Deli

Simon Cetin, ustanovitelj in partner v družbi iPROM ter ustanovitelj in vodja laboratorija Retoba, je v pogovoru z Društvom za marketing Slovenije spregovoril o prihodnosti marketinga v dobi umetne inteligence. V intervjuju je izpostavil, kako umetna inteligenca (AI) ni več zgolj orodje za povečanje učinkovitosti, temveč strateški sogovornik pri razmišljanju, ustvarjanju in odločanju. Z Društvom za marketing Slovenije je delil svoja razmišljanja o tem, kako bo umetna inteligenca preoblikovala trženjske prakse ter katere priložnosti in odgovornosti se pri tem odpirajo za podjetja in posameznike.

Prompt je intelektualna lastnina prihodnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Simon Cetin

Cetin poudarja, da smo danes priča premiku paradigme, umetna inteligenca postaja infrastruktura miselnega dela. Primer, kot je DeepSeek, po njegovih besedah dokazuje, da lahko tudi manjše ekipe z jasno vizijo in premišljeno strategijo ustvarijo prebojne rešitve. Ključ ni več v razvoju kompleksnih modelov, temveč v tem, kako jih pametno, učinkovito in odgovorno vključimo v vsakdanje delovne procese.

»DeepSeek s svojo zgodbo potrjuje, da je mogoče graditi močne sisteme z manjšimi vložki, če imaš jasen cilj, natančno strategijo in pogum, da presežeš okvire,« pojasnjuje Cetin.

Prelomni trenutek je prišel, ko je spoznal, da umetna inteligenca ni več le pripomoček za avtomatizacijo nalog, ampak orodje za razširjanje razmišljanja. S pravilno oblikovanim pozivom (promptom) lahko AI ustvari strategijo, strukturo in sistem. Prompt po njegovem mnenju postaja nova oblika intelektualne lastnine, ki bo imela ključno vlogo v prihodnosti kreativnega in strateškega dela.

V laboratoriju Retoba se osredotočajo na iskanje načinov, kako lahko umetna inteligenca postane dejanska podpora pri menedžerskem odločanju, učinkovitem sodelovanju ekip in razvoju novih izdelkov in storitev. Raziskujejo, kako lahko AI pomaga vodstvene kadre razbremeniti pri opravljanju vsakodnevnih nalog, izboljša timsko dinamiko in organizacijam omogoči hitrejše prilagajanje spremembam v okolju.

»Eksperimentiramo z modeli odločanja, personaliziranimi AI-aplikacijami in razvojem podatkovnih produktov, ki so v podporo strateškim odločitvam in razvoju novih rešitev. Hkrati aktivno raziskujemo, kako lahko umetna inteligenca postane bolj človeška – ne le učinkovita, temveč tudi empatična,« pojasnjuje Cetin.

Po njegovih besedah v Retobi veliko pozornosti namenjajo tudi testiranju varnostnih mehanizmov in vzpostavljanju zaupanja med uporabnikom ter sistemom.

Cetin poudarja, da podjetja ne smejo več čakati. Priprava na prihodnost ni tehnično vprašanje, ampak strateško.

»Začeti morajo pri sebi. Priprava na AI ni tehnično vprašanje, temveč strateško in kulturološko,« meni.

Podjetja morajo omogočiti eksperimentiranje z AI-orodji, spodbujati hitro učenje ter prepoznavati priložnosti za personalizacijo in izboljšanje uporabniške izkušnje. V iPROMu umetno inteligenco že danes uporabljajo pri upravljanju digitalnih kampanj in strateškem odločanju z uporabo lastnega AI-asistenta, ki simulira tržne scenarije, analizira podatke in svetuje pri razporejanju virov.

»AI ni več eksperiment, temveč osnova. To pomeni hitrejše odločanje, manj ugibanja in več jasnosti pri vsakodnevnem delu,« pove Cetin.

Etika je, kot pravi, ključna sestavina razvoja umetne inteligence. AI sistemi, ki vplivajo na človekovo življenje (pri zaposlovanju, kreditiranju ali zdravljenju) morajo biti razložljivi, popravljivi in nadzorovani. Etika mora biti vgrajena v samo arhitekturo sistema, ne sme biti zgolj dodatek.

Pogovor s Tanjo Kavran, izvršno direktorico Društva za marketing Slovenije je bil tudi priložnost za vpogled v Cetinov pogled na vlogo človeka v dobi umetne inteligence. Prepričan je, da bo človek ostal ključen povezovalni člen, odgovoren za presojanje, vrednotenje in ustvarjanje. Mladim svetuje, naj postanejo ustvarjalci prihodnosti, ne zgolj njeni uporabniki, ter naj razvijajo pogum, sposobnost sodelovanja z AI in sistemsko razmišljanje.

Celoten intervju je bil prvotno objavljen na spletni strani Društva za marketing Slovenije v članku Prompt je intelektualna lastnina prihodnosti in v Financah v članku Umetna inteligenca je katalizator za rešitve.

Deli

O avtorju

Simon Cetin je ustanovitelj in partner v iPROMu.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv