Na svetovni ravni je pandemija pustila globok pečat v vseh panogah in številnih podjetjih. Z večjimi izzivi se sooča tudi avtomobilska industrija, kjer sta pod vplivom sprememb dobavna veriga in proizvodnja ter posledično zadovoljevanje povpraševanja kupcev. Do danes se je panoga že nekoliko prilagodila novim razmeram, za njeno okrevanje pa bo v prihodnje še bolj pomembno, da upošteva spremenjene nakupne poti in navade potrošnikov ter spreminjajočo se medijsko oziroma oglaševalsko krajino.
V spodnjem zapisu izpostavljam nekaj trendov in orodij, s katerimi lahko predstavniki avtomobilske panoge obrnejo razmere v svoj prid, prevetrijo svoje marketinške aktivnosti ter usmerijo svoja oglaševalska sredstva v prave kanale.
Ustvarite bogate digitalne izkušnje na celotni nakupni poti
Potrošniki so se že navadili na udobje kupovanja prek spleta iz domačega naslanjača in nove prodajne poti se bodo (vsaj delno) obdržale tudi v prihodnosti. Ko pride do večjih naložb, pa potrošniki za nakup še vedno potrebujejo kaj več od privlačne fotografije in izčrpnega nabora informacij o izdelku. Težko si predstavljamo, da bi v spletno košarico tako kot denimo nov telefon ali hrano dodali nov avtomobil.
V procesu nakupa avtomobila ima tako še vedno največjo težo neposredna interakcija z avtomobilom oziroma trgovcem. Kar se je v zadnjem letu bistveno spremenilo, je le, da ta ni več nujno vezana na fizični prostor. Raziskave kažejo, da se kupci o izboru vse pogosteje odločijo že v svojih virtualnih okoljih in ko obiščejo prodajno mesto, uredijo le še formalnosti. Sama nakupna pot sicer traja več mesecev in v tem času se zvrstijo številni mikro trenutki, ko jim lahko ponudite bogate digitalne izkušnje in ohranite njihovo vpletenost skozi celotno nakupno pot.
Avtomobilska panoga je z digitalnimi kanali dobila široko paleto možnosti za inovativen pristop do ciljnih javnosti. Prepričan sem, da vam bo spodnji nabor nasvetov in idej pomagal pri odkrivanju teh potencialov, a za začetek vam polagam na srce vsaj troje:
- Bodite dostopni za kupce na celotni nakupni poti in na različnih digitalnih kanalih.
- Bodite koristni in priročni. Če kupci ne morejo do vas, pojdite vi do njih.
- Bodite hitri. Časi, ko smo si lahko prepevali »počasi se daleč pride«, so mimo.
Napravite močan prvi vtis
Digitalna preobrazba je odprla nove dimenzije interakcije s ciljnimi javnostmi, kjer lahko v virtualnem okolju ustvarite še boljši prvi vtis kot osebno. Kar 80 odstotkov novih in obstoječih kupcev avtomobilov v nakupnem procesu najprej obišče spletne strani tretjih ponudnikov, informacije pa zbirajo tudi na spletnih straneh avtomobilskih trgovcev, izvirnih proizvajalcev avtomobilske opreme in prek iskalnikov.
Razširite svojo marketinško strategijo na vse te digitalne kanale in v prvi vrsti poskrbite za brezhibno prisotnost na spletu s preglednim in privlačnim spletnim mestom. S kakovostnimi blog zapisi in kreativo izboljšajte uporabniško izkušnjo ter uvrstitev svojega spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Ponudite uporabnikom oblikovanje sanjskega avtomobila po meri s spletno konfiguracijo ali dodatne informacije v obliki e-katalogov ter vsebinski marketing še dodatno podprite na spletnih družbenih medijih.
Približajte se uporabnikom z videom
Pretvorite vsebine, namenjene tradicionalnim medijem, v kratke video posnetke, atraktivne video predstavitve notranjosti in zunanjosti vozil, video ocene strokovnjakov, video tekmovanja med različnimi modeli avtomobilov, prikaze testnih voženj ali celo video igre. Ko boste poskrbeli še za ustrezen prikaz na mobilnih napravah, bodo meje videa le še meje vaše domišljije.
Ponudite posvet 1 na 1 z vašim strokovnjakom ali ogled avtomobila prek video konference. Za še globlji odnos navežite oseben in sproščen stik prek pogovornih botov ali aplikacij za pogovore. Pri tem seveda ne pozabite na standarde varnosti in zasebnosti spletnih uporabnikov.
Bodite relevantni in nevsiljivi
Tehnologija vam danes omogoča, da sledite vedenjskim vzorcem uporabnikov na enotni osnovi in prek vseh platform. S podatki, ki jih boste zbrali o uporabnikih, prilagodite nagovor različnim profilom kupcev in preprečite, da bi jih s ponovnim ciljanjem odvrnili od svoje blagovne znamke.
Navdušite z inovativnostjo
Z inovativnimi tehnologijami virtualne (VR) in obogatene (AR) resničnosti lahko avtomobilska panoga uporabniško izkušnjo dvigne na novo raven. Izboljšajte prikaz svoje ponudbe s 3D-modeli v naravni velikosti in okolju, virtualnimi sprehodi ali virtualnimi prikazi, ki omogočajo poljubno spreminjanje barv izbranega modela avtomobila. S hitrim napredkom tehnologije lahko v avtomobilski panogi pričakujemo tudi širšo uporabo in nadgradnjo novih digitalnih kanalov in formatov, kot so virtualni saloni in razstavni prostori.
Raje kot z vplivneži se povezujte z ljubitelji avtomobilov
Influencer Marketing Hub je nedavno opozoril, da na področju vplivnostnega marketinga vse bolj izstopajo nano- in mikrovplivneži. Ker jim sledilci – čeprav je teh manj – bolj zaupajo in se z njimi lažje poistovetijo, se tudi večje blagovne znamke vse pogosteje obračajo nanje. Pričakujemo lahko, da se bodo vplivneži v prihodnje še bolj specializirali v svojih nišah ali panogah, kjer se bodo raje kot zvezdniki in ustvarjalci vsebin predstavljali kot povsem običajne osebe s svojimi lastnimi zanimanji in hobiji: kot pisatelji, fotografi, kuharji ali ne nazadnje ljubitelji dobrih avtomobilov. Svetujem vam, da poiščete osebe, ki gojijo strast do avtomobilske panoge, podpirajo poslanstvo vašega podjetja in bodo v širjenju priporočil o vaši blagovni znamki videli več kot zgolj dobiček.
Nihče, niti avtomobilski velikani, ne more zagotovo vedeti, kdaj se bodo razmere v svetu povsem umirile, kakšne bodo dolgotrajne posledice pandemije in s katerimi izzivi se bo še soočala avtomobilska panoga v prihodnosti. A nekaj je gotovo: Veščine digitalnega marketinga so danes del obvezne in ne dodatne opreme. Imate vse, kar potrebujete za uspešno pot do svojih kupcev?