eden glavnih razlogov, zakaj je ta tehnologija tako uspešna, je, da lahko hitro in natančno odgovarja na potrebe potrošnikov po informacijah, hkrati pa razbremenjuje službo za podporo kupcem. Tehnologija zagotavlja učinkovitejši in bolj odziven način obravnavanja strank, je tudi stroškovno bolj učinkovita kot na primer najem osebja za podporo kupcem.
Vendar klepetalni boti niso le praktično orodje za podajanje avtomatiziranih odgovorov na vprašanja uporabnikov, temveč so manifestacija strojnega učenja in umetne inteligence v praksi. Pametni klepetalni boti se učijo in lahko na podlagi podatkov lažje in hitreje obdelajo zahteve potrošnika, kar izboljšuje interakcijo s potrošniki in posledično potrošniško izkušnjo.
Z obogateno in virtualno resničnostjo se svet hitro vrti
S hitrim vzponom uporabe pametnih telefonov so se blagovne znamke postavile pred izziv, kako narediti več z manj prostora na zaslonu in s krajšim razponom pozornosti mobilnih uporabnikov. Zahvaljujoč kombinaciji novih tehnologij, zmogljivejših mobilnih naprav in nagnjenosti uporabnikov k pasični slepoti, prihaja do nove ravni ustvarjalnosti v digitalnem oglaševanju in interaktivni napredni oglasi končno prihajajo na svoj račun. V letošnjem letu bo verjetno vse več blagovnih znamk sprejemalo krepke korake v smeri ponovne preučitve virtualne in obogatene resničnosti ter načinov, ki bodo doprinesli k boljši uporabniški oz. potrošniški izkušnji.
Sodobni mobilni uporabniki so namreč vedno v gibanju, zato morajo blagovne znamke najti pravi način, kako dostaviti sporočila tja, kjer bodo uporabnike zagotovo dosegla. Zato so blagovne znamke v svoje digitalne strategije pričele vključevati napredne interaktivne mobilne oglase, katerih cilj je, da uporabnike vključijo vanje, in ki presegajo zgolj klikanje, ki jih pelje na spletno mesto ali k prenosu. Oglasi s tehnologijo obogatene in virtualne resničnosti bodo zato v prihodnosti oglaševanja igrali pomembno vlogo, saj bodo potrošnike poglobljeno vključili v izkušnjo in predstavili izdelke na načine, ki prej niso bili možni, ter zagotovili boljše, bolj napredne in bolj osebne izkušnje.
Glas ima potencial kot vrhunsko marketinško orodje za iskanje
Pametni telefoni ostajajo najboljši način za doseganje strank, saj več kot 50 odstotkov iskanj poteka prek mobilnih telefonov. Trend, ki prihaja v ospredje in ki vpliva na SEO, je glasovno iskanje, saj se potrošniki vedno bolj zanašajo na virtualne pomočnike. Pravzaprav je kar ena tretjina vseh iskanj na iskalnikih glasovno iskanje. Napovedi pa kažejo, da bo do leta 2020 polovica vseh iskalnih poizvedb temeljila na glasovnih ukazih, česar se vse več blagovnih znamk počasi pričenja zavedati. Ker tehnologija za prepoznavanje govora postaja vse boljša, bodo potrošniki kmalu dobili priročno inteligentno tehnologijo za glasovno iskanje.
Če se želite ustrezno pripraviti na glasovno iskanje, vam svetujem, da razmislite o razlikah med besedilnim in glasovnim iskanjem. Natančneje, razmislite o tem, kaj lahko vaši potrošniki povedo, namesto da vnašajo v iskalnik poizvedbe. Prav tako je smiselno, da začnete pisati v bolj pogovornem tonu, da razvijete vsebine, ki so bolje prilagojene za glasovno iskanje. In nenazadnje, če tega še niste storili, optimizirajte svoje spletno mesto za mobilne naprave, saj je pametni mobilni telefon prevzel prvo mesto ter postal prva in glavna naprava pri dostopu do digitalnih vsebin. Uporaba pametnega mobilnega telefona sedaj dosega 84 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta in se bo v prihodnosti še povečevala, zato je mobilni telefon postal prva in glavna točka stika z digitalnimi kanali. Zaradi vedno pomembnejše vloge pametnega mobilnega telefona posamezniki prilagajajo uporabo sekundarnih naprav.
