Deli

Nove prijeme v marketingu zagotovo kroji tehnologija. Potrošniki zahtevajo vse bolj interaktivne, osebne in zanimive izkušnje, ravno to pa je čar tehnologije. Prav zato ni nič nenavadnega, da prinaša leto 2020 eksponentno rast novih tehnologij, še večji pomen interaktivnosti, rast uporabe umetne inteligence in posledično še bolj personalizirane komunikacije.

2020 leto tehnoloških trendov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Konec vsakega leta je čas za premislek o prihajajočem, nič drugače ni niti v digitalnem marketingu, kjer se novi trendi pojavljajo tako rekoč dnevno. V nadaljevanju bloga preverite, na katere trende se je smiselno osredotočiti v letu 2020.

Eksponentna rast novih tehnologij

Vzpon tehnologije 5G, napredek virtualne in obogatene resničnosti ter razmah pametnih zvočnikov – tehnologije, ki bodo povsem spremenile interakcijo potrošnikov z oglasi.

Tehnologija 5G bo spremenila način, kako uporabniki dostopajo do vsebin in jih uporabljajo. Uporaba mobilnih naprav in dostop do spleta se bosta na svetovni ravni sunkovito povečala – to posledično pomeni več digitalnih trgov, na katere se bodo potencialno osredotočili marketinški strokovnjaki.

Največja hitrost omrežja 5G je več kot 10-krat hitrejša od omrežja 4G, zaradi česar bo odzivni čas naprav veliko hitrejši. Kaj pa to pomeni za oglaševanje? Hitrejše omrežje odpira vrata novim tehnologijam, kot sta virtualna in obogatena resničnost, mogoče pa tudi povsem novim formatom, ki jih še ne poznamo.

Strokovnjaki poleg napredka tehnologije 5G obljubljajo tudi eksponenten razvoj pametnih asistentov, ki bodo še naprej prodirali v naše domove. Pametni zvočniki poleg hitrega dostopa do informacij ponujajo priložnost za uporabo le-teh kot samostojnega kanala za komunikacijo o blagovnih znamkah. Že zdaj ponujajo možnosti za raziskovanje podrobnosti o posameznih izdelkih, v prihodnosti pa bo posebej zanimivo videti, kaj se bo zgodilo z »zvočnim oglaševanjem«.

Eksponentna rast novih tehnologij - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Z interaktivnimi vsebinami do interaktivnosti

99 odstotkov potrošnikov si želi bolj interaktivnih digitalnih vsebin. V letu 2020 se bo tako vsebinski marketing združil z najnovejšimi tehnološkimi pristopi in potrošnikom ponudil tisto, kar si najbolj želijo – zabavno interaktivno izkušnjo.

Virtualna in obogatena resničnost, 360-stopinjski video, kvizi in ankete so le nekateri izmed primerov interaktivne vsebine. Preprost primer interaktivne vsebine, ki privlači uporabnike, je označevanje izdelkov na družbenem omrežju Instagram. Uporabnik z enim klikom vidi, kakšna sta izdelek in cena, ne da bi obiskal spletno trgovino. Interaktivne izkušnje tako poenostavljajo procese in zagotavljajo višjo vključenost potrošnika.

Z interaktivnimi vsebinami do interaktivnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Umetna inteligenca nadaljuje pot do vrha

Umetna inteligenca že nekaj časa kraljuje med trendi v digitalnem marketingu in širše. Nič drugače ne bo niti v prihajajočem letu.

Umetno inteligenco je za poln izkoristek smiselno povezati z ostalimi tehnologijami. Avtonomna vozila brez povezave med internetom stvari in umetne inteligence ne bi mogla funkcionirati. Internet stvari aktivira in uravnava tipala v avtomobilu, ki zbirajo podatke v realnem času, medtem ko so modeli umetne inteligence tisto, kar vozilo potrebuje za odločanje. Podobno je tudi z aplikacijo umetne inteligence v tehnologijo veriženja blokov, ki zagotavlja večjo varnost in transparentnost.

S prehodom v leto 2020 bo več marketinških dejavnosti vodila realnočasovna komponenta. Z umetno inteligenco bodo organizacije upravljale odnose s potrošniki v realnem času na več kanalih. Še ena izmed prednosti uporabe umetne inteligence je zadrževanje potrošnikov, saj umetna inteligenca omogoča natančno poznavanje potrošnika. Tega pa je mogoče obdržati le, če ga prodajalec pozna dovolj dobro in mu dostavlja pričakovano izkušnjo.

