Podatki so danes bistveni za uspeh podjetij. Zavedanje, da podatki predstavljajo digitalno vrednost, postaja ključno za tehnološko osveščena podjetja. Anže Hribar, direktor oddelka analitike v iPROMu, je za časopis Delo spregovoril o tem, kako se vloga in pomen podatkov spreminjata v poslovnem svetu.
Podjetja v današnjem digitalno naprednem svetu prepoznavajo pomembnost zbiranja, analize in uporabe podatkov za izboljšanje svojega poslovanja, boljše razumevanje svojih strank in optimizacijo marketinških strategij.
Anže Hribar, direktor oddelka analitike v iPROMu, je v pogovoru poudaril, da »podjetja za boljše poslovanje in lažje odločanje zbirajo analitične podatke o virih in kakovosti obiska ter podatke o obnašanju uporabnikov na svojih spletnih straneh in v aplikacijah. Tako bolje razumejo interakcije uporabnikov z njihovo ponudbo ter izboljšujejo uporabniško izkušnjo.«
Pridobljeni podatki pomagajo podjetjem razumeti obnašanje skupin uporabnikov, predvidevati tržne trende in prilagajati svoje trženjske aktivnosti na podlagi analiziranih informacij.
»Agregirani marketinški podatki podjetjem omogočajo razumevanje obnašanja skupin uporabnikov, na primer aktivnosti na spletnih medijih, obnašanja glede na posamezne marketinške platforme in tudi vpogled v iskalne podatke. Ti so odličen pokazatelj trenutnega zanimanja za posamezne izdelke, storitve in znamke – na podlagi teh informacij lažje predvidevajo sezonskost in prihajajoče trende,« je še pojasnil Hribar.
Različni viri podatkov ustvarjajo konkurenčno prednost podjetju
Podatkovno opolnomočena podjetja se zavedajo pomena upravljanja podatkov s tehnološko neodvisnimi platformami. Najnaprednejša podjetja že vrsto let gradijo lastna podatkovna skladišča z uporabo neodvisnih analitičnih platform (kot sta Adobe Analytics in Piwik Pro) in s platformami za upravljanje podatkov (npr. iPROM Private DMP).
Podatke, zbrane z uporabo tovrstnih rešitev, spretno uporabljajo za napovedovanje trendov, izvedbo personaliziranih trženjskih aktivnosti, ciljanje z oglasnimi sporočili, optimizacijo nakupnih poti, izboljšave uporabniške izkušnje pa tudi za zmanjševanje izgube strank, cenovno optimizacijo in razvoj vsebinske strategije podjetja.
Tehnološko in podatkovno gnano oglaševanje
S prihodom tehnologij, kot sta umetna inteligenca in strojno učenje, se področje analitike in oglaševanja hitro razvija. Predvsem pa bodo ti napredki vodili k hiperpersonalizaciji uporabniške izkušnje in nakupnega procesa.
»Pogovorna analitika, ki jo poganja generativna umetna inteligenca v povezavi s klepetalnimi roboti in glasovnimi pomočniki, bo omogočila enostaven dostop do kompleksnih analitičnih informacij. Pričakujemo, da bo hiperpersonalizacija na novo opredelila uporabniško izkušnjo in nakupni proces ter še povečala povezanost uporabnikov in znamk, ki bodo znale ustrezno uporabiti tehnologijo,« je napovedal Hribar.
S povečanjem dostopnosti do podatkov pa se povečuje tudi potreba po etični uporabi in zaščiti podatkov.
»Vsekakor se bomo na določeni točki tako uporabniki kot tudi podjetja ponovno zavedeli pomena zasebnosti in zaščite podatkov. Takrat bodo zasebne tehnološke rešitve, kot je iPROM Private DMP, in predvsem zasebne zbirke podatkov pridobile še večji pomen. Podjetja, ki so pravočasno vstopila na ta vlak, bodo zagotovo v močni prednosti, « je še zaključil Hribar.
Celoten članek je objavljen v tiskani izdaji časopisa DELO: Podatki so digitalno premoženje in zaslužek (str. 12).