Stopnja natančnosti glasovnega iskanja se povečuje in izboljšuje. Ko bo glasovno iskanje prešlo v navado potrošnikov, se bo od blagovnih znamk pričakovalo, da se jih bo našlo v glasovnih iskanjih. Glasovno iskanje v slovenščini je zaenkrat še v povojih, saj jezik povzroča kar nekaj izzivov tehnološkemu razvoju, a prihaja do premikov naprej. Val prilagoditev na glasovno iskanje bodo zaenkrat zagotovo lažje speljale svetovne korporacije.
Potrošniki pričakujejo verodostojno vsebino
Ker potrošniki vse manj zaupajo tradicionalnim oglasom, se oglaševalci vse bolj zanašajo na oglaševanje vsebin, ki bodo zadovoljile zahteve potrošnikov po avtentičnosti. Vsebine, ki potrošnikom prinašajo vrednost, so ključnega pomena pri komuniciranju blagovne znamke. To ponazarja tudi pomen digitalnih video vsebin v sliki, na kateri digitalni uporabniki porabijo tretjino svojega časa na spletu. Zaradi hitrosti našega življenja je povprečna pozornost digitalnega uporabnika kratka in večina uporabnikov zato raje gleda videoposnetek, kot pa bere vsebine. Blagovne znamke so se tega pričele kaj hitro zavedati, zato pogosto objavljajo 2–3-minutne video vsebine, a so te lahko uspešne samo, če potrošniku ponudijo tisto, kar si želi, takrat, ko si želi, in tako, kot si želi.
Današnji digitalni uporabniki so postali odporni na oglaševanje, zato je oglaševalcem vse težje doseči želeno ciljno občinstvo. Če želijo blagovne znamke učinkovito doseči potrošnike, je priporočljiv razmislek o prepletu oz. zlitju nativnega oglaševanja z interaktivnimi video vsebinami, kar bo zagotovo pritegnilo pozornost in vpletenost uporabnikov ter obenem ohranilo njihovo zanimanje za vsebino. Premiki na tem področju se zaenkrat dogajajo na interaktivni povezani televiziji, ki se počasi prebija v ospredje.
Izgradnja dinamičnih kreativ na podlagi podatkov
Uporaba podatkov in strojnega učenja omogoča oglaševalcem učinkovito personalizacijo oglasnih sporočil v realnem času. Podatki so namreč lahko odličen vir ustvarjalnosti, ne le odgovor na specifična vprašanja ali izzive, s katerimi se sooča blagovna znamka.
Nisem zagovornik, da je celoten proces kreativnosti v oglaševanju pod vplivom podatkov in avtomatiziran, a sem mnenja, da bodo podatki in avtomatizacija igrali pomembno vlogo pri ustvarjanju velike količine ustvarjalnih iteracij, ki bodo podpirale vedno bolj osebno in dinamično oglaševanje.
Programatični kreativni pristop omogoča novo generacijo inteligentnega ustvarjanja kreativ. Vsak oglas prilagodi, spremeni in prilagodi potrošniku v realnem času, ne glede na napravo ali spletno mesto, na katerem so. To omogoča programatičnemu oglaševanju prilagajanje vsebine oglasa potrošniku, da je zanj kar najbolj relevantna. Programatična sestava kreativ omogoča hitro pripravo ustreznih kreativ, hitrejše objave in optimizacijo akcije v realnem času ter posledično dviganje učinkovitosti oglaševalske akcije.
Avtentičnost in personalizirane vsebine so zagotovo ena od glavnih zahtev današnjega trga, prav tako pa tudi nenehno izboljševanje potrošniške izkušnje s pomočjo inovativnih, novih tehnologij. In ker digitalni kanali postajajo primarni kanali komuniciranja, bodo strokovnjaki za marketing potrebovali široko paleto orodij za navduševanje svojih potrošnikov.
Za ohranjanje prednosti na trgu se bodo morale blagovne znamke nenehno učiti in spremljati tehnološke novosti, ki bodo tako ali drugače vplivale na prihodnost oglaševanja. Kljub neusmiljeni hitrosti sprememb na marketinškem področju pa lahko z gotovostjo trdim, da še nikoli ni bilo bolj razburljivo obdobje za marketing, kot je danes.