Umetna inteligenca nadaljuje pot do vrha - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Varnost na prvem mestu

44 na sekundo, 2645 na minuto in kar 158.727 na uro. Kaj stoji za omenjenimi številkami? Gre za število »ukradenih podatkov«. Kibernetska varnost bo tudi v prihajajočem letu tematika, ki bo vplivala na sprejemanje odločitev marketinških strokovnjakov. Kibernetski zločin je mogoče razrešiti le na en način – s kibernetsko varnostjo, ki jo je mogoče doseči s holističnim pogledom in z ustvarjanjem rešitev za zagotavljanje varnosti v digitalnem ekosistemu. Prav zaradi velikega pomena varnosti je tako pričakovano, da bodo podjetja deleže svojih proračunov usmerila tudi v tehnologijo, ki omogoča varno poslovanje.

Varnost pa bo vroča tematika tudi na ravni blagovne znamke. Varnost blagovne znamke, vidljivost oglasov, preprečevanje goljufij in transparentnost so glavne prednostne naloge blagovnih znamk, ki jih je mogoče doseči le na varnem spletu. Novost na tem področju predstavlja organizacija GARM, ki združuje številne oglaševalce, blagovne znamke, tehnološka podjetja, založnike in platforme za družbene medije, združene z enim ciljem – zagotoviti varen splet, varne blagovne znamke in najpomembneje – varnost potrošnikov.

Varnost na prvem mestu - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Pravo sporočilo pravemu potrošniku – personalizacija

Leto 2020 bo leto personaliziranega marketinga. Personalizacija temelji na preprostem načelu: »Če potrošniku nekaj ni všeč ali ga sploh ne zanima, bo od ponudbe odkorakal.«

Preprosto načelo izhaja še iz časov, ko digitalna tehnologija ni bila prisotna. Zakaj bi trgovec potrošniku, ki ne mara jabolk, ponujal prav to? Ker tega takrat ni vedel. Digitalna tehnologija in ogromna količina podatkov pa marketinškim strokovnjakom omogočata ravno razumevanje želj in preferenc potrošnikov, na podlagi katerih je mogoče prilagoditi komunikacijska sporočila.

Pravo sporočilo pravemu potrošniku – personalizacija - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Kako se torej marketinški strokovnjaki izognejo prodajanju jabolk ljubitelju hrušk? Preprosto – tehnologija s pomočjo umetne inteligence ponuja možnost zbiranja in interpretiranja podatkov, ki jih potrošniki puščajo na nakupni poti. Z interpretacijo in upoštevanjem konteksta tako marketinški strokovnjaki številke prevedejo v smiselne vpoglede o potrošnikih. Umetna inteligenca predstavlja enega izmed temeljev hiperpersonalizacije, ki na podlagi obdelave podatkov v realnem času vsakemu potrošniku dostavlja specifično sporočilo oz. ponudbo. Tehnologija mora biti zastavljena tako, da se aktivno uči, medtem ko črpa podatke iz dejanj in preferenc. Le tako je mogoče nadgrajevati znanje o specifičnem potrošniku, na podlagi katerega podjetja z marketinško tehnologijo posredujejo personalizirana sporočila, skladna s specifičnim kontekstom.

V novo leto je tako smiselno vstopiti z novimi trendi. Vseeno pa poglavitna predpostavka marketinga ostaja nespremenjena: Potrošnik je kralj in marketing se mora prilagajati njegovim željam. Smisel marketinga tako ostaja enak, spreminjajo se le tehnologija in orodja, ki strokovnjakom pomagajo pri bolj učinkovitem nagovarjanju potrošnika.

Deli

O avtorju

Nejc Lepen je v iPROMu zaposlen od leta 2017 in vodi razvoj. Po študiju se je podal na samostojno poslovno pot, sodelovanje z iPROMom pa se prepleta že od njegovih študentskih let. Danes Nejc usklajuje programiranje vodilnih tehnologij in rešitev za upravljanje z oglasnim prostorom v digitalnem okolju. iPROMov oglasni strežnik iPROM AdServer danes spada v sam vrh programskih rešitev za upravljanje oglaševanja v digitalnih medijih. S svojim znanjem je danes nepogrešljiv člen pri ključnih razvojnih projektih družbe iPROM. V prostem času že od študijskih let v svojem domačem »laboratoriju« goji strast do obdelave podatkov, umetne inteligence in strojnega učenja na splošno.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv