Poglejmo si, kaj (tuji) strokovnjaki napovedujejo digitalnemu oglaševanju v tem in naslednjih letih, kateri trendi bodo po njihovem mnenju letos krojili njegovo podobo: rast, rast, rast!
Poglejmo si, kaj (tuji) strokovnjaki napovedujejo digitalnemu oglaševanju v tem in naslednjih letih, kateri trendi bodo po njihovem mnenju letos krojili njegovo podobo.
RAST, RAST, RAST
Najbolj očiten in že precej let prisoten trend je konstantna rast vložkov v digitalno oglaševanje. FIPP – the Worldwide Magazine Media Association za leto 2015 napoveduje, da bo digitalno oglaševanje doseglo četrtino celotnega oglaševalskega proračuna in tako prehitelo oglaševanje v tisku. PriceWaterhouseCoopers napoveduje, da bodo prihodki od digitalnega oglaševanja zrasli z 8,2 milijarde dolarjev v letu 2012 na 15,2 milijarde v letu 20151.
Prikazno oglaševanje ostaja še naprej v ospredju, video in mobilno oglaševanje pa bosta še naprej rasla z veliko hitrostjo.
»MULTISCREEN« OGLAŠEVANJE
Potrošniki danes preživijo vse več časa na svojih mobilnih napravah. Po podatkih Googlove raziskave svoj čas porazdelimo med štiri naprave: pred TV-jem preživimo 43 minut, pred (prenosnim) računalnikom 39 minut, pred tablico pol ure in pred pametnim telefonom 17 minut. Ti podatki veljajo za eno interakcijo s posamezno napravo4. To pa pomeni, da morajo oglaševalci iskati rešitve, s katerimi bodo dosegli potrošnike ne glede na napravo, na kateri so. Prav tako morajo biti medijski načrti pripravljeni tako, da ne bodo vezani na eno napravo, ampak tako, da bodo na pravem mestu dosegli ciljne skupine.
PODATKI, PODATKI, PODATKI
Podatki so v svetu, v katerem so potrošniki stalno v gibanju, nuja. Nova generacija mobilnih naprav, ki jih imamo lahko vedno s seboj (Googlova očala, Nikejev Fuelband, Samsungova pametna ura), obljublja veliko podatkov o vedenju potrošnikov. Ta v kombinaciji s sofisticiranimi rešitvami ciljanja oglaševalcem omogoča še učinkovitejše doseganje kupcev2.
RAST MOBILNEGA OGLAŠEVANJA IN SPLETNEGA VIDEA
Potrošniki so dokončno sprejeli mobilni dostop do interneta in oglaševalci jim sledijo (posodabljajo spletne strani, spletne trgovine, pripravljajo specifične oglaševalske strategije …). Pričakuje se, da bodo vložki v mobilno oglaševanje letos v drastičnem porastu. ZenithOptimedia napoveduje, da bo mobilno oglaševanje do leta 2015 doseglo 33 milijard ameriških dolarjev, kar bo predstavljajo četrtino vseh vložkov v internetno oglaševanje1.
Hkrati z njim pa raste še en segment digitalnega oglaševanja, spletni video. Samo v ZDA 89 milijonov ljudi pogleda 1,2 milijarde spletnih video vsebin vsak dan. Temu dobro sledijo oglaševalci, saj naj bi v naslednjih petih letih vložki v video oglaševanje predstavljali že več kot tretjino vseh oglaševalskih vložkov2.
VSEBINSKI MARKETING IN »NATIVE« OGLAŠEVANJE
78 odstotkov direktorjev marketinga je prepričanih, da je vsebina, prilagojena potrošnikom, prihodnost marketinga. Zato veliko oglaševalcev danes posveča tako čas kot vire za pripravo dobre vsebine. Hkrati s tem pa imamo poplavo aplikacij, ki nam pomagajo odkriti želeno vsebino, kot so Flipboard, Pulse, Fancy …5
S tem povezano pa je t. i. »native« oglaševanje, ki je v zadnjih letih eksplodiralo. Pri tem oglaševanju gre za to, da na prvi pogled ni razlik med uredniško in oglaševalsko vsebino, da oglas izgleda kot (uredniška) vsebina spletne strani. Tovrstni oglasi naj bi bili med uporabniki dobro sprejeti, prav tako naj bi bili rezultati takšnega oglaševanja boljši kot pri klasičnem prikaznem oglaševanju. Se pa ob tem postavlja vprašanje etičnosti takšnega načina komuniciranja. V naslednjem letu ali dveh pričakujemo prve jasne odgovore.
KAJ PA PRI NAS?
Nedavna raziskava, ki smo jo izvedli v iPROM-u, je nakazala dva zanimiva trenda. Prvi je ta, da so trgovci končno spoznali moč interneta, saj je ta panoga prvič v šestih letih, odkar merimo število prikazov, na prvem mestu prehitela avtomobilizem. Na drugi strani pa je začela avtomobilistična panoga precej bolj napredno oglaševati, saj so naročniki v tej panogi prikazali za 20 odstotkov več video oglasov in za 30 odstotkov več drugih naprednih oglasnih rešitev kot v letu prej. Programska oprema za ciljanje s spletnimi oglasi je bila na področju avtomobilizma v preteklem letu »sveti gral«. Rodile so se jasne in dokazljive študije primerov, ki kažejo, da je na področju digitalnega oglaševanja treba »kupovati« izpostavitve oglasnih sporočil natančno določenim ciljnim skupinam in pozabiti na klasične postopke medijskega načrtovanja in zakupovanja oglasnega prostora.
To sovpada z IAB-jevo raziskavo, ki je pokazala, da so na 21 odstotkov tistih, ki so nameravali kupiti avto, na nakupno odločitev vplivali oglasi v digitalnih medijih, kar je 71 odstotkov več od povprečne populacije. Kupci avtomobilov si tudi raje pogledajo video oglas, več teh ima v lasti tudi pametni telefon. Avtomobilska industrija je posledično najnaprednejša panoga, ko gre za digitalno oglaševanje7.
Primerjava domačega trga, denimo, z ZDA ali Veliko Britanijo kaže, da je vedno več podjetij na domačem trgu v digitalnem trendu. V letih, ki so pred nami, lahko pričakujemo, da se bodo tržniki v lovu za prodajnimi rezultati in v želji »narediti več z manj« komuniciranju v digitalnih medijih posvetili s še večjo resnostjo.
Viri:
1 http://www.huffingtonpost.com/magda-abufadil/world-magazine-trends-201_b_4585446.html
4 http://ssl.gstatic.com/think/docs/the-new-multi-screen-world-study_research-studies.pdf
5 http://socialmediatoday.com/anitaloomba/2035211/top-digital-marketing-trends-2014