Na okrogli mizi z naslovom Brez oklevanja uporabljamo AI na Slovenski marketinški konfrerencu, sta Simon Cetin (iPROM) in Zenel Batagelj (Valicon) razpravljala o uporabi umetne inteligence, pričakovanjih in prihajajočih spremembah. Izpostavila sta praktične priložnosti in dileme, ki jih uvajanje umetne inteligence prinaša marketingu, poslu in družbi.
Na Slovenski marketinški konferenci sta Simon Cetin, ustanovitelj in partner v družbi iPROM, in Zenel Batagelj, soustanovitelj in partner v družbi Valicon, na okrogli mizi o umetni inteligenci Brez oklevanja uporabljajte AI označila tehnologijo GPT za eno najbolj disruptivnih tehnologij v zgodovini človeštva.
Cetin je poudaril, da ne gre le za tehnološko, ampak predvsem kulturno revolucijo. Poudaril je, da bomo z generativnimi modeli ustvarjali vedno več vsebine, ki pa ne bo več predstavljala razlikovalne prednosti, kot jo je včasih. Opozoril je na pomembnost vlaganja v blagovno znamko.
»Treba je vlagati v blagovno znamko, znamčenje. Na koncu bo namreč vseeno, kdo je vsebino ustvaril, naj je šlo za človeka ali GPT. Novinar, medij ali blagovna znamka bo odgovoren za vsebino, ki jo objavlja, in tisti, ki bo pri ljudeh vzbujal zaupanje,« je pojasnil Cetin.
Ob tem je dodal, da prehod na uporabo GPT-ja in drugih tehnologij v marketingu ne bo tako hiter, kot bi nekateri morda pričakovali, saj bo potreben čas za prilagajanje in usklajevanje ekip. Priložnosti za rast in razvoj vidi v manjših, agilno usklajenih ekipah, ki bi vključevale strokovnjake za različna področja, vključno s tistimi, ki obvladajo t. i. prompt oblikovanje.
Zenel Batagelj iz Valicona je predstavil, kako je njihovo podjetje uspešno integriralo uporabniški vmesnik za (UI) tehnologijo, ki jo uporabljajo za klasifikacijo. Sprejemanje te tehnologije je kljub prvotni previdnosti zaposlenih povzročilo neverjetne pozitivne učinke v podjetju. Batagelj je poudaril, da so v podjetju končno razumeli, da so tehnološko podjetje, kar se odraža v njihovi povečani učinkovitosti.
»Hitrost je neverjetna. Za napovedi, ki jih delamo z iPROMom, smo včasih porabili dva dni, zdaj pa lahko stokrat večjo obremenitev opravimo v nekaj minutah,« je dejal Batagelj. V enem letu so tako razvili tri nove rešitve, za dve od njih Zenel Batagelj verjame, da imata svetovni potencial.
Varujte svoje podatke in spoštujte zasebnost uporabnikov
Glede vrednosti podatkov je Cetin poudaril, kako pomembno je, da podjetja zavarujejo svoje podatke v podatkovnih skladiščih in spoštujejo zasebnost uporabnikov.
Cetin meni, da se podjetja ne bi smela zanašati samo na brezplačne analitične storitve svojih spletnih strani, saj s temi podatki upravlja ponudnik.
»Vi potrebujete surove dnevniške datoteke. V podjetju se ukvarjajte s tem, kako boste različne podatke strukturirali, jih hranili v svojem varnem podatkovnem skladišču in jih boste lahko na osnovi UI-ja obdelovali. Ne dovolite si podatkov nekam pošiljati in upati, da bo vse v redu, še posebej pa jih ne hranite izven EU,« je opozoril Cetin.
V prihajajočem času, z novimi evropskimi zakoni o varstvu osebnih podatkov, bo ta problematika postala še bolj pomembna. Cetin je izpostavil spoštovanje zasebnosti uporabnikov kot ključen element sodobne blagovne znamke in svetoval previdnost pri deljenju podatkov, saj bi lahko podjetja s svojimi podatki v prihodnjih letih presegla konkurenco.
»Spoštujte zasebnost uporabnika, saj bo to eden temeljnih gradnikov sodobne blagovne znamke, in pazite, kaj počnete s svojimi podatki. Izjemno previdni bodite, komu jih dajete, ker boste s temi podatki – morda ne danes, ampak čez leto ali dve – izjemno boljši od tekmecev ali trga,« je za konec svetoval Cetin.
Povzetek pogovora je bil prvotno objavljen na spletni strani Društva za marketing Slovenije v prispevku 28. SMK: GPT – Smo na pragu nove tehnološke revolucije, ki jo spremljamo iz prve vrste.