Spremenjeni prikaz oglasov na iskalniku Google, ki je stopil v veljavo z mesecem februarjem, je oglaševalce postavil pred nove izzive, saj bodo morali prilagoditi svoje strategije zakupa ključnih besed. Ste pripravljeni?
Bolj pozorni ste lahko opazili, da so se v zadnjem času občasno namesto standardnih treh oglasov nad Googlovimi organskimi zadetki prikazali kar štirje oglasi zapored, na desni strani pa je zevala praznina.
Takšno delovanje iskalnika je na specializiranih spletnih straneh povzročilo kar nekaj nemira in razmišljanj o morebitnih spremembah v bližnji prihodnosti. Od jeseni 2015 dalje je Google namreč vztrajno testiral nove prikaze rezultatov iskalnih zadetkov.
Z umikom oglasov na desni strani je Google začel v petek, 19. februarja, v večini primerov pa so desne pozicije izginile do torka, 23. februarja. Spremembe so stopile v veljavo na svetovni ravni in vplivajo na prikaz oglasov v vseh jezikih in državah.
Prikaz rezultatov iskanj na osebnih računalnikih je Google s tem popeljal korak bližje prikazu na mobilnih napravah, na katerih je lani poleti že povečal število oglasov z dveh na tri.
Zakaj je prišlo do spremembe?
Prva teorija temelji na Googlovi naklonjenosti »mobile-first« oblikovanju, kar je spletni velikan tudi javno izpostavil, vidna pa je tudi v prenovljeni podobi njegovih rešitev. Mobilne naprave zaradi omejenega prostora nikoli niso podpirale oglasov na desni strani in tako je mogoče sklepati, da je Googlov cilj poenotiti uporabniško izkušnjo na vseh napravah.
Druga teorija se osredotoča na finančni vidik v povezavi z nižjim razmerjem med prikazi in kliki (CTR), ki se jih je beležilo pri oglasih na desni strani. Z odstranitvijo teh pozicij in povečanjem tekmovalnosti med oglaševalci bo posledično povečal svoje prihodke z naslova oglaševanja.
Kot tretja možnost pa se omenja tudi vse večja uporaba panelov Knowledge Graph, na katerih Google prikazuje več informacij o iskanih ključnih besedah uporabnika, ter boljša izpostavitev oglasov Product Listing (PLA), ki v Sloveniji sicer niso na voljo.
Kakšne bodo posledice spremembe?
Navadni uporabniki spremembe verjetno ne bodo opazili takoj, saj bodo oglase na desni nadomestili paneli Knowledge Graph, v državah, v katerih je podprt Google Merchant Center, pa bodo na desni strani prikazani tudi oglasi Product Listing (PLA).
Večjo težavo bo povzročila dodatna oglasna pozicija, ki se bo prikazala ob najbolj konkurenčnih iskalnih frazah. Ta bo organske zadetke potisnila nižje in tako dodatno omejila vidnost organskih zadetkov, še posebej na 15-palčnih prenosnikih z ločljivostjo 1344×768 slikovnih točk ali manj.
Sprememba prikaza je dobro vidna na spodnjih fotografijah, kjer ob dodatnih razširitvah iskalnih oglasov organski zadetki niso več vidni.
Še bolj pomemben bo postal tudi vpliv optimizacije spletnih strani za iskalnike, saj bodo ob konkurenčnih ključnih besedah izgubili še dodatno mesto vidnosti organskih zadetkov. Cilj pri optimizaciji za iskalnike bo tako stremeti k prvim trem pozicijam.
Zagotovo bo marsikateri upravljavec spletnih mest opazil upad obiska na komercialno zanimivih tematikah.
Novosti za oglaševalce
Z odpravo oglasov na desni strani se pojavlja tudi nekaj novih izzivov za oglaševalce. Prilagoditi je treba strategije, saj cenejših stranskih pozicij ni več na voljo. Boj se bo tako preselil na zgornje premium pozicije, kar bo lahko povzročilo povečanje povprečne cene na klik, ki so jo oglaševalci plačevali do zdaj.
Po drugi strani pa prej omenjena četrta pozicija prinaša dodatne možnosti za razvoj novih strategij na iskalniku, obenem pa podpira vse razširitve oglasov, ki so na voljo prvim trem pozicijam. Tako bodo prikazane povezave do spletnih mest, telefonska številka, lokacija in ostale nastavljene razširitve.
Z odpravo desnih pozicij so plačani oglasi postali bolj podobni organskim rezultatom, kar pomeni večje zanimanje uporabnikov in posledično višje razmerje med prikazi in kliki (CTR).
Vsekakor nas na področju iskalnega marketinga čaka pestro in razgibano leto.