Evropska komisija je Googlu izrekla globo v višini 2,95 milijarde evrov zaradi ugotovitev, da podjetje na trgu spletne oglaševalske tehnologije zaseda prevladujoč položaj. Preiskava je pokazala, da so bila Googlova orodja DoubleClick, Google Ads in DV360 uporabljena na način, ki je zagotavljal prednost lastni oglasni borzi AdX, kar je vplivalo na konkurenčne pogoje v oglaševalskem ekosistemu. Ker bo odločitev Evropske komisije verjetno vplivala tudi na prihodnje razmere v digitalnem oglaševanju pri nas, je Marketing magazin preveril mnenja slovenskih strokovnjakov o njenem pomenu za domači trg.
Strokovnjaki iz panoge poudarjajo, da je odločitev namenjena ponovni vzpostavitvi poštene konkurence na evropski ravni, njeni učinki pa bodo neizogibno segli tudi na nacionalne trge. Za slovenske založnike in oglaševalce bi lahko primer na novo opredelil način ustvarjanja in razdeljevanja vrednosti ter odprl priložnosti za večjo preglednost in trajnostno rast. Hkrati odločitev poudarja pomen neodvisnih tehnoloških rešitev, ki tržnim deležnikom omogočajo, da ohranijo nadzor nad lastnimi podatki in prihodkovnimi tokovi.
»Globa razmerij na trgu ne bo bistveno spremenila, bo pa sprožila procese, ki bodo vplivali na to, kako se oglaševalski denar deli med posamezne akterje. Založniki lahko pričakujejo večji delež prihodkov, če bodo znali pravočasno izkoristiti nove konkurenčne razmere. Oglaševalcem se bodo odprle dodatne priložnosti za optimizacijo naložb, saj bo preglednost poslovanja večja, primerjava med platformami pa enostavnejša. Vse to bo od podjetij zahtevalo proaktivno prilagajanje: vlaganje v podatkovno infrastrukturo, testiranje alternativnih rešitev in vzpostavljanje partnerstev, ki temeljijo na preglednosti. V iPROMu smo ta proces začeli že pred leti z razvojem neodvisnih tehnoloških rešitev, temelječih na učinkoviti rabi prvoosebnih podatkov ter vzpostavitvi alternativnih modelov monetizacije. Zato odločitev Komisije razumemo kot sprožilec sprememb, ki lahko prinesejo bolj uravnoteženo porazdelitev vrednosti v celotnem oglaševalskem ekosistemu v korist založnikov, oglaševalcev in nenazadnje tudi uporabnikov,« je izpostavil Simon Struna, vodja programatičnega oglaševanja v družbi iPROM.
Komentar je bil prvotno objavljen na spletni strani Marketing magazina v prispevku Evropska komisija udarila Google z visoko globo v višini 2,95 milijarde evrov.