Marketinške in oglaševalske tehnologije, spletna trgovina ter lastni digitalni medijski ekosistemi in podatkovni silosi pridobivajo na pomenu že več kot desetletje. V preteklem letu so se v podjetjih tudi močneje uveljavili ali vsaj resno opozorili nase. Pionir digitalnega oglaševanja v Sloveniji Simon Cetin je za Društvo za marketing Slovenije razgrnil trende, ki so in bodo v prihodnje ključni za uspešno poslovanje na digitalu.
Kot ugotavlja ustanovitelj in partner v iPROMu Simon Cetin, je preteklo leto podjetja spodbudilo, da resno razmislijo o svojih obstoječih poslovnih modelih, viziji in dejanskih potrebah. Po njegovem mnenju bodo v konkurenčni prednosti tista, ki bodo vlagala v razvoj platform za upravljanje različnih tehnologij in podatkovnih virov na enem mestu.
»Zavedanje, da dejavnosti, ki jih podjetja izvajajo z rešitvami in orodji ponudnikov, kot sta Google in Facebook, mažejo tobogan konkurenci, bo vedno večje. V ospredju bodo lastni podatkovni silosi, ob podpori umetne inteligence pa bo uporaba teh podatkov bolj enostavna in avtomatizirana. Spletna trgovina bo v prihodnjih letih dosegla raven zrelosti, zato je vredno razmisliti, kako nakupne izkušnje še bolj oplemenititi ter kakšna bo vloga tehnologije in podatkov pri tem. Težnja po zaščiti podatkov, tako analitičnih kot tistih, pridobljenih z oglaševanjem, nadzor nad vsebino in interakcijami v povezavi z njo, neposreden odnos s kupci, grajenje in upravljanje lastnih skupnosti in upravljanje odnosov s kupci. Na to se je vredno osredotočiti,« svetuje Simon Cetin.
Kaj bo z mediji, ki se ne bodo digitalizirali?
Kot pravi Cetin, je val pospešene digitalizacije tako na ravni oglaševanja kot poslovanja zajel tudi najbolj tradicionalne panoge. V prihodnosti bo le še pridobival na moči, z njim pa povezana, spletna televizija, zunanje oglaševanje (DOOH), tehnologija 5G, internet stvari, še večja skrb za zasebnost in varovanje osebnih podatkov … Mediji, ki vala digitalizacije ne bodo zajadrali, bodo morali imeti zares močno dodano vrednost ali pa bodo diskriminirani, še dodaja Cetin.
Trije gradniki lastnega medijskega ekosistema
Vsebina, podatki in tehnologija. To so po besedah Cetina trije ključni stebri lastnega digitalnega medijskega ekosistema, ki je osnova za uspešno komuniciranje in oglaševanje ciljnim skupinam in lahko podjetju služi kot dopolnilo ali pospeševalnik prodaje že zvestim kupcem.
»Rastejo podjetja, ki imajo digital, tehnologijo in vse v povezavi s tem zapisano v DNK. Tako z vidika samega razvoja izdelkov in storitev kot z vidika marketinga in komuniciranja,« meni Simon Cetin.
Kaj pa piškotki?
Čeprav je težko napovedati, kdaj in če bo krožnik s piškotki zares prazen, se alternative že razvijajo oziroma obstajajo. Cetin je prepričan, da lahko s kombinacijo različnih naprednih metod ciljanja, ki ne temeljijo na uporabi osebnih podatkov, uporabnike dosežemo z oglasno vsebino na pravem mestu, ko so zanjo dovzetni, blagovnim znamkam pa omogočimo tudi nadzor nad vsebino, ob kateri se njihovi oglasi prikazujejo. Pri ciljanju tudi ne gre le za doseg pravih ciljnih skupin, temveč za zagotavljanje najvišjih standardov na področju varnosti blagovne znamke z vidika ugleda, še dodaja Cetin.
Celoten intervju si lahko preberete na spletni strani Društva za marketing Slovenije v rubriki Digital z naslovom Rastejo podjetja, ki imajo digital in tehnologijo zapisano v DNK.