Simon Struna, iPROMov strokovnjak za programatični ekosistem in eden izmed vodilnih poznavalcev ad-techa v regiji Adriatic bo 31. maja predaval o prihodnosti in izzivih digitalnega oglaševanja na Slovenski marketinški konferenci. Pred dogodkom je za časnik Finance delil svoje poglede o razvoju trga v Sloveniji, o tem kako dobro znajo slovenska podjetja izkoristiti podatke za svoj marketing in kako vse strožja pravila na področju e-zasebnosti vplivajo na digitalno oglaševanje in marketing.
Prizadevanja za zaščito podatkov rastejo
Podjetja se zavedajo, da so podatki pomembni, da je odločanje na podlagi podatkov ključno. Pomen zaščite, lastništva in pametne uporabe podatkov, pridobljenih z digitalnim oglaševanjem in spletno analitiko za uspešno trženje, pa danes v praksi izkoriščajo le najbolj napredna in digitalno usmerjena podjetja. Prizadevanja za zaščito podatkov na področju spletne analitike in oglaševanja danes zagotavljajo izjemne, lahko rečemo prelomne poslovne priložnosti za uspešno trženje v prihodnjih nekaj letih.
Podatkovno gnan marketing omogoča bolj učinkovito doseganje potrošnika
S pametno uporabo podatkov podjetja pridobijo možnost vpogleda v vedenje in potrebe potrošnikov, z uporabo prediktivne analitike in umetne inteligence pa lahko prihodnje vedenje celo napovejo. V digitalnem oglaševanju pa pametni podatki omogočajo, da oglaševalci pravega potrošnika tudi bolj učinkovito dosežejo – ob pravem času in na pravem mestu s pravim sporočilom.
Učinkovita podatkovna strategija in uporaba naprednih tehnologij podjetjem omogočata, da prilagajajo svojo digitalno prisotnost v realnem času ter bolje odgovarjajo trenutnim potrebam trga. Podatkovno gnana podjetja zato rastejo hitreje, ustvarjajo večjo dodano vrednost in si zagotavljajo dolgoročno konkurenčnost.
Vrednost podatkov je v njihovi analizi
Podatki so lahko samo tako dobri, kot so vprašanja, ki »jim« jih kot analitiki zastavimo. Ključ do pravih podatkov je v neprestanem procesu učenja in prilagajanju. S pravo podatkovno strategijo nam podatki pokažejo vsa prava vprašanja in odgovore do boljšega poslovanja. Danes nam pri tem pomaga tehnologija, ki jo poganja umetna inteligenca.
Pravila glede uporabe podatkov so zaostrujejo
Evropa vse bolj krepi zaščito zasebnih podatkov uporabnikov spleta. Eden od ključnih mejnikov je postavila uredba GDPR, v pripravi pa je tudi nov zakon s področja e-zasebnosti (e-Privacy), ki bo sprejet najkasneje leta 2025. Na področju EU bo imela v prihodnosti vedno večji pomen pobuda Digital sovereignty for Europe. Podjetja, ki se že leta zavedajo pomembnosti odgovornega ravnanja z lastnimi podatki in postavljajo zasebnost svojih uporabnikov na prvo mesto, danes gradijo lastne podatkovne silose. Prepričan sem, da se bodo ta podjetja v prihodnosti zagotovo še bolj razvijala in napredovala.
Celoten prispevek je bil prvotno objavljen v časniku Finance maja 2022: Znate dobro izkoristiti podatke za svoj marketing? (št. 89, stran 19).