Deli

Pri razvoju in izvedbi modernih digitalnih marketinških strategij pogosto pozabljamo na zelo pomemben segment: uporabniško izkušnjo. To pa je velika napaka, saj je slednja ključna komponenta uspešnega marketinga v digitalni dobi, ki daje prednost udobju in personalizaciji.

Uporabniška izkušnja je pomembna! - iPROM Mnenja strokovnjakov - Andrej Beširevič

V naši nedavni raziskavi smo razkrili, da tudi domači uporabniki interneta do spletnih vsebin v največji meri dostopajo preko mobilnih naprav, zato sem se v prejšnjem blogu podrobneje dotaknil področja priprave oglasov na pametnih napravah, ki so naše vse bolj zveste spremljevalke.

Kljub temu, da vemo, da uporabniki vse več spletnih vsebin konzumirajo prek svojih telefonov, oglaševalci uporabniški izkušnji na različnih napravah posvečajo bistveno premalo pozornosti.

Je uporabniška izkušnja v digitalnem marketingu res samo modna beseda? Res lahko zamahnemo z roko in rečemo, da je to samo motilec, ki oglaševalce odvrača od tega, kar je zanje zares pomembno: konverzij?

Zelo pomenljiva študija o uporabniški izkušnji je od podjetja Experience Dynamics, kjer so ugotovili sledeče:

  • Če vsebina ni primerno optimizirana, bo 79 odstotkov uporabnikov zapustilo spletno mesto, poiskalo drugo in tam opravilo svojo nalogo.
  • 48 odstotkov uporabnikov pravi, da jih zjezi, če je spletno mesto slabo optimizirano za mobilne naprave, 52 odstotkov pa jih pravi, da jih slaba mobilna izkušnja odvrne od nadaljnje interakcije s podjetjem.
  • 71 odstotkov spletnih založnikov trdi, da dobro pripravljena mobilna vsebina bistveno poveča sodelovanje uporabnikov.
  • 63 odstotkov iskalcev uporablja več naprav – pametne telefone, tablice, računalnike itd., da najde lokalna podjetja.
  • 95 odstotkov kupcev se strinja z izjavo: »Dobra uporabniška izkušnja ima smisel.«

Več o tej raziskavi si lahko pogledate v infografiki, obstajajo pa številni drugi podobni podatki. Bistvo pa je, da je uporabniška izkušnja v digitalnem marketingu izredno pomembna. Ne glede na napravo, ki jo potrošniki uporabljajo, si želijo hitre, visoko interaktivne in vizualno zadovoljujoče virtualne izkušnje z blagovnimi znamkami.

Kaj morate vedeti o uporabniški izkušnji?

Sprašujte se o čisto vsem!

Če se ne sprašujete o vseh vidikih uporabniške izkušnje vaše blagovne znamke, potem najbrž ne dostavljate dobre vsebine, ki bi zadovoljila potrebe vašega ciljnega občinstva. Postavljajte si vprašanja, kot so: Je z vidika uporabnika moj izdelek ali storitev preprosta za uporabo? Je to, kar ponujamo (izdelek, storitev ali vsebina), intuitivno – ali dela to, kar želimo, da dela, in to na način, kot želimo, da dela? Ko si boste začeli zastavljati taka in podobna vprašanja, boste začeli gledati na uporabniško izkušnjo v popolnoma drugi luči.

Uporabniška izkušnja je več kot samo uporabnost

Napačno je misliti, da sta uporabniška izkušnja in uporabnost eno in isto, saj prva predstavlja precej širši koncept. Uporabnost se nanaša na površinski del stvari, uporabniška izkušnja pa gre globlje in se sprašuje, ali bo določena spletna stran ali vsebina dejansko zadovoljila potrebe uporabnika.

Vizualni elementi postajajo vse pomembnejši

Vse bolj postaja jasno, da brez vizualnih elementov ne moremo razviti in obdržati pozitivne uporabniške izkušnje. Trg ima danes zelo rad vizualne vsebine, zato morajo blagovne znamke vlagati vanje.

Uporabniška izkušnja krepi zvestobo

Zvestobe se ne da ne kupiti, ne izsiliti. Zgodi se skozi čas zaradi konsistentnih interakcij, ki so pozitivne, vključujoče in nagrajujoče. Čeprav ne obstaja čarobna formula, kako priti do nje, pa je res, da dobra uporabniška izkušnja pripelje kupce do zvestobe. Več, ko boste vlagali v uporabniško izkušnjo, večja je verjetnost, da boste s tem aktivno razvijali zveste kupce, ki se bodo k vam radi vračali.

Deli

O avtorju

Andrej Beširevič je strokovnjak z več kot 13-letnimi izkušnjami s področja digitalnega trženjskega komuniciranja v avtomobilski industriji, ki se je na trgu uveljavil kot eden vidnejših praktikov na tem področju. V okviru svojega strokovnega razvoja je sodeloval z uglednimi domačimi in mednarodnimi blagovnimi znamkami, ki so njegove avtorske koncepte s področij igrifikacije in licitacije uporabile pri svojih svetovnih digitalnih strategijah. Med drugim je bil pobudnik prvih spletnih raziskav s področja avtomobilske industrije. Svojo karierno pot je začel v podjetju Avto Triglav, kjer je v sodelovanju s koncernom FCA skrbel za digitalno komuniciranje blagovnih znamk Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari in Maserati. Nato se je podal na samostojno poslovno pot, na kateri je tudi iPROMu nudil storitve s področja oblikovanja in organizacije posebnih kreativnih konceptov. Andrej se je skozi preteklo sodelovanje izkazal kot zanesljiv partner, danes pa je redno zaposlen v družbi iPROM.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv