Revolucija v digitalnem marketingu se odvija bliskovito hitro. Z novimi tehnološkimi inovacijami, ki se pojavljajo tako rekoč vsak dan, se morajo tudi tehnologije v digitalnem oglaševanju spreminjati v realnem času.
Marketinška industrija je do sedaj nekoliko bolj teoretično govorila o digitalni preobrazbi, ki bo močno vplivala na način dela, ne da bi jasno predstavila, kako se bodo nove tehnologije dejansko implementirale. V letošnjem letu pa obljubljeno postaja stvarnost, zahvaljujoč zrelosti inovativnih, disruptivnih tehnologij, kot so umetna inteligenca, strojno učenje in avtomatizacija robotskih procesov. Pionirji se bodo ločili od hitrih privržencev in vsi bomo lahko zaznali pomembne spremembe v procesih dela.
V tem blogu povzemam ključne strateške tehnološke trende, ki bodo gonilna sila razvoja rešitev v marketingu v naslednjih petih letih.
Razmah rešitev z elementi umetne inteligence
Podjetja že sprejemajo odločitve o izdelkih, storitvah in strategijah na podlagi zbranih podatkov o svojih potrošnikih. Kot so pokazale najnovejše analize, smo v preteklem letu ustvarili 90 % svetovnih podatkov, raziskave pa kažejo, da le 1 % zbranih podatkov uporabljamo učinkovito.
Kljub temu, da družbe, kot so Microsoft, SAP in SAS, že nekaj časa promovirajo moč smiselno interpretiranih podatkov potrošnikov, je na tem področju še vedno veliko prostora za boljši izkoristek. Z izboljšano procesno močjo interpretacije podatkov, tj. s strojnim učenjem in z umetno inteligenco, napovedi kažejo, da se bo ta odstotek do leta 2020 povečal na 3–4 %. To se morda zdi malo, vendar pa je v svetu podatkov ogromno.
Torej, če je bilo leto 2018 leto, ko so blagovne znamke začele eksperimentirati z aplikacijami strojnega učenja in umetne inteligence, bo leto 2019 leto njihovega razmaha in širše uporabe. Od klepetalnih (ro)botov pa vse do avtomatizacije (robotskih) procesov se vrednost tehnologije umetne inteligence aplicira v obliki večje učinkovitosti, večje storilnosti in večjega zadovoljstva potrošnikov. Predvideva se, da bodo v letu 2019 rešitve z elementi umetne inteligence usmerjale marketing na novo raven – večja razlikovanja, boljša analiza trendov, boljše profiliranje potrošnikov in še bolj prefinjene marketinške strategije. Tehnologijo umetne inteligence je priporočljivo uporabljati kot način razumevanja vsebin, ki jih konzumira potencialni potrošnik, ne glede na to, ali gre za vsebino, ki jo ustvarja marketing, ali vsebino, ki jo ustvari uporabnik. To bo omogočilo bolj osebno izkušnjo in še boljšo potrošniško izkušnjo.
Tudi delo na digitalnih kanalih postaja lažje, saj je na voljo vse več rešitev z enostavno uporabo tehnologije umetne inteligence. Z njihovo uporabo hitro interpretiramo zbrane in shranjene podatke, s katerimi lahko natančno dosežemo specifične ciljne skupine, povečamo učinkovitost in si utremo pot k izredni potrošniški izkušnji.
Na tem področju nam v iPROMu umetna inteligenca že pomaga, saj lahko zelo hitro analiziramo zelo veliko količino podatkov in tako ugotovimo, katere metrike so dejansko pomembne. Te se lahko razlikujejo od oglasne akcije do oglasne akcije, od oglasa do oglasa. V realnem času jih lahko prilagodimo glede na kazalnike učinkovitosti in tako kar najbolje optimiziramo oglaševalsko akcijo.
Poleg tega uporabljamo umetno inteligenco za semantično prepoznavanje besedil. Obstajajo tehnike za prepoznavanje konotacije in semantike sporočila, umetna inteligenca pa mora prepoznati, da oglasi ne sodijo poleg neprimernih vsebin, ki bi lahko vplivale na ugled blagovne znamke.
Integracija tehnologije veriženja blokov v digitalno oglaševanje
V zadnjih letih se je tehnologija veriženja blokov že precej razširila na področje digitalnega marketinga. Tehnologija je oglaševalcem omogočila boljšo preglednost oz. sledljivost transakcij, na podlagi česar lahko spremljajo, kje se nahajajo njihovi oglasi in kdo klika nanje. To zagotovi zanesljivost podatkov in boljšo izkoriščenost oglaševalskih sredstev.
Na drugi strani pa tehnologija zagotavlja potrošnikom večjo varnost njihovih podatkov, saj je zaradi decentralizacije vsak podatek podvojen na več lokacijah, v velikih verigah je izguba podatkov (skorajda) nemogoča. To zagotavlja tudi več nadzora nad tem, kako oglaševalci uporabljajo njihove podatke. S tem, ko se zaupanje potrošnikov poveča, se tudi verjetnost za deljenje njihovih podatkov, kar pomaga oglaševalcem pri boljši personalizaciji komunikacije s potrošnikom.
V iPROM Labsu smo tehnologijo veriženja blokov aplicirali kot samostojno kriptovaluto za finančne tokove med akterji na področju zakupa oglasnega prostora in povezanih storitev (iPROM Coin), kot pregleden dnevnik prikazovanja oglasa, kjer preverljivi statistični podatki omogočajo (ročno ali samodejno) optimizacijo oglasnih akcij ter sledljivost komunikacije med akterji v digitalnem oglasnem ekosistemu.
Prihodnost je v povezanih oblakih (»multicloud«)
Podjetja se vse bolj zavedajo, da uporaba izključno javnih ali zasebnih oblakov ali podatkovnih centrov ni najboljša izbira, saj včasih zaradi različnih izzivov potrebujejo hibridno kombinacijo dveh ali celo vseh treh. Zato se oblaki razvijajo v povezane oblake, da bi čim bolj zadovoljili spreminjajoče se potrebe podjetij, ki jih želijo uporabljati, pa naj gre za shranjevanje v oblaku, mreženje, varnost ali namestitev aplikacij.
Večji javni ponudniki podatkovnih oblakov (npr. Amazon) se odzivajo na potrebe podjetij in že ponujajo možnost zasebnega oblaka. Prav tako dejstvo, da svetovna podjetja, kot sta Microsoft in HPE, prevzemajo podjetja, ki si ukvarjajo s tehnologijami računalništva v oblaku, kaže, da vse teži k trendu hibridnega povezovanja oblakov.
Kot pionirji digitalnega oglaševanja v Sloveniji smo v iPROMu razvili tehnologijo iPROM Cloud, ki danes velja za najnaprednejšo centralizirano rešitev za programatični zakup spletnega prostora v oblaku. Prek iPROM Clouda vsak dan brezhibno teče več deset oglaševalskih akcij istočasno, hkrati se operira z milijoni podatkov o vedenju potrošnikov na spletu. S tem lahko zagotovimo najboljše pogoje za izvedbo oglaševalskih akcij v digitalnih medijih. Da iPROM Cloud zagotavlja najvišjo kakovost serviranja oglasov in najboljšo uporabniško izkušnjo, uporabljamo virtualizacijo strežniške infrastrukture, in sicer predvsem za serviranje oglasov v tujih državah oziroma ob izrednih dogodkih, kot so športna prvenstva in svetovno odmevne novice, ko se večkrat nepredvideno poveča število uporabnikov spleta.
Peta generacija mobilne komunikacije je tu
Kljub temu, da se o peti generaciji (5G) mobilne komunikacije govori že nekaj časa, bo letošnje leto končno leto, ko jo bomo lahko uporabljali povsod. Multinacionalke, kot so Intel, Nokia, Ericsson, Samsung in Huawei, se že pripravljajo nanjo. Tudi nekatera nova podjetja, kot je Mimosa Networks, si prizadevajo omogočiti 5G tudi na podeželju, ne samo na urbanih območjih. S tem utirajo pot tudi ponudnikom mobilnih storitev, da začnejo ponujati nove, boljše, hitrejše in bolj inovativne storitve za mobilne uporabnike.
Razmah 5G je odlična novica tudi za oglaševalce, saj bosta s peto generacijo mobilne komunikacije distribucija in serviranje oglasov še hitrejša. Nova generacija mobilne zmogljivosti namreč usmerja visoko stopnjo podatkov, zmanjšuje zakasnitve, varčuje z energijo, zmanjšuje stroške, povečuje zmogljivost sistema in izboljšuje povezljivost naprav.
Če tehnologija predstavlja hrbtenico digitalnega oglaševanja, potem uporaba podatkov predstavlja srce in strateški pristopi glavo izrabe potenciala teh podatkov za izvedbo učinkovitih oglaševalskih kampanj. Več o tem ter o trendih s področja uporabe podatkov in kreativne uporabe tehnologij bo v naslednjem blogu delil z vami kolega Andrej Cetin, direktor tehničnih operacij.