Deli

ZDA sodijo med vodilne države na področju digitalizacije, običajno pa velja tudi, da se njihovi trendi v Evropo prezrcalijo z eno- ali nekaj letnim zamikom. Zdaj, ko to vemo, bomo IAB-jevo poročilo o digitalizaciji ZDA v 2015 brali nekoliko drugače.

ZDA živijo »mobilno« - trend pa bo kmalu tudi evropski - iPROM Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Internet in njegova uporaba v razvitem svetu rasteta – »neizkoriščene kapacitete« tretjega sveta pa so, kot smo videli že v uvodnem delu, še vedno ogromne. Vas zanima, katerim trendom bomo kmalu priča v našem prostoru?

Uporabniki več brskajo prek mobilnih naprav

V ZDA so v 2015 zabeležil 3-odstotno rast mesečnih uporabnikov spleta in tako dosegli mejnik 260 milijonov oz. 81-odstotni delež prebivalcev ZDA, ki do spleta dostopajo prek namizne (računalnik) ali mobilne naprave.

Mesečno število uporabnikov »desktop & mobile«

Zanimivo pa takšna, tj. 3-odstotna rast uporabnikov, ni prinesla rasti ogledov spletnih strani, ki veljajo za standardno meritveno enoto po IAB-ju. Ravno nasprotno; v letu 2015 so ogledi spletnih strani zabeležili 3-odstotni upad. Večino oziroma dve tretjini vseh ogledov so zabeležile namizne naprave (računalniki), njihov delež pa v zadnjem času hitro pada.

Ogledi »desktop & mobile«

Glavni razlog za skupni padec ogledov – kljub rasti unikatnih uporabnikov – je padec ogledov na namiznih napravah (računalniki), ki predstavlja 14-odstotni delež in ga lahko vsaj deloma pojasnimo z ogledi strani na mobilnih napravah. Na slednjih namreč beležijo 34-odstotno rast. Kljub dejstvu, da je ta delež velik, pa je še vedno premajhen, da bi lahko vplival na skupno število ogledov.

Delež ogledov »desktop & mobile«

Sklenemo lahko, da so uporabniki migrirali. Z drugimi besedami – velik delež tistega časa, ki so ga še lani porabili za brskanje prek namiznih naprav, danes namenijo telefonom; narava mobilne uporabe pa je v splošnem naravnava na manj ogledov.

Uporabniki na spletu preživijo dlje časa

Poleg povečanega števila uporabnikov spleta in padca ogledov strani so v ZDA v letu 2015 zabeležili tudi podaljševanje časa, ki ga uporabniki namenijo za brskanje po spletu. V skupnem je ta daljši za štiri odstotke, kar lahko pripišemo večji rabi mobilnih naprav, ki so zabeležile 12-odstotno rast. Uporabniki z njimi po spletu brskajo dve tretjini odmerjenega časa; ravno nasprotno pa se je časovni delež, ki ga uporabniki namenijo brskanju po namiznih naprav, zmanjšal za devet odstotkov.

Delež časa (v min), ki ga uporabniki preživijo na spletu »desktop & mobile«

Če povzamemo, so uporabniki v ZDA v letu 2015 večino časa namenili za brskanje prek mobilnih naprav; kljub temu pa so več ogledov spletnih strani in videov zabeležili na namiznih računalnikih. Glede na to, da mobilne naprave nadalje ločujemo na pametne telefone in tablice, je zanimivo tudi, da več kot polovico rasti pripisujejo pametnim telefonom.

Delež časa po napravah

Najbolj »mobilna« generacija so mladi

Najbolj v prid pametnim telefonom v ZDA govori statistika za ciljno skupino 18 do 34 let, ki po podatkih IAB-ja na pametnih telefonih preživi kar 66 odstotkov časa na spletu.

Skladno s tem se delež časa na telefonih zmanjšuje glede na starost uporabnikov – skupina med 35 in 54 let na telefonih brska v 54-odstotnem deležu; uporabniki, starejši od 55 let, pa s 37-odstotnim deležem.

Kako brskamo po telefonu?

Spletne aktivnosti uporabnikov na telefonih v grobem ločujemo na dvoje: mobilne aplikacije in mobilni splet.

V ZDA se je število uporabnikov v letu dni rahlo povečalo; delež med uporabniki, ki dostopajo preko mobilnih aplikacij in tistimi, ki do spleta dostopajo prek mobilnih strani, pa ostaja približno enak.

Bolj zanimiva pa je primerjava, ki se pojavi v razliki v času, ki ga namenijo mobilnemu spletu ali mobilnim aplikacijam, saj slednje s kar 86-odstotnim deležem močno prevladujejo.

Delež časa: splet vs mobilne aplikacije

Obenem z razvojem telefonov, ki so že pravi računalniki v malem, nazadujejo tudi pred kratkim še močno popularne tablice in čas, ki ga uporabniki v ZDA preživijo na njih.

Katere mobilne aplikacije so najpogosteje uporabljene?

Če se vrnemo na mobilne aplikacije, ki so zaslužne za največji delež mobilnega prometa na spletu, je zagotovo zanimivo izvedeti tudi, po katerih aplikacijah uporabniki najraje posegajo. Če vemo, da nam jih je na spletu na voljo na tisoče, si lahko predstavljamo, kako težak je boj za pozornost uporabnikov.

In četudi ima povprečen uporabnik na svojem telefonu čez 30 aplikacij, jih dnevno v povprečju uporablja le približno pet – najpogosteje se med njimi znajdejo Facebook, aplikacije za sporočanje (Messenger, Viber ipd.), aplikacije za spletno pošto in vreme ter YouTube.

O tem, kakšni digitalni trendi so v našem prostoru in čemu bomo lahko priča v prihodnje, pa v naslednjem zapisu.

Deli

O avtorju

Andrej Ivanec v iPROMU vodi medijsko načrtovanje. V družbi iPROM je redno zaposlen že od samega leta 2007. V okviru zaposlitve poleg snovanja medijskih načrtov, je odgovoren za strateški pristop in raziskovanje novih pristopov pri doseganju ciljnih skupin s pomočjo digitalnega oglaševanja. V prostem času ga vodi strast do raziskovanja spletne medijske panoge, nišnih spletnih trgovin in nišnih založniških dejavnosti. Je oseba, ki na osnovi izkušenj ve kako medijski prostor v digitalu izkoristiti za povečevanje poslovnih rezultatov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv